Skip to content

זוהתה גופת החייל הנעדר מג'די חלבי

שבע וחצי שנות חיפושים באו לקיצן: גופת החייל, שנעלם במאי 2005, נמצאה ביער ליד דליית אל-כרמל לפני מספר שבועות. הבוקר אישרו במכון לרפואה משפטית כי אכן מדובר בשרידי הנעדר. הסיבות להיעלמותו עדין לוטות בערפל. הלוויתו תערך מחר בית העלמין הצבאי בעוספייה.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

היום (חמישי) הותר לפרסום, כי זוהתה גופתו של החייל מג'די חלבי, תושב דליית אל כרמל, שנעלם בלי להותיר עקבות, שבע וחצי שנים לאחר שנעלם. גופתו נמצאה סמוך למקום מגוריו על ידי עובדי הקרן הקיימת לישראל. הם מצאו שרידי גופה בעת שעסקו בגיזום עצים. מחצית גופתו נמצאה באזור נחל חיק. עובד הקק"ל שהבחין בה הזעיק את המשטרה ושרידי הגופה הועברו למכון לרפואה משפטית באבו כביר. 

עדיין לא ידועות נסיבות מותו. מג'די חלבי (אתר דו"צ)
עדיין לא ידועות נסיבות מותו. מג'די חלבי (אתר דו"צ)

ראש אגף כוח אדם בצה"ל, האלוף  אורנה ברביבאי, מסרה היום למשפחתו של החייל  את ההודעה בדבר מציאת ההתאמה והזיהוי הסופי, לפיו זהו אכן בנם. דובר צה"ל מסר, כי "שרידי הגופה, שנמצאו לפני כשבועיים סמוך לעוספייה, זוהו במכון לרפואה משפטית ונסיבות מותו של החייל, הנעדר מאז חודש מאי 2005, מצויות בחקירת היחידה המרכזית של משטרת מחוז חוף. צה"ל ימשיך לעשות כל שביכולתו, תוך שילוב זרועות עם כלל גורמי הביטחון, על מנת להשיב לחיק המשפחות את כלל נעדרי צה"ל".  משפחת החייל תובעת היום מהמשטרה, מהשב"כ ומצה"ל, לערוך חקירה מלאה ומקיפה שתתן תשובות לנסיבות מותו של בנם, בין אם במישור האישי או בין אם במישור הלאומי. המשפחה גם תוהה ושואלת כיצד זה שבעוד שהמשטרה, צבא, שב"כ ואלפי מתנדבים, השקיעו מאמץ אדיר וחקירות בארץ ובחו"ל, איש לא גילו את גופת בנם שנמצאה במרחק של כשני קילומטרים מביתו.

חלבי, יליד 1985, החל לשרת בבית הספר הטכני של חיל האוויר. בהמשך שירותו הועבר לבסיס חיל חימוש ליד חיפה. ב-24 במאי 2005 הוא יצא מביתו, כשהיה בחופשה, ונראה במרכז היישוב ולאחר מכן איש לא ראה אותו. משפחתו התלוננה והחלה בחיפושים, אולם צה"ל הכריז עליו כנעדר רק כעשרה ימים לאחר מכן. התגובות בתקשורת ותלונות המשפחה על העיכוב בהכרזתו כנעדר על ידי צה"ל הביאה להקמתו של צוות חקירה מיוחד, בראשות משטרת ישראל, ובשילוב ענף איתור נעדרים והמשטרה הצבאית החוקרת. אך לא נמצאה כל עדות ממשית על מקום הימצאו.

ביולי 2010 פורסם ב"מעריב", כי יחיא פרחאן, שהורשע ברצח הנערה דנה בנט מטבריה, התיירת הצ'כית סילביה מולרובה והעציר אהרון סימחוב,  מחזיק בידיו מידע שיוביל לפתרון התעלומה. משפחתו של החייל דרשה לחקור את פרחאן. לפני כן, בחודש אפריל, עלו עדויות שונות, לפיהן חלבי נראה באותה תקופה בשעות אחר הצהריים ליד הטרמפיאדה במקום מגוריו. זמן קצר לפני כן, הוא משך 50 שקלים ממכשיר הכספומט הסמוך וקנה פחית משקה במסעדה סמוכהמשפחתו הציעה פרס בן עשרה מיליון שקלים לאדם שיוביל לפתרון התעלומה. אך ללא הועיל.

סמוך לכך חתמה הפרקליטות על הסכם עם אסיר העולם עמוס נחום, לפיו יקבל חנינה עבורו ועבור אסיר נוסף בתמורה לחשיפת המיקום של גופת הנעדר, אולם כשהתברר שהמקור למידע הוא האסיר משה מרדכי, שטען כי היה עד לקבורת הגופה, הובהר כי בכלל היה במעצר בעת שחלבי נחטף. 

היום אושר סופית, כי גופת החייל נמצאה לא הרחק מביתו ביישוב. הסיבות למותו עדיין עלומות. מצה"ל נמסר כי  הלוויתו של החייל, תערך ביום שישי, ב-12:30 בבית העלמין הצבאי בעוספייה. 

נשיא המדינה שמעון פרס התקשר הערב להוריו של החייל מג'די חלבי לנחמם עם היוודע דבר מותו.

הנשיא שוחח עם נזמי, אביו של החייל ואמר לו: "התקשרתי כדי להביע את צערי העמוק על בנך ולהציע דברי נחמה. משפחת חלבי היא משפחה נהדרת בישראל שנתנה את מיטב בניה להגנת המדינה. התמודדותכם לאורך כל הדרך ולאור הסבל הרב שעברתם מעוררת כבוד והערכה. בשם העם אני מבקש לומר לך, כי ליבנו איתך ועם רעייתך פהמיה. אני מכיר את משפחת חלבי כמעט מיום יסוד המדינה, מכיר את תרומתכם מקרוב ויודע כי זו אינה האבידה היחידה שספגתם. חזקו ואמצו. לבי איתכם."

נזמי חלבי הודה לנשיא בחום על השיחה והשיב לו :"תודה רבה לך הנשיא. אתה ליווית אותנו וחיבקת אותנו במהלך כל התקופה ובשם משפחת חלבי והעדה הדרוזית כולה אנחנו מודים לך."

הנשיא פרס השיב לחלבי :"אנו גאים בעדה הדרוזית ובבניה הנהדרים. אני אומר זאת בגאווה ובצער ומייחל לכך שלא תדע יותר דאבה. אנא מסור תנחומיי גם לרעייתך, פהמיה."

גם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שוחח עם אביו של החייל מג'די חלבי, נזמי חלבי, וביקש למסור את תנחומיו למשפחה ולעדה הדרוזית. "לבי אתכם. אני מבין את הכאב העמוק עם קבלת ההודעה הנוראה", אמר ראש הממשלה.

יו"ר הכנסת ראובן (רובי) ריבלין התקשר הערב מרוסיה להורי החייל מג׳די חלבי והביע ניחומים בשם הכנסת על מות בנם: ״העם בישראל היה איתכם ברגעי התקווה ואיתכם כעת בשעה הקשה הזו. יצאתם מערפל וחוסר ודאות אל כאב השכול ועצב עמוק.״ ריבלין, שהגיע בעבר לנחם את המשפחה על מות אחיו של מגדי וגם השתתף בשמחת הכלולות של אחותו, הוסיף: ״אנחנו משפחה אחת וכאבכם הוא כאבו של העם כולו״. ריבלין הבטיח כי לאחר שובו מהביקור הרשמי ברוסיה יגיע לנחם את המשפחה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן