Skip to content

נשים, סרטים ודיאלוג עם אלוהים

הפסטיבל הבינלאומי ה-9 לסרטי נשים ברחובות יציג השנה 60 סרטים, שמציגים את הקשר בין נשים ודת בקולנוע. הבמאית והפובלציסטית הטוניסאית נדיה אל-פאני תציג את שני סרטיה התיעודיים "חילוניות אינשאללה" ו"לא נעשה נזק" העוסקים בהפרדת דת ומדינה ובמהפכות האביב הערבי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הפסטיבל הבינלאומי לסרטי נשים ברחובות משמש במה ייחודית לקולן ולמבטן של יוצרות מישראל ומרחבי העולם, ומעניק הזדמנות יוצאת דופן למפגש ישיר עם יוצרות, לרב-שיח של נשים בנושאים שונים וכמובן לצפייה במגוון סרטים.

הפסטיבל ה-9 יתקיים השנה בתאריכים 5-11 בנובמבר 2012, ויוקרנו בו למעלה מ-60 סרטים שביימו נשים, 33 יוצרות ישראליות והשאר יוצרות מן העולם. בפסטיבל מוענקים חמישה פרסים: פרס מועצת הקולנוע ליוצרת הסרט העלילתי הטוב ביותר בסך 16,000 שקל, פרס הסרט התיעודי על-שם ויקי שירן מטעם הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו בסך 10,000 שקל, ופרס נעמ"ת ליוצרת מבטיחה בסך 6,000 שקלים.

בנוסף, יוענק מענק פיתוח תסריט לסרט עלילתי באורך מלא בשיתוף קרן יהושע רבינוביץ' לאמנויות בסך 50,000 שקל. השנה לראשונה, יתחרו יוצרות קולנוע ישראליות וזרות על פרס הבימוי לסרט עלילתי באורך מלא – 25,000 שקל מטעם קרן מארק ריץ'.

יקבי כרמל יכבדו את האורחים ביינות היקב מהסדרה האזורית באירועי הפתיחה והסיום.

התמה המרכזית של הפסטיבל השנה תהיה דתות. נטעלי בראון, המנהלת האמנותית של הפסטיבל: "העיסוק באמונה, כפירה, דת ודיאלוג עם האל או העדרו, קשור בהיסטוריה של הקולנוע בעיקר לגברים. לדמויות של נשים אין עניין ברעיונות בכלל ובמטפיזיקה בפרט ומחשבותיהן תחומות למרחב של יחסים ודאגה. השנה, בחרנו להקדיש תוכנית רחבה בפסטיבל לקשר בין נשים ודת בקולנוע, בשאיפה לעורר דיון מורכב בייצוג של נשים בחברות הדתיות והחילוניות כאחד". בנוסף להקרנות סרטים יתקיימו בפסטיבל אירועים שונים: מפגשים עם יוצרות, סדנאות אמן, הרצאות וימי עיון.

"גבוה יותר", סרט הפתיחה, שביימה השחקנית האמריקנית ורה פארמיגה

אורחות חשובות בפסטיבל השנה

הבמאית והפובלציסטית הטוניסאית, נדיה אל-פאני, שתתארח עם שני סרטיה התיעודיים: "חילוניות אינשאללה" ו"לא נעשה נזק", בהם היא עוסקת בהפרדת דת ומדינה ובמהפכות האביב הערבי. אל-פאני המתמודדת עם איומים יומיומיים על חייה מצד גורמים מוסלמים, לא חדלה להיאבק על חיים של חירות, שוויון ודיאלוג בין-תרבויות. לאחר הקרנת סרטיה יתקיים רב-שיח בנושא אפשרות להפרדת דת ומדינה במזרח התיכון ומשמעותה ביחס לנשים.

הדוקומנטריסטית ענת צוריה, יצרה טרילוגיית סרטים עטורי שבחים המתעדים דילמות ומאבקים של נשים בחברה הדתית-לאומית והחרדית: נידה, עגונות והדרת נשים. במסגרת התוכנית תוקרן הטרילוגיה במלואה ואחריה יתקיימו שיחות עם חוקרות תרבות, הבמאית ומשתתפות הסרטים. 

מה לראות?

הפסטיבל ייפתח ביום שני, 5 בנובמבר, בערב פתיחה חגיגי שיתקיים במכון ויצמן למדע ברחובות, ובמרכזו הקרנת בכורה של הסרט "גבוה יותר" ("Higher Ground"), שביימה ורה פארמיגה, מהשחקניות הבולטות והמוערכות בקולנוע האמריקני העצמאי. הסרט משרטט את נופה של קהילה אוונגליסטית רוחנית סגורה היוצאת מאיזון כאשר אחת החברות מתחילה להטיל ספק באמונותיה.

עוד סרטים חשובים ומומלצים בפסטיבל: "חיזיון" של הבמאית מרגרטה פון טרוטה המגוללת את תולדות חייה של הנזירה, המלחינה והתיאולוגית בת ימי הביניים הילדגרד פון בינגן; עוד הסרט התיעודי "ליידי כל אל ערב", שילווה במפגש עם הבמאית אבתיסאם מראענה; הדרמה "עבדי ה'", של הבמאית הדר פרידליך; והסרט הטאייוואני "גוד מאן דוג", הטווה שלושה סיפורים על נשים ובודהיזם.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן