Skip to content

המצעד לזכויות האדם נערך היום בת"א

לרגל מצעד האגודה לזכויות אדם, שמתקיים כעת בתל אביב, העיר פקוקה ורחובות רבים בה חסומים. ח"כ גלאון ממרצ כתבה היום לקראת המצעד: אנחנו לא נוותר, לא ניתן לקולות של שנאה להשתלט על השיח... בואו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

משטרת ישראל ועיריית תל אביב הודיעו כי  בשל מצעד האגודה לזכויות האזרח, שנערך היום (שישי) בבוקר, ייסגרו לסירוגין רחובות בתל אביב לתנועת כלי רכב.

בין השעות 09:00 עד 15:00 יתקיימו בת"א תהלוכה ועצרת. מייד לאחר המצעד, בשעה 12:30 יחל קונצרט זכויות האדם הגדול בכיכר רבין, בחגיגה של מוסיקה עם מסרים נוקבים ונאום של הסופר סמי מיכאל. השנה – כל מי שהצטרף למצעד בחר את המטרה לצעוד למענה, וקרא לאנשים נוספים לבוא ולצעוד למען הזכות החשובה לו במיוחד.

מסלול התהלוכה החל בהתכנסות ויציאה מכיכר הבימה דרך מרמורק ואבן גבירול ועד כיכר רבין, שם תתקיים העצרת. במהלך האירוע ייסגר ציר התהלוכה ובנוסף ייסגרו הצירים במעטפת המסלול. כמו כן יחסמו כל הרחובות המובילים לציר התהלוכה.

המצעד יוצא מרחת הבימה (צילום: יגאל שתיים)
המצעד יוצא מרחת הבימה (צילום: יגאל שתיים)
(צילום: יגאל שתיים)
(צילום: יגאל שתיים)

ח"כ זהבה גלאון כתבה היום בדף הפייסבוק שלה: "בכנסת האחרונה מצאנו את עצמנו, אנשי זכויות האדם והחברה האזרחית, תחת מתקפה. חוקים אנטי דמוקרטיים וגזעניים, רדיפת ארגונים, יוזמות לסתימת פיות והרשימה עוד ארוכה. רק השבוע התפרסם כיצד ממשלת ישראל אסרה על פרופ' רבקה פלדחי לנאום כי השמיעה דעות ביקורתיות על הממשלה. לצערי, לפי-שעה, הכנסת הבאה לא נראית מבטיחה יותר מהנוכחית. אבל אנחנו לא נוותר, לא ניתן לקולות של שנאה להשתלט על השיח, ניאבק כדי לכונן בישראל דמוקרטיה מהותית, נמשיך לנסות לעגן את זכויות האדם בחקיקה ונלחם בניצני הפשיזם המבצבצים בחברה הישראלית ובכנסת. בואו".

"חוסמים כבישים" במצעד (צילום: יגאל שתיים)
"חוסמים כבישים" במצעד (צילום: יגאל שתיים)

במהלך העצרת ייסגר לתנועה רחוב אבן גבירול בין שאול המלך לארלוזורוב משני הכיוונים. כמו כן יסגרו גם שדרות רוטשילד בין החשמונאים למרמורק בשני הכיוונים, שדרות בן ציון, קרליבך בין החשמונאים לאבן גבירול, אבן גבירול ממרמורק עד ארלוזורוב לשני הכיוונים, קפלן בין מנחם בגין לאבן גבירול, דיזנגוף בין המלך ג'ורג' לאבן גבירול, שאול המלך מויצמן עד אבן גבירול, הנביאים בין שדרות חן לאבן גבירול, מלכי ישראל בין כיכר מסריק לאבן גבירול, דוד המלך לשני הכיוונים ורחוב בלוך.

לבקשת המשטרה, יש להגיע בתחבורה ציבורית ולהימנע מהגעה ברכבים פרטיים. לא תותר כניסת נשק למתחם העצרת, או כניסת אופניים ובעלי חיים. באי האירוע בכלי רכב מתבקשים להשתמש בחניונים הבאים: חניון הבימה וחניון רכבת מרכז (ארלוזורוב).

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן