Skip to content

קו שיט עכו-חיפה יתחיל לפעול במרס הקרוב

משרד התיירות ישקיע כמיליון שקל בפיתוח תשתיות בנמלי הערים. הצפי: עשרות אלפי תיירים והכנסה למשק כ-10 מיליון שקלים בשנה. האטרקציה תרחיב את ההיצע התיירותי באזור
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

משרד התיירות ישקיע כמיליון שקל בפיתוח תשתיות בנמלי הערים. הצפי: עשרות אלפי תיירים והכנסה למשק כ-10 מיליון שקלים בשנה. האטרקציה תרחיב את ההיצע התיירותי באזור

אטרקציה תיירותית חדשה. קו השיט עכו-חיפה יתחיל לפעול ב-15 במרס 2013. כך סוכם לפני כמה ימים בין גורמים במשרד התיירות, משרד התחבורה וראשי עיריות חיפה ועכו. משרד התיירות ישקיע כמיליון שקלים בשדרוג התשתיות בנמלי עכו וחיפה. העיריות תסייענה בשיווק קווי השיט ובהכללתם בכרטיס המשולב המציע סיורים באתרי התיירות בעכו ובחיפה. על פי הערכות משרד התיירות, הקו ימשוך אליו עשרות אלפי מפליגים ויכניס כ-10 מיליון שקלים לקופת המשק.

שתי הפלגות ביום

זו הפעם הראשונה בה יופעל קו שיוט סדיר בין עכו לחיפה. עד כה, תיירים אשר היו מעוניינים להפליג בקו, נדרשו לבצע הזמנה מיוחדת. על פי התוכנית, יתקיימו כשתי הפלגות ביום מכל כיוון בעלות של עשרות שקלים בודדים לאדם. זמן הפלגה אורך כחצי שעה וקיבולת הנוסעים בכל ספינה יכול להגיע עד לכ-220 מקומות.

במשרד התיירות מעריכים, כי קיים ביקוש רב לתיירות שיט בישראל. מבדיקה שערך המשרד עולה, כי בחישוב מספר ימי הפעילות, תדירות ההפלגות, מספר המפליגים השנתי הממוצע שיהיה על פי אומדן על כ-60 אלף, ולרבות הוצאותיהם של התיירים באזור עכו והמפרץ – תעמוד ההכנסה למשק מקו זה על סכום של כ-10 מיליון שקלים.

"אטרקציה תיירותית של קו שיט תרחיב את ההיצע התיירותי באזור, תאריך את שהות התיירים ותעודד את הפעילות הכלכלית בעכו ובחיפה. הקו ישמש קבוצות תיירים, מטיילים עצמאיים ונופשים ישראלים שייהנו מהנוף הפנורמי והמרהיב של מפרץ חיפה", מציין שר התיירות .

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן