Skip to content

נתניהו: איפה אבו מאזן, כשהחמאס קרא להשמדת ישראל?

בהודעה גינוי מטעם האיחוד האירופי, נאמר: "האיחוד האירופי המום לחלוטין ומתנגד לתוכניות הישראליות להרחיב התנחלויות בגדה המערבית, כולל מזרח ירושלים, ובמיוחד התוכניות לפתח את אזור E1". בנוסח הגינוי – שהוא יוצא דופן בלשונו החריפה – נאמר עוד כי מדינות האיחוד "מתנגדות בתוקף לתכנית הישראלית, שתפגע אנושות במאמצי השלום"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

רה"מ בנימין נתניהו תקף במפגש השנתי עם נציגי התקשורת הזרה בישראל, את שתיקת העולם ואת שתיקתו של אבו מאזן לנוכח קריאות החמאס להשמדת ישראל.

"בסוף השבוע ראשי החמאס קראו בגלוי להשמדת ישראל", אמר נתניהו. "איפה היה הזעם? איפה הייתה החלטת האו"ם? איפה היה אבו-מאזן? למה דיפלומטים פלסטינים לא זומנו לבירות אירופיות כדי לשאול מדוע יו"ר הרשות הפלסטינית לא רק שלא גינה זאת – אלא אנשיו דיברו על הכוונה להתאחד עם חמאס?

ראש הממשלה בביקור שערך היום במרכז גוגל בתל אביב. "איפה היה הזעם כשהחמאס קרא להשמדת ישראל?" (צילום - קובי גדעון/לע"מ)
ראש הממשלה בביקור שערך היום במרכז גוגל בתל אביב. "איפה היה הזעם כשהחמאס קרא להשמדת ישראל?" (צילום - קובי גדעון/לע"מ)

"הייתה רק שתיקה מחרישת אוזניים ואנו לא יכולים לקבל זאת", אמר ראש הממשלה. "לא נוכל לקבל שכאשר ישראל בונה בתים בבירה ההיסטורית  שלנו, לקהילה הבינלאומית אין בעיה להשמיע קול;  אבל כשמנהיגי הפלסטינים קוראים בפומבי להשמדת מדינת ישראל – העולם שותק. ישראל לא תשתוק. נאמר את האמת, ונגן על זכויותינו כנגד אלה שרוצים להכחיש את העבר שלנו ולמחוק את העתיד שלנו. ישראל תמשיך להגיד את האמת על הזכויות שלנו בארץ הזאת, ולהגן על העם שלנו מול האויבים שרוצים להשמיד אותנו".

דבריו של ראש הממשלה נאמרו בתגובה לגינוי החריף, של האיחוד האירופי בבריסל, לתוכניות הממשלה לבנות 3000 יחידות דיור מעבר לקו הירוק ולהאיץ את התכנון לבנייה בשטח E1, בין מעלה אדומים לירושלים.

בהודעה  שפורסמה בתום מפגש 27 שרי האיחוד בבריסל, נאמר כי "האיחוד האירופי המום לחלוטין ומתנגד לתוכניות הישראליות להרחיב התנחלויות בגדה המערבית, כולל מזרח ירושלים, ובמיוחד התוכניות לפתח את אזור E1". בנוסח הגינוי – שהוא יוצא דופן בלשונו החריפה – נאמר עוד כי מדינות האיחוד  "מתנגדות בתוקף לתכנית הישראלית, שתפגע אנושות במאמצי השלום". שרי האיחוד מבהירים, על פי ההחלטה, כי "התכנית תפגע משמעותית בסיכויים להביא לסיום הסכסוך באמצעות משא ומתן". בנוסף, כוללת הטיוטה חזרה על העמדה האירופית, לפיה "ההתנחלויות מנוגדות לחוק הבינלאומי ומהוות מכשול לשלום".

יו״ר מועצת יש״ע דני דיין בתגובה לגינוי מטעם האיחוד האירופי : ״הים הוא אותו הים ואירופה היא אותה אירופה. מי שמזדעזעים מבניית בית בישראל יותר מאשר טבח חפים מפשע בסוריה ומהקמת שכונה יהודית יותר מאיומי השמדת ישראל – מעידים קודם כל על עצמם.״

יו"ר "התנועה", ציפי לבני, התייחסה בוועידת "גלובס" לעסקים לנושא תמיכת גופים אירופאיים בחרם על מוצרים ישראליים: "אנו במעבר בין גינוי ספציפי נקודתי על אישור הבנייה ב E1 לבין אולי, חלילה, חרם על מוצרי התנחלויות. הממשלה תצטרך להחליט האם דין התנחלות מבודדת כדין תל אביב".

 לבני ציינה כי הממשלה הנוכחית גם לא מייצרת את ההבחנה בין גושי ההתיישבות להתנחלויות הפוליטיות , ובכך היא פוגעת גם בגושים הגדולים ובמדינת ישראל: "ההתנהלות הכושלת של הממשלה הנוכחית מול העולם גורמת נזק לישראל. זו היא ממשלה ששבויה בידי מיעוט, שלשיטתה יש לשלם לו כל מחיר. ממשלה שמחרימה את העולם – סופה שהעולם יחרים אותה".

יו"ר הכנסת, ראובן (רובי) ריבלין, אמר הערב: "אנו בונים את מולדתנו לא כפעולת תגמול ולא כתג מחיר. איתמר איננה פעולת תגמול, כך גם הבנייה ב- E1, או בכל מקום אחר איננה צריכה להיות פעולת תגמול אלא כדבר הנובע מזכותנו על הארץ. כששבנו לארץ ישראל, לירושלים, ליפו, לשכם, לחברון, ולאיתמר לא עשינו זאת בחמסנות לא מתוך תאוות נקם או תוך שאיפה לשלול את זכות הקיום של תושבי הארץ הזו. אנו מאמינים שבנין הבית הלאומי שלנו, לא דורש מאיתנו להחריב את ביתם של אחרים. אנו בונים את ארץ ישראל כולה באמונה שלא ארץ נכריה לקחנו."

יו"ר הכנסת התייחס לדברי הנשיא פרס וראש הממשלה, נתניהו באשר למו"מ עם אבו מאזן, ואמר: "לא אנחנו אלו שצריכים להכריע בשאלה זו אלא מי שחולק איתנו את האדמה הזו. אבו מאזן צריך להכריע האם מכיר הוא בקיומנו ובזכותנו על הארץ, או חותר לבטל את מדינת ישראל. האם פניו לשלום או למלחמה. האם הוא בגדה או ברצועה. שמעתי את דברי ההסתה והשטנה שנשמעו מעזה, ועל שאיפתם להשליט חשיכה איסלאמיסטית בין הים לירדן, ולהופכה לחלק בלתי נפרד מהאומה הערבית, ואין בעולם החופשי פוצה פה ומתקומם. מי שחושב שיבוא יום ואנחנו נעלם, או שנברח תחת התקפות כאלה או אחרות, לא הכיר את בני משפחת פוגל, לא הכיר את איתמר ואת אנשיה, את הישיבה, את רבניה ותלמידיה. איומים והפרעות  לא יפחידו אותנו ולא יזיזו אותנו כמלוא הנימה."

יו"ר הכנסת אמר את הדברים האלה בטקס הדלקת נרות, שערך עם בני משפחת פוגל ובן ישי, בהיכל הישיבה באיתמר. ריבלין העלה על נס את דמותם של אודי ורותי פוגל, שנטבחו עם שלושה מילדיהם, ואמר: "שמונה נרות האירו במנורה של משפחת פוגל. נותרנו עם שלושה נרות דולקים ועם אורם של חמשת הנרות שכבו באותו ליל שבת מר ונמהר. גם אחרי הגירוש מגוש קטיף כאשר אודי ורותי עמדו נוכח ההרס ותילי החורבות הם לא הרימו ידיים. הם המשיכו לבנות במרץ. הם לא נתנו לחושך לתפוס מקום וחלילה להתנחל בלבבות גם כאשר רבים בתוכנו איבדו את היכולת, להאמין בעם ישראל, במדינת ישראל, חלקם אפילו מאסו בצבא ההגנה לישראל, אודי ורותי לא ידעו טעם של ייאוש. הם הציתו מחדש את האש בלבבות".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן