Skip to content

משמרות מחאה מול משרדי עמידר ברחבי הארץ

פעילים מחאה וחסרי דיור התייצבו אתמול במשרדי עמידר ברחבי הארץ, בדרך כלל מול שורת מאבטחים, וקרא לשר השיכון: אל תוותר או שתתפטר. הישג ראשון של מחאת הדיור: השר אטיאס הודיע על עצירת הפינויים עד אוקטובר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אתמול התקיימו משמרות מחאה מול משרדי החברה המשכנת עמידר בכל רחבי הארץ. המפגינים התייצבו מול משרדי עמידר בשעות קבלת הקהל, בין 15:00 ל-17:00, ומחו על מדיניות הפינויים של החברה ונגד אזלת היד של משרד השיכון.

משמרות מחאה התקיימו בתל אביב, בנס ציונה, בבאר שבע, בלוד, בקריית שמונה, חדרה, בית שאן ועוד. החברים במשמרת בתל אביב קראו לשר השיכון: "אטיאס – אל תוותר או שתתפטר" ו-"במקום לפנות תתחילו לבנות!"

"אטיאס - אל תוותר או שתתפטר". (צילום: דן בר דוב)
מפגינים נגד מדיניות הפינויים (צילום: דן בר דוב)

בדף האירוע נכתב: "אנו מבקשים לפנות למשרד השיכון והחברות המשכנות אבל גם לדיירים ולנפגעים שמאבקם הוא מאבקנו. הלחץ על משרד השיכון לעצור את מחדל הדיור הציבורי עובד: השר אטיאס הודיע על עצירת הפינויים עד אוקטובר.

"זה לא מספיק! אלפים ממתינים לקורת גג ואלפי דיירים/ות רועדים מפחד מפני הפינוי, שרק נדחה. לא ניתן למשרד השיכון להתמודד עם צעקת המחאה בצעדים זמניים ולא מחייבים. אנו דורשים שינויים מהותיים באופן מיידי:

מפגינים בת"א מול משרדי עמידר (צילום: דן בר דוב)
מפגינים בת"א מול משרדי עמידר (צילום: דן בר דוב)
שמירה הדוקה על הדלתות (צילום: דן בר דוב)
שמירה הדוקה על הדלתות (צילום: דן בר דוב)

1. פיקוח על התנהלות החברות המשכנות – מחיקת החובות המנופחים שבהם מחויבים דיירים, עצירה מוחלטת של מכירת נכסים שבבעלותן של החברות המשכנות, הפסקת הפינויים עד שתוסדר מדיניות כללית הוגנת של דיור ציבורי בישראל וללא כל הגבלת זמן אחרת.
2. קביעת קריטריונים לזכאות לדיור שיעמדו על הכנסה לנפש, לא כולל קצבאות (כי הם לקיום ולתרופות).
3. הגדלת מלאי הדירות הציבוריות באופן מיידי. על הממשלה לשכור דירות ולהפנותן לדיור ציבורי. במקביל יש לקנות ולבנות יחידות דיור באזורי מגורים מגוונים על מנת לענות לצרכים המיידיים של אלה שכבר הוכרו כזכאים. יש לזהות מהו המספר האמיתי של הזכאים לדיור ציבורי בישראל ולייצר מאגר דירות התואם למספר זה.

מחאה על בניין עמידר בקריית שמונה (צילום: ירון בניזרי)
מחאה על בניין עמידר בקריית שמונה (צילום: ירון בניזרי)

"השר אטיאס – נמאס לנו מתגובותיך המתחמקות, אתה עומד בראש משרד השיכון, מחדליו הם אחריותך, עליך לדאוג באופן מיידי לשינוי מדיניות. אל תוותר – או שתתפטר.

"ביום שלישי נצא למשמרות מחאה מול עמידר ומשרד השיכון. נבקש לזכור את משה סילמן ז"ל ועוד רבים אחרים שמותו של הדיור הציבורי הוא גם מותם. נאמר לשר אטיאס ולראשי החברות המשכנות שלא נשתוק ולא נניח להם עד שאנשים יוכלו לחיות בארץ הזאת, עד שתהיה קורת גג לכולם. נראה לכל אלו המגיעים לקבלת הקהל בעמידר ובמשרד השיכון שהם לא לבד. שהמאבק האישי שלהם הוא המאבק של כולנו. לא נשכח אותם ולא נשאיר אותם לבד במאבק הזה!"

למשמרת בנס ציונה הצטרפו גם נפגעי דיור מהסביבה. החברים במשמרת דיברו עם האנשים המגיעים לסניף, שהתרגשו מנוכחות הפעילים וחלקם הצטרף למשמרת.

תמיר חג'ג' מכפר סבא, שיצא ביום ראשון לצעדת מחאה עקב קריסתו הכלכלית ודחיית בקשתו לדיור ציבורי, הגיע לבית ראש הממשלה בירושלים. חג'ג' דורש להיפגש עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ואמר כי יישאר במקום עם שתתקיים הפגישה. הוא אף איים כי יפתח בשביתת רעב "עד המוות". חג'ג' בן ה-43 היה בעליו של עסק עצמאי במשך שנים רבות, שקע בחובות ובאחרונה נדחתה בקשתו לדיור ציבורי.

לדף האירוע: http://www.facebook.com/events/486034391425534/

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן