Skip to content

שלוש וחצי שנים לאחר שבעלה נרצח בתימן, לאוזה נהרי עלתה לארץ

משה (יעיש) נהרי, אב לתשעה ילדים, מתימן נרצח ביריות בדצמבר 2008 על ידי מוסלמי קיצוני. לאחר הרצח נקבר נהרי בתימן וחמישה מילדיו עלו ארצה, בעוד האלמנה לאוזה וארבעה ילדים נוספים נותרו בתימן. רק היום התאחדה המשפחה בישראל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

איחוד משפחות נרגש היה הבוקר בנמל התעופה בן גוריון, לאחר שלאוזה נהרי (35), אלמנתו של המורה היהודי משה נהרי ז"ל, שנרצח בדצמבר 2008 על רקע אנטישמי בעיירה ריידה שבתימן, עלתה הבוקר לישראל.

לאוזה עלתה לארץ בסיוע הסוכנות היהודית יחד עם ארבעה מילדיה. עם נחיתתה התאחדה לאוזה, אם לתשעה ילדים, עם חמישה מילדיה שכבר עלו ארצה לאחר הרצח ושאותם לא ראתה שנים ארוכות. העולים החדשים מתימן ייקלטו במרכז הקליטה של הסוכנות היהודית בדרום הארץ.

איחוד משפחה לאחר רצח האב: לאוזה נהרי וילדיה בנתב"ג. (צילום: ששון תירם)
איחוד משפחה לאחר רצח האב: לאוזה נהרי וילדיה בנתב"ג. (צילום: ששון תירם)

יו"ר הסוכנות היהודית, נתן שרנסקי, אמר כי "משה נהרי נהרג רק בגלל היותו יהודי. בנו הקטן היה רק בן מספר חודשים כשאביו נרצח על רקע אנטישמי. עלייתה של לאוזה והאיחוד המרגש עם ילדיה הם קודם כול סגירת מעגל אישית, אבל הם גם סגירת מעגל ציונית".

משה (יעיש) נהרי, ז"ל, אב לתשעה ילדים, שימש כשוחט ומורה לעברית בעיר ריידא שבמחוז עומראן. בדצמבר 2008 הוא נרצח ביריות על ידי מוסלמי קיצוני. נהרי היה בן 35 במותו. לאחר הרצח נקבר נהרי בתימן וחמישה מילדיו עלו ארצה, בעוד האלמנה לאוזה וארבעה ילדים נוספים נותרו בתימן. הרוצח נתפס ולמרות שבית המשפט הרשיע אותו ברצח, גזר הדין לא הובא להכרעה סופית עד היום.

בעקבות הרצח של נהרי החל  גל עלייה לישראל ומשנת 2009 ועד היום עלו ארצה כמאה איש, בסיוע הסוכנות היהודית. כיום מונה הקהילה היהודית בתימן כ-130 יהודים, מהם כ-50 איש מתגוררים בבירה צנעא, במתחם מאובטח על ידי הממשל. יתר יהודי תימן מתגוררים בעירה ריידא שבמחוז עומראן.

בשנים האחרונות גברו ההתנכלויות ליהודים מצד מוסלמים קיצונים בתימן והם חיים תחת איום מתמיד, שהחריף עוד יותר לאחר הדחתו של הנשיא הקודם, עלי עבדאללה סאלח. לפני כחודשיים נרצח בדקירות סכין בתימן אהרון זינדני, בן 46 במותו, אחד מבכירי הקהילה היהודית בצנעא הבירה. אלמנתו עפיה אל עשר וילדיו עלו ארצה במבצע של הסוכנות היהודית ומשרד החוץ במהלך חודש יוני.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן