Skip to content

נתניהו בפראג: מחויבים להסדר. הסכסוך ייפתר רק במו"מ

מפראג המשיך ראש הממשלה לביקורו בברלין, שם צפויות לו שיחות לא קלות עם הקאנצלרית אנגלה מרקל, שמתחה עליו ועל מדיניותו ביקורת קשה. גם נתניהו צפוי להביע בשיחותיו עם מרקל את אכזבתו מהצבעתה של גרמניה בעצרת האו"ם
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"הסכסוך שלנו עם הפלסטינים ייפתר רק באמצעות משא ומתן ישיר העונה על הצרכים הן של הישראלים והן של הפלסטינים. זה לא ייפתר בהחלטות חד צדדיות של האו"ם, המתעלמות מהצרכים החיוניים של ישראל, ומערערות את היסוד הבסיסי לשלום". כך אמר ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בביקורו בצ'כיה ובסיום פגישתו ראש ממשלת צ'כיה פטר נצ'ס.

משמר כבוד מקבל את פני נתניהו בפראג. (עמוס בן גרשום/לע"מ)
משמר כבוד מקבל את פני נתניהו בפראג. (עמוס בן גרשום/לע"מ)

"המטרה האמיתית שלשמה באתי הנה היא כדי לומר לך, לממשלתך ולעמך, בשם העם בישראל: תודה", אמר נתניהו. "בהצבעתה נגד ההחלטה החד-צדדית באו"ם, צ'כיה עמדה לצד ארה"ב וקנדה ומספר מדינות נוספות אל מול הזרם הבינלאומי. אבל ההיסטוריה הראתה לנו שוב ושוב, שמה שנכון הוא לא מה שפופולארי, ואם יש עם בעולם שיכול להעריך את זה, זה העם שלכם – הצ'כי.

"אני יודע שהמדינה שלכם למדה את לקחי ההיסטוריה. גם מדינתי ישראל", אמר נתניהו. "זו הסיבה שישראל לא תקריב את האינטרסים החיוניים שלה בשביל לזכות במחיאות כפיים של העולם. ישראל מחויבת לשלום אמת עם שכנינו הפלסטינים –  שלום אמיתי ובר קיימא. כדי שהשלום יחזיק מעמד, עליו להיות שלום שנוכל להגן עליו. שום שלום אחר לא יוכל לשרוד במזרח התיכון.

ראש ממשלת צ'כיה פטר נצ'ס וראש הממשלה נתניהו (צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ)
ראש ממשלת צ'כיה פטר נצ'ס וראש הממשלה נתניהו (צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ)

"נשארנו מחויבים להסדר באמצעות משא ומתן בינינו לבין שכנינו הפלסטינים. הפתרון הוא שתי מדינות לשני עמים. שלום שבו מדינה פלסטינית מפורזת מכירה במדינת היהודים האחת והיחידה – מדינת ישראל. למרבה הצער, ביום חמישי ביקשו הפלסטינים מהעולם להעניק להם מדינה בלי להעניק לישראל שלום וביטחון בתמורה", אמר ראש הממשלה. "ההחלטה של האו"ם התעלמה לחלוטין מצורכי הביטחון של ישראל. היא לא דרשה מהפלסטינים להכיר במדינה יהודית. היא אפילו לא קראה לפלסטינים לסיים את הסכסוך עם ישראל. לכן היא לא הייתה מקובלת על ישראל, וזו הסיבה שהיא לא הייתה מקובלת על כל החברים האחראיים של הקהילה הבינלאומית".

את דבריו סיים ראש הממשלה בפנותו אל פטר נצ'ס: "אדוני ראש הממשלה, אני גאה להיות כאן בפראג. כשנחתתי בשדה התעופה, ראיתי פסל של תומס מסריק, המנהיג הגדול של המדינה הזאת, של העם הזה, ואני מאמין שתומס מסריק היה מאוד גאה בעמדה שהמדינה שלך נקטה בשבוע שעבר באו"ם".

מפראג המשיך ראש הממשלה לביקורו בברלין, שם צפויות לו שיחות לא קלות עם הקאנצלרית אנגלה מרקל, שצפוייה למתוח על מדיניותו ביקורת קשה. עם זאת, מרקל צפויה לומר לנתניהו כי גרמניה היא ידידת אמת של ישראל. גם נתניהו צפוי להביע בשיחותיו עם מרקל את אכזבתו מהצבעתה של גרמניה בעצרת האו"ם.

במסיבת עיתונאים שערכה הערב ציפי לבני, היא התייחסה גם לנסיעתו של ראש הממשלה לגרמניה: "הקאנצלרית מרקל היא אחת מידידות ישראל הגדולות ביותר, עבדתי איתה רבות בעבר כשרת חוץ. היא מנהיגה עם מצפון פנימי, נושאת עליה אחריות גדולה מאוד לביטחון ישראל, תרמה לביטחון ישראל בדברים שגם אי אפשר לדבר על חלקם. אנחנו נמצאים במצב שמערכת היחסים הזו התדרדרה, שישראל מבודדת מדינית –  העניין המדיני הוא לא עניין של חליפות ועניבות, זה עניין ביטחוני של ישראל. הממשלה הזו בודדה את ישראל לדעת בהחלטות לא אחראיות ולא חשובות למדינת ישראל שכל כולן פוליטיקה וקריצה ערב בחירות שתעלה לכולנו הרבה – ימין מרכז ושמאל. מול הממשלה הזו צריכים להציב אלטרנטיבה".

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן