Skip to content

נאשם ברצח הוריו מכחיש וטוען שנאבק ברוצח. סנגורו התפטר ומסרב להסביר

אתמול ניתנה ההזדמנות לדניאל מעוז לומר את דברו לגבי רצח הוריו, שהוא מואשם בביצועו. מעוז הכחיש וגם טען כי לא שיבש הליכי חקירה במודע אלא היה נתון במצב היסטריה לאחר גילוי גופותיהם. סנגורו של מעוז התפטר במפתיע ומסרב לתת הסבר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

דניאל מעוז, עורך דין המואשם ברצח הוריו, ממשיך לטעון לחפותו. מעוז הגיש אתמול (א, 19.2.2012) את תגובתו לבית המשפט המחוזי בירושלים ביחס לאישומים נגדו לפיהם רצח על מנת לכסות חובות הימורים. לשם הטעייה, הוא ניסה לדמות את הזירה כרצח לאומני. אמש הכחיש הכל וטען שניסה להיאבק ברוצח.

בתשובתו כופר מעוז בחשדות המיוחסים לו, ומודה כי אכן היה בבית הוריו – נח ונורית – בליל הרצח. בשלב מסוים, לדבריו, נכנס לחדר השירותים המצוי בסמוך לדלת הכניסה של הבית, כאשר דלת השירותים הייתה סגורה כמעט עד סופה. הוא שמע רעש מדלת הכניסה לבית ומיד לאחר מכן קולות מאבק עם אביו ולאחר מכן שמע גם את אמו צועקת, כל זאת כשהוא בשירותים, עם דלת שהיא כמעט סגורה, לטענתו. מעוז טוען כי בשלב זה קפא על מקומו והבין כי מישהו נכנס לבית הוריו ופגע בהוריו, תוך שהוא שרוי באימה מוחלטת. לטענתו, הבחין באדם שנמצא ליד הדלת של הבית, זינק עליו ונאבק עמו עד שהוטל ארצה על ידי הרוצח שהספיק להימלט מהמקום.

מעוז, שעבד עד לרצח הוריו כעורך דין במשרדו של יו"ר הלשכה לשעבר, שלמה כהן, הואשם לפני כארבעה חודשים כי דקר למוות את הוריו בסכין, בביתם בירושלים. הוא הכחיש את הטענות.

בכתב האישום נטען כי מעוז תכנן מראש את הרצח, ביצע אותו באכזריות וכדי להתחמק מהחוקרים – ניסה לדמות בדירה זירה של רצח על רקע לאומני. עוד נטען כי מעוז המתין שהוריו יירדמו, ואז תקף את אביו בסלון ונעץ בו את הסכין פעמים רבות. אמו נורית התעוררה מהרעש, ירדה לסלון והספיקה לצעוק: "הוא רוצח אותי", לפני שנדקרה אף היא למוות. על פי כתב האישום, המניע לביצוע הרצח הכפול היה רצונו של מעוז לזכות בירושת הוריו כדי לכסות חובות הימורים כבדים שצבר.

בתשובתו מודה מעוז כי נהג להמר וצבר בעקבות כך חובות, אולם טען כי רובם היו כלפי הבנקים ולא כלפי אנשים פרטיים, מה גם שהיו לו "ערבויות טובות", כדבריו. מעוז מציין בהקשר זה כי אין זה יכול להיות המניע שכן, "אהב והוקיר את הוריו".

ביחס לטענות הפרקליטות על ניקיון זירת האירוע באמצעות אקונומיקה, טען באמצעות עורכי דינו כי חלק זה יוסבר במהלך המשפט, ולשאלת בית המשפט הוסבר הדבר בינתיים, בהיסטריה בה היה שרוי מעוז.

דניאל מעוז יוצג על ידי עורכי הדין דוד ברהום וארז בר צבי מהסנגוריה הציבורית, לאחר שלפני כחודש התפטר מייצוגו עו"ד אריאל עטרי שסירב לנמק את התפטרותו אך ציין כי פעל כך עקב אירוע שמונע ממנו, חוקית, לייצג את מעוז.

מרשימת עדי התביעה עולה כי בהמשך המשפט אמורה להעיד אחותו, תמר מעוז. היא ואחיה, ניר, תאומו של דניאל, ניתקו עצמם מהנאשם ואינם מוכנים לכל קשר עמו.

מיד לאחר שהתברר כי הוא החשוד ברצח, פרסמה תמר מעוז בדף הפייסבוק שלה הודעה  המסירה כל תמיכה ממנו והדגישה כי נוכחותם בבית המשפט הינה אך ורק  "על מנת לקבל תמונה מלאה על התקדמות החקירה וההליך המשפטי. בטרגדיה הנוראית שהפכה את עולמנו ולא שום סיבה אחרת".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן