Skip to content

היום יובאו הנרצחים בפיגוע בבורגס לקבורה

הארונות, עטופים בדגלי ישראל, הוטסו בערב לאחר טקס קצר שנערך בבורגס. בנתב"ג התקיים טקס החזרת גופות ההרוגים מפיגוע הטרור בבולגריה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שמותיהם של חמשת ההרוגים הישראלים בפיגוע בבורגס: מאור הרוש בן 24 מעכו, ליאור פרייס בן 25 מעכו, איציק קולנגי בן 28 מפתח תקווה, אמיר מנשה בן 28 מפתח תקווה וכוכבה שריקי בת 42, מראשון לציון, שהייתה בהריון בעת שנהרגה.

ארונות ההרוגים מורדים מהמטוס בנתב"ג (צילום: דו"צ)
ארונות ההרוגים מורדים מהמטוס בנתב"ג (צילום: דו"צ)

אמש יצאו חמשת ארונות ההרוגים, כשהם עטופים בדגלי ישראל – במטוס הרקולס, משדה התעופה בבורגס. הגופות הוטסו לארץ לאחר שנערך טקס קצר בעיר. זהו מטוס חיל-האוויר השלישי והאחרון ממשלחת צה"ל לבולגריה, שהמריא ביום חמישי מבולגריה בדרכו לישראל ועליו ארונות חללי הפיגוע. עם נחיתתו הסתיימה משימת צה"ל של הבאת נפגעי הפיגוע לישראל.

עם הגעת הארונות, התקיים טקס החזרת גופות ההרוגים מפיגוע הטרור בבולגריה, בנתב"ג. בטקס הצבאי הוקראו פרקי תהילים,  והחזן הצבאי הראשי קרא קדיש ותפילת אל מלא רחמים. משפחות החללים בכו כשהורדו הארונות בזה אחר זה מהמטוס ובסוף הטקס השתטחו על ארונות יקיריהם. שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב, נכח בטקס בשם ממשלת ישראל. היום יובאו הנרצחים לקבורה.

 ארונות הנספים בשדה התעופה (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)
ארונות הנספים בשדה התעופה (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)

שר הפנים, אלי ישי, הגיב אתמול בערב על הפיגוע, באמרו: "שוב גילו הטרוריסטים, הנשלחים ע"י יושבי הבונקרים הממוגנים מפחד לפגיעה בחייהם, את שפלותם מול אזרחים חסרי נשק וחסרי יכולת להתגונן. אותם מרצחים שפלים מפחדים להתעמת עם חיילי צה"ל ובוחרים מטרות נטולות הגנה. כפי שהוכיחו בעבר אזרחי ישראל, הם יוכיחו גם כעת, כי הם אינם נכנעים לפעולות רצחניות ולא יתנו לשבש להם את סדר יומם וחייהם. לבי עם משפחות ההרוגים, משתתף בכאבם ומתפלל לשלום הפצועים".

טורקיה גינתה חד משמעית את הפיגוע בבורגס: "טרור הוא פשע נגד האנושות. אין תירוצים לפעולות כאלו". נהג האוטובוס, שנהרג בפיגוע, הוא בולגרי ממוצא טורקי.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן