Skip to content

יחימוביץ': אל תיכנעו לסיאוב. יש גם פוליטיקה נורמלית

בתשואות רמות ובשריקות בוז לעמיר פרץ התקבלה הערב יחימוביץ' בוועידת העבודה. "בית לא עוזבים גם כשקשה, וגם כשלא מקבלים את כל האהבה", אמר איתן כבל, מי שהיה עד הבוקר שותפו הפוליטי של פרץ. בהמשך פרצה מהומה רבתי כאשר יריב אופנהיימר התנגד להצעה לקדם את כל רשימת המועמדים במקום אחד, עקב פרישת פרץ. התנגדותו נדחתה ברוב […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"אל תיכנעו למראות האלה של הסיאוב הפוליטי, לאופורטוניזם, לקומבינות, למזימות, ליצרים לחתרנות ולמשחקי הכיסאות שהכל יש בהם חוץ מערכים". כך פנתה יו"ר מפלגת העבודה, שלי יחימוביץ', לציבור – בנאום שנשאה הערב בוועידת מפלגת העבודה. מבלי להזכיר את עמיר פרץ בשמו ולו פעם אחת, תקפה יחימוביץ את עריקתו במילים חריפות – ולכולם היה ברור במי מדובר.

"אל תיכנעו לסיאוב הפוליטי". שלי יחימוביץ'. (צילום: דן בר דוב)
"אל תיכנעו לסיאוב הפוליטי". שלי יחימוביץ'. (צילום: דן בר דוב)

"פוליטיקה אינה מטרה אלא כלי למימוש השקפת עולם", אמרה שלי יחימוביץ' שהתקבלה בתשואות רמות ובקריאות בוז לפרץ. "יש גם פוליטיקה נורמלית המבוססת על סדר יום ועל השקפת עולם. מגיע לאזרחי מדינת ישראל יותר, מגיע לכם אנשים עם אש בעיניים, עם נכונות לקחת אחריות על החיים שלכם ולשרת אתכם, להנהיג אתכם, לעשות את החיים שלכם ראויים יותר. מנהיגים שיעשו הכל כדי שהמדינה תשרת אתכם ולא רק אתם את המדינה".

שלי יחימוביץ' טענה: "השבוע ועד השעות האחרונות קיבלנו הצעות חבירה לכל מיני גורמים פוליטיים. היו גם דברים מפתים, היו סכומי כסף מאוד גדולים שהיו מאפשרים לנו קמפיין גדול ומנצח. בכל פעם אמרתי 'לא' ושוב אמרתי 'לא', למרות שהמפלגה צריכה כסף. פעם אחת כדי לא לפגוע במתמודדים – לא יכולתי להסתכל בעיניים ולאמר להם לזוז אחורה כי יש דיל. פעם שנייה גם אחרי שעשיתי חישובים קרים ורציונליים – זה פשוט הגעיל אותי. הסלידה הזו תחושת הבטן הזו שאתם שותפים לה היא האנטיביוטיקה הטובה ביותר נגד זיהום".

לפני יחימוביץ' נשא דברים ח"כ איתן כבל, שהיה שותפו הפוליטי של עמיר פרץ. "בית לא עוזבים גם כשקשה, גם כשלא נעים, וגם כשלא מקבלים את כל האהבה", אמר פרץ. "מבחינתי ומבחינת מפלגת העבודה הורדנו מסך היום. כשייסגרו הרשימות כולנו מסתערים על הניצחון. המשימה שלנו היא להפיל את ממשלת נתניהו".

בהמשך הדיון בוועידה פרצה מהומה רבתי כאשר יריב אופנהיימר, מזכ"ל שלום עכשיו, שנבחר בפריימריז למקום ה-26, הנחשב לא ריאלי, התנגד להצעת ההחלטה שהוגשה לוועידה, לקדם את כל רשימת הנבחרים מקום אחד קדימה – בעקבות עריקת עמיר פרץ. אופנהיימר – שפנה גם לבית משפט, אך לא קיבל צו מניעה – דרש לקדם רק את אלה המצויים ברשימה הארצית ולא את כל הנבחרים, דבר שהיה מקדם אותו למקום קרוב יותר לריאלי.

המהומה פרצה כאשר עלה אופנהיימר לנאום. "אי אפשר לגנוב בחירות", אמר. "התקנון מאוד ברור. אני מייצג ציבור שבחר בי. אני לא מייצג רק את עצמי. אי אפשר להזיז כאן אנשים בהוראת שעה". כמה עשרות מתומכיו של אופנהיימר הרעישו עולמות תוך צעקות – אולם בהצבעה תמכו 393 צירי ועידה בקידום כל רשימת המועמדים ורק 123 תמכו באופנהיימר.

מהתנועה בראשות ציפי לבני נמסר בתגובה לדברי יו"ר העבודה:"התגובות של שלי יחימוביץ' והעבודה מעידות על היסטריה, ובלבול. לקחת מנדט ממפלגה לאחר שהציבור בחר בה, ולעבור למפלגה אחרת, זהו אופורטוניזם. לעומת זאת, לבוא לציבור לפני בחירות, ולהציג לו דרך משותפת ועליה לבקש אמון – זו הפוליטיקה הנכונה והנדרשת. עמיר פרץ בחר מרצונו לעזוב את ביתו הפוליטי, ואת המקום השלישי והבטוח בצמרת הרשימה, לאחר שהשקיע מאמצים רבים בהתמודדות. החלטתו של פרץ מבטאת את חוסר הרלוונטיות של העבודה בשל ההחלטה לזנוח את הנושא המדיני ביטחוני אשר נדרש על מנת להשיג צדק חברתי, ויכולת לטפל בבעיות השורש של החברה הישראלית".

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן