Skip to content

פורים אנטי ציוני וממסדי ברחוב החרדי והלווית הרב חיים קנייבסקי

טרם הידיעה על מותו של מנהיג הציבור החרדי ליטאי, יצאה מצלמת מגפון לשוט ברחוב החרדי במאה שערים. בובת ראש העיר תלויה על חוט, כתובת שטנה כנגד הציבור במדינת ישראל, לצד תחפושות פורים השתלבו היטב ברוח החוגגים מאה שערים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מאות אלפים עד מיליון בני אדם צפויים להשתתף מחר (ראשון) בלוויית הרב חיים קנייבסקי, מנהיג הציבור החרדי ליטאי שנפטר אתמול בעיצומו של חג הפורים. משטרת ישראל נערכה בכוחות מתוגברים ותבצע חסימת צירי תנועה החל מהשעה 07:00 בבוקר  ועד לפיזור הקהל בשעות ערב מאוחרות. היציאות והכניסות לבני ברק תהיינה חסומות לחלוטין לתנועת כללי רכב. המשטרה בקשה מקהל המלווים שלא להגיע ללוויה עם ילדים בשל חשש לשלומם וכי חל איסור מוחלט לטפס על גדרות, מרפסות, עצים, מבנים וגגות או להתלות על רכב הנמצא בתנועה כולל רכבי חירום והצלה. משטרת ישראל אף הפכה לשומרת מצוות ותורה וציינה בקריאתה לציבור את הפסוק מספר התורה: "ונשמרתם לנפשותיכם מאוד". ביום שישי יצא צלם מגפון לתור בירושלים, בשכונת מאה שערים שרבים מתושביה הם מקהל חצרו של הרב שנפטר. מאז התפרצות נגיף הקורונה, לא חגגו בחוצות מאה שערים אך נראה כי חג הפורים במאה שערים חוזר הציבור לשגרת יומו האנטי ציוני, ממסדי, עם שנאה למדינת ישראל והוקעתה.  קשה היה שלא להתרשם כי יציאתם, לאחר שנים, של החרדים ממוסדות השלטון הגבירה את העוינות לשלטונות ולממסד. כתובות כנגד הציונות, נחזו ברחובות מאה שערים כשהן בוטות מהרגיל. הטינה והשנאה התבטאו בפשקווילים (מודעות רחוב) ועד לתליית בובה בדמותו של ראש עיריית ירושלים הימני, משה ליאון, על עמוד חשמל.  ראש העירייה שזוכה לתמיכת חברי המועצה החרדים מאגודת ישראל כשקולותיהם הם אלו המאפשרים לו לתפקד ביום יום.

צילום: שי קנדלר
צילום: שי קנדלר
צילום: שי קנדלר
צילום: שי קנדלר
צילום: שי קנדלר
בובת משה ליאון (צילום: שי קנדלר)
צילום: שי קנדלר
צילום: שי קנדלר
צילום: שי קנדלר
פשקוויל שידוך (צילום: שי קנדלר)
צילום: שי קנדלר
צילום: שי קנדלר

 

אלא שתמיכה זו ככל הנראה אינה נושאת חן בעיני הקבוצות היותר קיצוניות כנטורי קרתא המסרבים להשתתף במערכת הישראלית. סרבנות זו כוללת בין השאר הימנעות מקצבאות, לאמור: אנחנו לא מעוניינים בתמיכת המדינה,  מהצבעה והיבחרות למוסדות שלטון ישראלים ואפילו סירוב להגעה ללשכות הגיוס לצורך דחיית הגיוס שמאתגרת את הממסד החרדי ומתבטאת בין השאר בכתובות ומעשים קיצוניים אלה. אך למרות כל אלו צביעותם של הפוליטיקאים בישראל, חוצה את קווי החשיבה של פוליטיקאי השמאל והימין. כולם הזדרזו לנחם מעל כל במה אפשרית את הציבור שנוטר להם אך מהווה לתפישתם קול חשוב במהלך מרוצם לשלטון. "דְּרָשָׁתֵנוּ היא שואה לציונים", נכתב על אחד הקירות. בעוד הציבור ה"ציוני" משתתף בצער העדה החרדית, בניה מבקשים לא פחות משואה לראש הציבור הציוני במדינת ישראל. מצלמת מגפון שוטטה ברחוב החרדי והצילומים לפניכם.

צילום: שי קנדלר
צילום: שי קנדלר
צילום: שי קנדלר

1 Comment

  1. זיו
    19 במרץ 2022 @ 21:40

    אחת הכתבות הרוויות שנאה שראיתי לאחרונה, גם בורות לא חסרה

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן