Skip to content

סורק לייזר מזהה חומרי נפץ מעורבים בנוזלים

הסורק יאפשר לנוסעים לעלות לאחר הזיהוי למטוסים עם בקבוקים בנפח של יותר מ-100 מיליליטר של אלכוהול, שתייה וקוסמטיקה שהיום אסור להעלותם. סריקת הזיהוי המהירה נמשכת עד חמש שניות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
סורק לגילוי חומרי נפץ בתוך נוזלים
סורק לגילוי חומרי נפץ בתוך נוזלים

חברת האלקטרו-אופטיקה הישראלית Laser Detect Systems העוסקת בפיתוח ובייצור מערכות לגילוי חומרים באמצעות לייזר, חשפה בכנס הגנת המולדת פיתוח של סורק לייזר חדש, שישמש לאבטחת תעופה ולביקורת מעברי גבול.

הסורק מדגם LDS 5500D יאפשר את העלתם לתא הנוסעים של בקבוקי שתייה, אלכוהול ומארזי קרמים שונים, גם אם הינם בנפח של יותר מ-100 מיליליטר, האסורים היום בתא הנוסעים במטוסים. המערכת תתריע בתוך שניות בודדות על הימצאות חומרי נפץ תקניים ומאולתרים גם אם נמהלו עם חומרים נוספים במטרה להקשות על גילויים. סורק הלייזר יתריע גם על הימצאותן של אבקות מסוכנות ושרידי סמים שונים.

תצוגת זיהוי גרפית

הסורק הוא בעל מהירות, רגישות ואמינות גילוי מהגבוהות הקיימות בשוק המערכות לגילוי חומרי נפץ נוזליים באבטחת התעופה. בתהליך סריקה מהיר של שלוש עד חמש שניות בלבד, מתקבל חיווי על גבי צג המערכת אם המוצרים הנבדקים רשאים לעלות למטוס או לא. במקרה של חשד להמצאות שרידי חומר נפץ או שרידי סם, מציגה המערכת על גבי צג מגע צבעוני, חיווי אזהרה אדום המתריע על המצאות חומר מסוכן ותא הסריקה ננעל באופן אוטומטי. בנוסף, מוצגת על פי הצורך תצוגה גרפית הכוללת אנאליזה כימית תוך ציון רשימת מרכיבי החומרים שנמצאו כחשודים.

כיצד פועלת המערכת

פיתוח המערכת מבוסס על טכנולוגיה הכוללת כמה שיטות ואנאליזות לניתוח ספקטרום האור החוזר של קרן לייזר הנקראת Laser Gated Raman Spectroscopy. קרן לייזר באורכי גל שונים סורקת את המוצר הנבדק, המולקולות או הגבישים שבהם פוגעת הקרן מגיבים לקרן הלייזר, פולטים ומפזרים אור באופן שונה ובאורכי גל הייחודיים ספציפית למרכיבי החומר הנסרק ובכך מהווים את 'תעודת הזהות' שלו.

גלי אור הנפלטים מהחומר הנבדק או משרידיו על גבי המארזים נאספים אופטית ומרוכזים על ידי סיב אופטי לגלאי ספקטרום אור רגיש ומפוענחים במחשב המערכת באמצעות שיטות שונות ואלגוריתמים לניתוח ספקטרום הלייזר החוזר וסינון "רעשי" הרקע.

באמצעות שיטות פענוח ייחודיות אלה אפשר לאבחן במדויק את סוג חומר הנפץ או הסם, גם אם הוא נמהל כאמור בחומרים נוספים שונים על מנת לטשטשם.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן