Skip to content

חמאס והג'יהאד האסלאמי – בדרך לאיחוד?

האם חמאס והג'יהאד האסלאמי בדרך לאיחוד? גורמים רשמיים בשתי התנועות אישרו כי אכן מתקיימים מגעים רציניים שמטרתם איחוד בין שתי התנועות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

האם חמאס והג'יהאד האסלאמי בדרך לאיחוד? גורמים רשמיים בשתי התנועות אישרו כי אכן מתקיימים מגעים רציניים שמטרתם איחוד בין שתי התנועות

מאת נמרוד זגגי

סמלי חמאס (ימין) והג'יהאד האסלאמי הפלסטיני
סמלי חמאס (ימין) והג'יהאד האסלאמי הפלסטיני

ראש ממשלת חמאס ברצועת עזה, אסמאעיל הנייה, הציע בפגישה שערך עם משלחת של מנהיגי הג'יהאד האסלאמי, "לפתוח בדיאלוג מעמיק בין שתי התנועות על מנת להביא למיזוג מלא בין שתי התנועות", כך הודיעה אמש (ג') לשכתו של הנייה בעזה, על-פי פרסום בעיתון הלונדוני "אל-קודס אל-ערבי". תנועת הג'יהאד האסלאמי אישרה כבר את קיומם של מגעים אלה.

עוד נמסר מלשכתו של הנייה שהסיבה לקיומם של מגעים אלה נובעת מהמגעים לפיוס בין חמאס לפת"ח, בשל אירועי "האביב הערבי" ולאור "יחסי הגומלין בין שתי התנועות".

דאוד שיהאבּ, דובר הג'יהאד האסלאמי, הודיע שהדיאלוג מתנהל בצורת "פגישות ומגעים מעמיקים שנועדו להשיג את רמת האחדות הגבוהה ביותר שתשרת את העניין הפלסטיני ולטובת עתיד תנועת השחרור הפלסטינית. במיוחד, על רקע האביב הפלסטיני והדרכים שבהן ניתן לנצלו". שיהאב המשיך ואמר שהאחדות עם חמאס "תהווה גרעין לאחדותה של התנועה האסלאמית ברחבי העולם" והבהיר שפגישות אלה יתקיימו בין גורמי הנהגת החוץ והפנים של שתי התנועות וכן בתיאום עם האסירים בבתי הכלא הישראליים.

אין זו הפעם הראשונה שבה מתקיימים מגעים לאיחוד התנועות. בעבר, נערכו מספר נסיונות איחוד בין שתי התנועות אך אלה נתקלו במבוי סתום. זוהי הפעם הראשונה שבא מכריזים שני הצדדים באופן רשמי על קיומו של דיאלוג מעמיק שמטרתו איחוד בין התנועות. יהיה מעניין לראות אם המגעים יצליחו הפעם באופן מיוחד, לאור המחלוקות הקיימות בין שני הצדדים בכל הנוגע להשתתפות בבחירות ובממשלה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן