Skip to content

מבצע הפיגוע בירושלים הסגיר את עצמו

המחבל אמיר אל- סידאווי, אזרח ישראלי בן 36, תושב מזרח ירושלים, הגיע עם מונית ועם האקדח לתחנת מוריה. 8 בני אדם נפגעו בפיגוע, מהם שניים קשה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

נלכד המחבל שביצע פיגוע ירי הלילה (ראשון) בירושלים בסמוך לחניון שולחן דוד. המחבל בתום מרדף משטרתי וצבאי, הסגיר עצמו המחבל: אמיר אל- סידאווי, אזרח ישראלי בן 36, תושב מזרח ירושלים. בעל עבר פלילי שריצה עונש מאסר בכלא על עבירות פליליות. ללא רקע ביטחוני קודם. בפיגוע הירי נפצעו שמונה בני אדם, בהם שניים באורח קשה. כאמור בתום מצוד לילי של כוחות הביטחון, הגיע המחבל במונית לתחנת משטרת מוריה בבירה עם האקדח שבאמצעותו ביצע את הפיגוע אחרי שעות שבהן הסתתר. נהג המונית שהסיע אותו לתחנת המשטרה נחקר גם הוא.

ימין לשמאל: המחבל שהסגיר עצמו (צילום מהרשתות החברתיות לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים) שמשת האוטובוס והאקדח – משטרת ישראל)


צילום: משטרת ישראל

סמוך לשעה 01:30, התקבל במשטרה דיווח על אירוע ירי לעבר אוטובוס סמוך לחניון שולחן דוד בעיר העתיקה בירושלים. מהמקום פונו מספר פצועים במצב פציעה שונה והם פונו לטיפול רפואי בבית החולים. כוחות משטרה גדולים בפיקוד מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג'מן, הגיעו למקום בתוך זמן קצר, סגרו את זירת האירוע וחוקרי המשטרה החלו באיסוף ממצאים ועדויות.

נהג האוטובוס דניאל קנייבסקי סיפר לרשת ב': "נשמעו שלוש יריות והייתה פאניקה, אנשים נשכבו על הרצפה. הייתה אישה שרועה על המדרכה שהרימה את ידה, עצרנו והרמנו אותה לאוטובוס בני המשפחה שנפצעו ליד קבר דוד המלך, משפחת גליק חסידי סאטמר שהגיעו השבוע מניו יורק לישראל. האב הרב יהושוע צבי (הערש) בן שרה ובנו החתן ברוך בענדעט בן חנה גיטל"


מפקד מחוז ירושלים מסם את הפיגוע

הפיגוע התרחש בשתי זירות

חובש בכיר נחמיה כץ, ופרמדיק מד"א דוד טרכטנברג, סיפרו כי "הגענו מהר מאוד למקום, ברחוב מעלה השלום ראינו אוטובוס עם נוסעים עומד באמצע הכביש, אנשים סימנו לנו להגיע לשני גברים כבני 30 שהיו באוטובוס וסבלו מפצעי ירי, הם היו בהכרה מלאה והתהלכו, כשהם עם פצעי ירי בפלג גופם העליון, הענקנו להם טיפול רפואי מציל חיים והעלנו אותם לאמבולנסים של מד"א שהגיעו למקום, משם הם פונו לבית חולים כשמצבם קל עד בינוני".

"משם המשכנו לכניסה לחניון קבר דוד וראינו 4 גברים אחד מהם כבן 50 ושלושה כבני 30 שוכבים בהכרה מלאה וסובלים מפצעי ירי בפלג גופם העליון", סיפרו אנשי הצוות. "כעבור זמן קצר הטרקטורון של מד"א הביא אלינו פצועה נוספת אשה כבת 30 בהכרה, עם פצעי ירי, הענקנו לפצועים טיפול רפואי מציל חיים ופינינו אותם בדחיפות לבתי החולים כשמצבם של 2 קשה, 5 במצב קל עד בינוני".

ראש הממשלה יאיר לפיד הגיב בטרם תפיסת המחבל לפיגוע ואמר כי "כוחות הביטחון, שב"כ, צה"ל, והמשטרה פועלים להשיג את המחבל הנתעב ולא יעצרו עד שייתפס. יידעו כל מבקשי רעתנו שהם ישלמו מחיר על כל פגיעה באזרחים. ירושלים היא עיר הבירה שלנו ומוקד תיירות לכל הדתות, כוחות משטרה וצה"ל פועלים להשבת השקט ותחושת הבטחון בעיר. אני שולח איחולי החלמה מהירה לפצועי הפיגוע ומחזק את משפחותיהם המודאגות". לאחר לכידתו ראש הממשלה שוחח קצר עם השר לביטחון הפנים עמר בר-לב, מפכ"ל המשטרה רב-ניצב קובי שבתאי, ומפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג'מן, בעקבות פיגוע הירי הלילה בירושלים.  רה"מ לפיד עודכן בהתפתחויות האחרונות ובהמשך ההיערכות בשטח. ראש הממשלה הודה לכוחות הביטחון על פעילותם המאומצת והמהירה, שהובילה להסגרת המחבל.

זירת הפיגוע (צילום: משטרת ישראל)

דובר חמאס, פאוזי ברהום, אמר הלילה בעקבות פיגוע הירי כי "פעולת ירושלים האמיצה היא תגובה טבעית לכיבוש ולמתנחלים ופשעיהם היומיומיים נגד עמנו ואדמתנו והמקומות הקדושים לאסלאם ולנצרות". בנוסף, במהלך הלילה נורו זיקוקי שמחה בשועפאט הסמוכה לירושלים.

‏ מהדסה הר הצופים נמסר כי אל חדר הטראומה בהדסה הר הצופים פונו מפיגוע הירי שני פצועים, שניהם בהכרה. פצוע אחד עם פגיעת ירי בכתף, פצוע שני עם פגיעת ירי בצוואר. שניהם עוברים בשעה זו בדיקות. בנוסף פונו 4 נפגעי חרדה בגילאים שונים.
מהמשטרה בנמסר כי "בתום שעות בהן התקיים מצוד נרחב בעיר ירושלים אחר המחבל שביצע את פיגוע הירי הלילה בעיר העתיקה, מצוד בו נטלו חלק כוחות רבים של משטרת מחוז ירושלים, משמר הגבול ושירות הביטחון הכללי, הסגיר עצמו המחבל לידי המשטרה ונעצר לחקירה. כמו כן, נתפס האקדח בו ביצע המחבל את הפיגוע. בתום הערכת מצב שקיים מפקד המחוז לאחר מעצרו של המחבל שהסגיר עצמו כאמור, הדגיש ממ"ז ירושלים ניצב דורון תורג'מן למפקדים כי לצד פעילות החקירה שנמשכת גם בשעה זאת, תימשך היערכות המחוז תוך דריכות ומוכנות לתרחישי פח"ע וניסיונות לבצע מעשים שכאלו, תוך נוכחות משטרתית גלויה וסמויה מוגברת ברחבי העיר לשמירת ביטחון הציבור".

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן