Skip to content

בזכות ה"דיל" עם יוון, האירו שוב מטפס

חדשות פיננסים: מארק קרני, נגיד הבנק המרכזי של קנדה, מונה ליו"ר הבנק המרכזי של בריטניה. בנק ישראל הותיר אמש את הריבית על כנה ברמה של 2% אחרי שהוריד את שיעור הריבית ב-0.25% בחודש הקודם
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בזירה המקומית – האופטימיות בשווקים מעבר לים ממשיכה לתמוך בשוק המקומי. מדד ת"א 25 עלה אמש ב-0.2% וסגר את יום המסחר באזור 1229 הנקודות. העליות באסיה שנרשמות בשעה זו על רקע הדיל שהושג בין האיחוד האירופי לבין יוון, עשויות לתמוך בשוק המקומי. אנו מעריכים, כי היום תיבחן רמת ההתנגדות המשמעותית הניצבת ב-1240 הנקודות. פריצה של רמה זו תגביר את לחץ הקניות לכיוון אזור 1250- 1300 נקודות.

בנק ישראל הותיר אמש את הריבית על כנה ברמה של 2% אחרי שהוריד את שיעור הריבית ב-0.25% בחודש הקודם. אנליסטים מעריכים כי נגיד בנק ישראל עשוי להוריד שוב את הריבית בעקבות ההתמתנות באינפלציה שחלה בחודשים האחרונים.

בזירת המט"ח, השקל ממשיך להתחזק על רקע חולשתו של הדולר בעולם. צמד הדולר שקל שבר אמש את אזור 3.85 אך סגר מעל רמה זו. אנו מעריכים כי גל הירידות ימשך עד אזור 3.80. רק פריצה מעלה של ממוצע נע 200 תעכב את התרחיש הדובי שלנו.

בזירה הבינלאומית

השווקים הפיננסיים בעולם סגרו את יום המסחר החדש במגמה מעורבת. המדדים האירופים סגרו בירידות שערים קלות יחסית ואילו המדדים בוול סטריט נעלו את יום המסחר הראשון של השבוע במגמה מעורבת. המדדים באסיה נסחרים בשעה זו במגמה מעורבת עם נטייה לעליות.

אנו מעריכים, כי הסנטימנט החיובי ישוב לשווקים היום בעקבות ההסכמה שהושגה אמש בבריסל. אחרי 12 שעות של דיונים, שרי האוצר של האיחוד האירופי, נציגי קרן המטבע הבינלאומית והבנק המרכזי של אירופה הצליחו להשיג "דיל" שימנע מיוון להגיע למצב של חדלות פירעון.

משתתפי הועידה הביעו את שביעות רצונות מהרפורמות הקשות אשר מיושמות ביוון ובשל כך הם הסכימו להקל על יוון בתנאי ההחזר של ההלוואות שהיא לקחה עד כה. כמו כן, הוסכם להעביר ליוון סכום של 43.7 מיליארד אירו בשלבים: 34 מיליארד אירו יועברו ליוון במהלך חודש דצמבר והסכום הנותר יועבר ליוון בחלקים במשך הרבעון הראשון של 2013 בהתאם להמשך ההתקדמות של יוון בהתקדמות הרפורמות אשר עליה ליישם, כתנאי הכרחי לקבלת הכספים הנותרים.

בעקבות הדיל שהתגבש אמש, האירו שוב מטפס אל עבר אזור 1.30. אנו מעריכים כי מגמה זו תימשך בימים הקרובים. הפאונד מצליח לשמור על כוחו מעל 1.60 ועלול לצבור תאוצה בעקבות הידיעה המפתיע, שפורסמה אמש, בעניין מינויו של מארק קרני, נגיד הבנק המרכזי של קנדה, ליו"ר הבנק המרכזי של בריטניה.

מדובר באבידה גדולה עבור הבנק המרכזי של קנדה, היות וקרני ניווט היטב את הבנק בתקופה הכי סוערת שבה המשבר הכלכלי החמור בארצות הברית ומשבר החוב באירופה איומו לפגוע בכלכלה הקנדית. בסך הכול, קנדה לא נפגעה באופן משמעותי מהמשברים בעולם, הרבה בזכות האיש הזה אשר דאג להוריד את שיעור הריבית כאשר היה צורך, תוך כדי שמירה על יציבות המחירים. קרני גם היה אחד הנגידים הבודדים שלא היסס לבצע הידוק מוניטארי בעת הצורך.

הדולר האוסטרלי קרוב לבחון את אזור 1.05. פריצה של רמה זו תוביל להמשך העליות לכיוון 1.0650. הדולר הקנדי נחלש אמש בעקבות עזיבתו של קרני אך עדיין נסחר מתחת לרמת השקילות מול עמיתו, השטר הירוק. הין היפני חזר למגמת ההחלשות שלו מול כל המטבעות הנסחרים מולו על רקע הסנטימנט החיובי בשווקים.

כדאי היום לעקוב אחרי עדכון התמ"ג של הרבעון השלישי בבריטניה. על פי הערכות, לא צפוי שינוי ביחס לעדכון הראשון שבו נרשמה צמיחה של 1%.

לקראת הפתיחה בארצות הברית כדאי לשים לב לכמה נתונים אשר יכולים להשפיע על השווקים במידה מסוימת: הזמנות המוצרים ברי קיימא צפויות לרדת ב-0.6% אחרי הזינוק של 9.8% שנרשם בחודש הקודם; מדד מחירי הבתים של קייס שילר הבודק את השינויים במחירי הבתים ב-20 הערים הגדולות בארה"ב, צפוי להצביע על עלייה במחירים של 2.9% בהמשך העלייה של 2% שנרשמה בחודש הקודם ואמון הצרכנים, שיפורסם אחרי פתיחת המסחר בוול סטריט, צפוי לרשום קריאה של 73.1 נקודות, לעומת 72.2 נקודות שנרשמו בחודש קודם.

* הכותב הוא ראש מחלקת מחקר ב-A TRAD

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן