Skip to content

מרכנתיל-דיסקונט יקים ויפעיל קרן אשראי ליזמות עולים

הבנק יעניק לקרן, שתטפל גם בתושבים חוזרים, אשראי בהיקף של כ-50 מיליון שקל בשנה, למשך שלוש שנים, גידול של כ-230% מסך היקף האשראי הניתן במסגרת הקרן הפועלת כיום
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ועדת המכרזים הבינמשרדית המשותפת למשרד לקליטת העלייה ולאגף החשב הכללי במשרד האוצר, בחרה היום את בנק מרכנתיל-דיסקונט כזוכה במכרז להקמה והפעלה של קרן להענקת אשראי לעסקים המוקמים על ידי עולים חדשים ותושבים חוזרים.

עד היום, הפעילה המדינה למטרה זו, קרן בהיקף של 15 מיליון שקל לשנה, שמומנה במלואה מתקציב המדינה, ללא השתתפות בנקים מסחריים בהליך מימון ההלוואה. היצע ההלוואות בקרן לא ענה על הביקוש מצד העולים והתושבים החוזרים. לראשונה במסגרת מכרז זה, הבנק הזוכה ימנף את כספי המדינה ויממן את החלק העיקרי של הקרן, כך שהיקפה יגדל בצורה משמעותית ל-50 מיליון שקל לשנה ויגדיל את היצע האשראי המוקצה למטרה זו.

רבית פריים פלוס 1.75%

בהצעתו, בנק מרכנתיל התחייב למנף את כספי פיקדון המדינה 10 מיליון שקל פי 5, כך שהיצע ההלוואות שיעמיד הבנק יעמוד על 50 מיליון שקל בשנה. עוד התחייב הבנק כי גובה הריבית על ההלוואות שיעמיד לעולים חדשים לא יעלה על ריבית פריים בתוספת מרווח של 1.75%.

יעודד הקמת עסקים

סגן בכיר לחשבת הכללית ויו"ר ועדת המכרזים הבינמשרדית, מר יאיר טל, בירך על תוצאות מכרז זה וציין כי בנוסף להגדלה משמעותית של היצע האשראי לעסקים בבעלות עולים חדשים ותושבים חוזרים, הכנסת בנק מסחרי כגורם מממן במסגרת הקרן, תביא לניצול יעיל יותר של המשאבים שמעמידה המדינה לטובת מתן סיוע מימוני לעסקים. כמו כן, אמר כי מהלך זה יעודד הקמת עסקים ויזמות של עולים חדשים ותושבים חוזרים, תוך מתן מענה לקשיים הייחודיים של פלח אוכלוסייה זה.

צעד דרמטי

מנכ"ל המשרד לקליטת העלייה, מר דמיטרי אפרצב, ציין, כי מדובר בצעד דרמטי אשר ממשיך את מגמת המשרד לקליטת העלייה והפיכתו למשרד כלכלי-חברתי השם דגש על ההשקעה בעולים והתושבים החוזרים ועל תרומתם הכלכלית למדינת ישראל. "מדובר בהגדלת סכום במספר ההלוואות לעולים ותושבים חוזרים, הרחבת אפשרויות להשמה תעסוקתית ושיפור קליטתם בארץ. בשנים האחרונות נקטנו מספר צעדים משמעותיים כדי להקל על העולים והתושבים החוזרים בתחום היזמות כאשר גם במקרה הזה ההשקעה משתלמת, בעוד על כל שקל המושקע בעולה מדינת ישראל מקבלת תשואה פי עשרות מונים, מדובר במשוואה שכל מדינה הייתה גאה בה."

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן