Skip to content

יחימוביץ': "יש קשר בין חוסן צבאי לחוסן חברתי וכלכלי"

יחימוביץ', שדברה הערב בפני המועצה לשלום ובטחון, אמרה: "התמוטטות של הרשות הפלסטינית, כפי שאנחנו מכירים אותה היום, עלולה להביא עלינו את משעל לרשות הפלסטינית - ולא רק את החמאס, אלא גם את אל קעידה וחזבאללה לאורך כל הזירות"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"יש קשר בלתי נפרד בין חוסנה הצבאי של מדינת ישראל והכוח לקדם תהליך מדיני משמעותי לבין חוסן כלכלי וחברתי, המייצר סולידאריות ומחויבות של האזרחים למדינתם, שהן הבסיס לעוצמה מכל סוג". כך אומרת יו"ר מפלגת העבודה, שלי יחימוביץ'.

חוסן צבאי וחוסן חברתי. שלי יחימוביץ'. (צילום: ציפי מנשה)
חוסן צבאי וחוסן חברתי. שלי יחימוביץ'. (צילום: ציפי מנשה)

יחימוביץ', שדברה הערב בפני המועצה לשלום וביטחון, אמרה: "התפיסה של ממשלת נתניהו שאם הכל יקפא בתהליך המדיני והכל יישאר כפי שהוא – זו תפיסה מנותקת, כיוון שאנו יכולים לקפוא לנצח אבל המזה"ת רוחש וגועש ואי תנועה שלנו אין פירושו קיפאון אלא הסלמה. התמוטטות של הרשות הפלסטינית, כפי שאנחנו מכירים אותה היום, עלולה להביא עלינו את משעל לרשות הפלסטינית – ולא רק את החמאס, אלא גם את אל קעידה וחזבאללה לאורך כל הזירות".

באשר למצרים, אמרה יחימוביץ': "מאז בחירת מורסי רואים שהמצרים מעוניינים לשמור על הסכם השלום. מיותר לדבר על התפקיד רב החשיבות שמלאה מצרים במבצע עמוד ענן. אנו גם עדים בימים האחרונים, נוכח הגבולות ששם העם המצרי לתכניותיו של מורסי לצמצום סמכויות בית המשפט, אנו עדים גם לקיום של גרעין דמוקרטי אמיתי . אין צורך להפריז בחשיבות הברית האסטרטגית עם מצרים. המצב האסטרטגי של מדינת ישראל עם המעצמה הזו כבעלת ברית אלו שתי פאזות שונות לחלוטין ואנו צריכים להשקיע מאמץ רב כדי לשמר את הקשר הזה מכל משמר".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן