Skip to content

לוקהיד מרטין ויישום חתמו על הסכם שיתוף פעולה מחקרי

יישום היא החברה לפיתוח המחקר של האוניברסיטה העברית. שיתוף הפעולה יתמקד במחקר מדעי בסיסי ויישומי. ללוקהיד מרטין תהיה האופציה לרכוש רישיון בלעדי לשימוש של כל המצאה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לוקהיד מרטין ישראל וחברת יישום, לפיתוח מחקר של האוניברסיטה העברית, הודיעו היום כי חתמו על הסכם ארוך-טווח לשיתוף פעולה מחקרי. שיתוף הפעולה יתמקד במחקר מדעי בסיסי ויישומי בתחומים כגון חישוביות קוונטית וחומרים ובתחומים נוספים של עניין משותף. לפי תנאי ההסכם, ללוקהיד מרטין תהיה האופציה לרכוש רישיון בלעדי לשימוש של כל המצאה, או תוצר שינבעו מפעילות המחקר המשותף.

משמאל: קרן דונמן, עמיתת מחקר – לוקהיד מרטין אינטרנשיונל, יהושע (שיקי) שני, מנכ"ל לוקהיד מרטין ישראל ויעקב מיכלין, מנכ"ל יישום. צילום: יאיר חובב
משמאל: קרן דונמן, עמיתת מחקר – לוקהיד מרטין אינטרנשיונל, יהושע (שיקי) שני, מנכ"ל לוקהיד מרטין ישראל ויעקב מיכלין, מנכ"ל יישום. צילום: יאיר חובב

קידום התעשייה והאקדמיה

שותפות זו מהווה נדבך משמעותי במחוייבות של שני הארגונים לקידום התעשייה והאקדמיה בישראל. זו גם הפעם הראשונה שלוקהיד מרטין מפנה בישראל מימון למחקרים אוניברסיטאים. עד כה היו השקעותיה בארץ בתחום הפיתוח וייצור הביטחוני.

מגוון תחומי שת"פ מחקריים פוטנציאליים

יעקב מיכלין, מנכ"ל יישום, אמר במעמד חתימת ההסכם, בקמפוס הר הצופים של האוניברסיטה העברית: "אנו שמחים מאוד להיכנס לשותפות ארוכת טווח עם חברה בינלאומית מובילה בתחום התעופה והביטחון, כלוקהיד מרטין. הסכם המסגרת שנחתם היום סולל את הדרך למגוון רחב של תחומי שת"פ מחקריים פוטנציאליים בין שני הצדדים. באמצעות תמיכה בחדשנות פורצת דרך של חוקרים באוניבסיטה העברית, שותפות זו יכולה להוביל למוצרים מסחריים מהפכניים".

צפייה להרבה פרויקטים

יהושע שני, מנכ"ל לוקהיד מרטין ישראל, הוסיף: "זהו צעד נוסף בתוכנית ארוכת הטווח של לוקהיד מרטין ישראל לפתח שותפויות נוספות מחוץ לתעשיית הביטחון דרך שיתופי פעולה עם התעשייה והאקדמיה בישראל. אנו נלהבים לחבור אל יישום ואל האוניברסיטה העברית ומצפים להרבה פרויקטים פרודוקטיביים משותפים".

לוקהיד מרטין
לוקהיד מרטין היא חברה גלובלית בתחום של ביטחון ותעופה. החברה מעסיקה כ-113,000 עובדים ברחבי העולם ועוסקת במחקר, תכנון, פיתוח, ייצור, שילוב ותמיכה של מערכות טכנולוגיות מתקדמות, מוצרים ושירותים. היקף המכירות של החברה בשנת 2013 עמד על 45.4 מיליארד דולר.

יישום
יישום, החברה לפיתוח המחקר של האוניברסיטה העברית בירושלים בע"מ, אחראית בלעדית למסחור הטכנולוגיות והפטנטים שמקורם באוניברסיטה העברית. החברה, שהוקמה בשנת 1964, נחשבת כיום לאחת המובילות בעולם בתחומה. יישום רשמה יותר מ-8,500 פטנטים על 2,400 המצאות בכל תחומי הטכנולוגיה והביוטכנולוגיה. כשליש מהפטנטים מוסחרו, ומוצרים המבוססים עליהם נמכרים ביותר מ-2 מיליארד דולרים בשנה. ליישום 90 חברות פורטפוליו המבוססות על המצאות חוקרי האוניברסיטה, ביניהן מוביל-איי, בריפקם, קולפלנט וביוקנסל. ליישום הסכמי שיתופי פעולה עם חברות בינלאומיות מובילות דוגמת נוברטיס, רוש, ג'ונסון אנד ג'ונסון, טבע, מרק, אינטל, גוגל, אדובה מונסנטו, סינג'נטה, וילמורין ורבים נוספים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן