Skip to content

ברלוסקוני חוזר לזירה; מונטי יגיש בקרוב את התפטרותו

מונטי יתפטר לאחר שיאושר חוק התקציב על ידי הפרלמנט האיטלקי החדש. ברלוסקוני ומפלגתו הודיעו על התנגדותם לחוק. איל התקשורת שחזר למירוץ מפגר בסקרים אחר מועמד המרכז-שמאל ברסאני
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
להעביר את חוק התקציב. מריו מונטי (מקור תמונה: ויקימדיה).
להעביר את חוק התקציב. מריו מונטי (מקור תמונה: ויקימדיה).

קצב ההתפתחויות הפוליטיות באיטליה מתחיל להזכיר את מה שמתרחש בימים אלה בישראל. ראש ממשלת איטליה, מריו מונטי, הודיע אתמול כי בכוונתו להתפטר מתפקידו, מייד לאחר שחוק התקציב החדש יאושר על ידי הפרלמנט. זמן קצר קודם לכן, הודיע ראש הממשלה שקדם למונטי, סילביו ברלוסקוני, כי בכוונתו להתמודד שוב על ראשות הממשלה.

מונטי, כלכלן במקצועו, התמנה לעמוד בראשות ממשלת מומחים, לאחר שברלוסקוני איבד את ראשות הממשלה. זאת, בעיצומו של משבר כלכלי קשה ביותר, אבטלה גואה ודרישות מצד האיחוד האירופי ליישם תוכנית הבראה כואבת במיוחד, שתכלול צעדי צנע מרחיקי לכת. חוק התקציב של מונטי אמור לקדם את היציבות הפיננסית של המדינה. ואולם, מפלגתו של ברלוסקוני, "מפלגת העם החופשי", כבר הודיעה השבוע כי לא תתמוך בו.

במפלגתו של ברלוסקוני מוסיפים למתוח ביקורת על מונטי. סגנו של ברלוסקוני, אנג'לינו אלפאנו, טען השבוע כי מדיניות הצנע של ראש הממשלה ולא הצליחה לקדם את הכלכלה. אתמול הצטרף ברלוסקוני עצמו למירוץ. הוא הודיע כי יתמודד בבחירות על ראשות הממשלה במרץ הקרוב, ובאותה הזדמנות גם בידל את מפלגתו מממשלת מונטי כאשר אמר: "הפגנו אחריות גדולה, ובמשך שנה לא אמרנו דבר על מדיניות הממשלה, אך התוצאות אינן מצביעות על שיפור, אלא רק על נזק. החוב גדל, החברות סובלות ובואו לא נדבר בכלל על אבטלה".

המערכת הפוליטית באיטליה תוססת מאוד בימים אלה, לאחר שלפני כמה ימים התקיימו הפריימריז לראשות גוש המרכז-שמאל ובהם ניצח פייר לואיג'י ברסאני את ראש עיריית פירנצה, מתיאו רנצו. בסקר שהתפרסם לאחרונה מקבל הגוש של ברסאני תמיכה שהיא יותר מכפולה מזו של מפלגת העם החופשי, ואפילו רשימתו של הקומיקאי בפה גרילו מקדימה את ברלוסקוני ואנשיו.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן