Skip to content

ברק אישר לגייס 30 אלף חיילי מילואים

נערכים להרחבת הלחימה. היועץ המשפטי של משרד הביטחון הונחה על ידי השר להגיש הערב לממשלה בקשה לאישור הגיוס. הכניסה לעזה קרובה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שר הביטחון, אהוד ברק, אישר לצה"ל לבצע גיוס של 30 אלף אנשי מילואים. כך הודיע לפני שעה קלה משרד הביטחון. דובר משהב"ט אישר כי "בהנחיית שר הביטחון, היועץ המשפטי של מערכת הביטחון עו"ד אחז בן ארי, הגיש לממשלה לפני זמן קצר בקשה לאישור גיוס 30 אלף חיילי מילואים".

תקיפות צה"ל בבית להיא ברצועה (צילום: רפי מיכאלי)
תקיפות צה"ל בבית להיא ברצועה (צילום: רפי מיכאלי)

הערב אישר הקבינט הביטחוני לצה"ל לבצע גיוס של מילואים בצו 9. בהמשך לכך הורה ברק לאפשר לצה"ל גיוס מיידי של חיילי המילואים. משמעות הדבר כי הכניסה לעזה קרובה מאוד ויכולה להתבצע כמעט מיידית. חילי המילואים יכנסו לתפקידי חיילי חטיבות הסדיר שהופנו לעזה. את לחימת הקרקע בעזה יבצע בעיקר הצבא הסדיר, כשכוח המילואים נכנס למערך הפעילות השוטף של חיילי הסדיר ומחליפם בתפקידם. עד עתה גויסו כאלף אנשי מילואים בצו 9.

ברק הערב: "הוריתי היום לצה"ל להרחיב את גיוס המילואים כך שאפשר יהיה להיערך לכל סוג של התפתחות אם וכאשר תידרש. זה לא 'זבנג וגמרנו' והמבחן הזה יימשך וצריך לעמוד בו, בקומה זקופה ובקור רוח. אני משוכנע שהמבצע ישיג את מטרותיו, אני משוכנע שאנחנו נתרום לחיזוק ההרתעה ולהשבת השקט, גם אם זה ייקח זמן. בינתיים צריך לנהוג אכן בקור רוח, במשמעת, על פי ההוראות של פיקוד העורף ולקיים ככל הניתן את החיים גם בתוך המבחן הזה, על מנת לאפשר לצה"ל לבצע את משימתו, ולכולנו להגיע אל סיומו של המבצע וידינו על העליונה".

ירוט הטילים מעל באר שבע (צילום: טל ים)
ירוט הטילים מעל באר שבע (צילום: טל ים)
חייל צה"ל בהמתנה בעוטף עזה (צילום: טל ים)
חייל צה"ל בהמתנה בעוטף עזה (צילום: טל ים)

דובר צה"ל, תא"ל יואב (פולי) מרדכי, הערב: "מציע להפסיק עם גלי שמועות ודיווחים לא אחראים. בגוש דן אין שום שינוי בהנחיות ההתגוננות של פיקוד העורף, הן רלוונטיות עד טווח של 40 קילומטר.

"קיבלנו החלטות ברורות מראש הממשלה. אנחנו בשלב של הרחבת המערכה, על פי תכנון מסודר ועקבי. המתקפה נמשכת, נחרצת ונחושה ברצועת עזה. שר הביטחון אישר לפני מספר דקות הרחבת גיוס של 30,000 אנשי מילואים. כל האופציות עדיין על השולחן והמציאות מובנת. אין מדינה שתסבול פגיעה באזרחיה. אנחנו נסב נזק משמעותי לתשתיות הטרור ברצועת עזה".

[related-posts]

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן