Skip to content

נלכד קצין צי קנדי שריגל עבור רוסיה

ג'פרי דליסל, קצין זוטר שנהנה מגישה נוחה למידע שהועבר במסגרת ארגון "חמש העיניים", הודה באישומי ריגול בדיון המקדמי למשפטו. אם יורשע בדין הוא צפוי למאסר עולם
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

קצין צי קנדי הודה אתמול בפומבי כי העביר לרוסיה מידע מודיעיני מסווג שנמסר לקנדה על ידי מדינות ידידותיות. על כך מוסר העיתון הקנדי "דה גלוב אנד מייל ריפורט".

ג'פרי פול דליסל (41) הודה בשני אישומים הנוגעים לעבירה על חוק ביטחון המידע של קנדה ובעבירה אחת של הפרת אמונים, שהתבצעו כולן כאשר שירת בבסיס הצי הקנדי בהאליפאקס.

הוא הודה כי מכר מידע מודיעיני סודי ביותר שנאסף על ידי מעצמות ידידותיות כארצות הברית, בריטניה, אוסטרליה וניו זילנד – וכן על ידי קנדה עצמה – לידי סוכנים רוסיים. דליסל הודה בדברים בפני בית משפט קנדי בפרובינציה נובה סקושה.

לדליסל, קצין בדרגת סגן משנה, הייתה גישה למודיעין אותות שהופק על ידי הסוכנות לביטחון לאומי (NSA) האמריקנית, מטה התקשורת הממשלתית של בריטניה, מימסד ביטחון התקשורת של קנדה וסוכנויות ביטחון נוספות מאוסטרליה ומניו זילנד. המסגרת המשותפת שבתוכה מתאמים חמישה ארגוני ביון אלה את פעילותם מכונה בקהילת המודיעין בשם "חמש העיניים".

משפטו של דליסל אמור להיפתח בינואר, ואם יורשע בעבירות ריגול הוא צפוי לגזר דין של מאסר עולם. העובדה שהודה באישומים כבר בדיון המוקדם משמעותה שהתביעה לא תצטרך להציג בבית המשפט מידע מודיעיני חסוי.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן