Skip to content

בלדר זוטר שהעביר כספים לחמאס – ל-4 שנות מאסר

בחמש פעמים שונות התבקש סלים גועבה, תושב אבו טור באזור ירושלים, להעביר כספים מחלפן כספים לידי אנשים שונים בחמאס. בכל שליחות הרוויח 500 שקל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שופט בית המשפט המחוזי בירושלים, השופט יורם נועם, גזר ארבע שנות מאסר ושנת מאסר אחת על תנאי לסלים גועבה, תושב דיר אבו טור בירושלים, ששימש כבלדר להעברת כספים לארגון החמאס.  גועבה הורשע בחמש עבירות של פעולה ברכוש למטרות טרור. הודאתו ניתנה במסגרת הסדר טיעון. על פי ההסדר תוקנו עובדות כתב האישום.

מכתב האישום עולה כי גועבה הרוויח סך הכל 2,500 שקלים עמלת העברה בחמש פעמים בהן העביר סך של כ-700 אלף שקלים לאישים שונים בחמאס. על פי כתב האישום, בשנת 2011, במועד שאינו ידוע לתביעה, פנה לבלדר אדם בשם בסים כורד והציע לו להעביר עבורו כספים על פי הוראותיו, תמורת עמלה.

בסים היה מוכר לגועבה כמי שנשפט לשמונה מאסרי עולם בגין פעילותו במסגרת ארגון החמאס, ומי שבתקופת כליאתו שימש כאחראי על כספי הקנטינה של האסירים הביטחוניים ששהו באגפי הכלואים של אסירים מארגון החמאס. השניים הכירו במהלך המאסר. בחודש אוקטובר 2011 שוחרר בסים מהכלא במסגרת "עסקת שליט", ושב לרצועת עזה.

במהלך מספר חודשים הגיע הבלדר בשלוש הזדמנויות שונות, על פי הוראות שקיבל מבסים, לחלפן הכספים אוסמה סלאח ברחוב צלאח א דין בירושלים וקיבל ממנו 100,000 שקל בכל פעם.  בהמשך הוא העביר בכל אחת מן ההזדמנויות את הכספים שקיבל לאדם המכונה "איברהים מג'לג'וליה", תמורת תשלום של 500 שקל לכל נסיעה.

בין החודשים ינואר למארס 2012, שלח אותו בסים לקבל כסף מחלפן הכספים אוסמה סלאח בסכום של 40,000 שקל. על פי ההנחיות "נפגש הנאשם עם ראמי חלבי, סמוך לבניין עיריית ירושלים, והעביר לידיו את הסכום האמור. הכספים שהעביר הנאשם, שימשו להחדרת טלפונים ניידים לאסירים ביטחוניים בכלא "אשל". הפעם האחרונה בה הועברו כספים הייתה ב-26.3.12, אז הועבר סכום של 100,000 דולר.

"העבירות שביצע הנאשם חמורות. הנאשם העביר בחמש הזדמנויות סכומי כספים ניכרים עבור ארגון החמאס, הוא ביצע את המעשים בשליחותו של מי שהיה אסיר עולם, ששימש כאחראי על כספי הקנטינה של האסירים הביטחוניים בבתי הכלא", כתב השופט ופסק: "העונש הראוי בעניינו של הנאשם לגבי חמש העבירות נוטה לעבר הרף העליון של מתחם הענישה האמור, וזאת בעיקר נוכח הסכנה הממשית הנשקפת ממנו לביטחון הציבור".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן