Skip to content

האחיות יעזבו מחר את המחלקות ל-4 שעות

ביומה השמיני של השביתה לא מסתמן פתרון למשבר. האוצר מפרסם היום תלוש משכורת של אחות ותיקה בדף משרד האוצר בפייסבוק ולא זוכה לפרגון מהגולשים. מחר תתקיים פגישה נוספת אך האוצר מודיע שהוא עומד לבקש צווי מניעה לשביתה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שביתת האחיות נכנסת היום ליומה השמיני ובינתיים לא מסתמן כל פתרון. הערב נמסר כי המדינה החליטה לבקש הוצאת צווי מניעה לאחיות ואילו נציגי האחיות הודיעו כי בשעה תשע מחר ינטשו האחיות את המחלקות בבתי החולים ל-4 שעות. האחיות יעבדו במתכונת חירום, שתי אחיות במשמרת ורק כאשר מדובר בהצלת חיי אדם ובמתן תרופות.

הבוקר ישבו נציגי האחיות השובתות ואנשי האוצר לישיבה שהייתה אמורה להיות מכרעת והסתיימה שוב ללא תוצאות. הצדדים מסרו כי הוסכם שמחר תתקיים פגישה נוספת. בפגישה הוצגו נתונים מפורטים על ההצעות שהועלו בפגישה האחרונה, שהתקיימה ביום חמישי בשבוע שעבר.

[related-posts]

היום חסמו האחיות את הצומת ליד בית החולים מאיר בכפר סבא והניפו שלטים בנוסח: "אין אחיות לרפואה" ו"מצב חירום". הן איימו כי אם לא תושג התקדמות, השביתה תוחרף. היום הן הפגינו במקביל במספר מקומות וההפגנה המרכזית נערכה ברמת גן. הפגנות נערכו גם בבתי החולים בנהריה, ביוספטל באילת, בכרמל בחיפה ובבית החולים הסיעודי הרצפלד בגדרה.

כאן שביתה (צילום: שרית פרקול)
כאן שביתה (צילום: שרית פרקול)

אילנה כהן, יו"ר הסתדרות האחיות, קראה היום לאוצר לגלות אחריות ולתת פתרונות אמיתיים. "מדובר בחיי אדם, האוצר ממשיך במדיניות גרירת הרגליים ואינו מציע פתרון אמיתי למחסור החריף באחיות", אמרה. בהקשר לפרסום תלושי השכר הגבוהים שפירסם היום האוצר אמרה כהן כי מדובר באחיות ספורות, ארבע-חמש, שמרוויחות כך אחרי עשרות שנות ותק והרבה שעות נוספות. אחת הטענות המרכזיות של האחיות נוגעת להכנסת השעות הנוספות, שהן עיקר שכרן של האחיות, לחישוב הפנסיה. דרישה שעד כה לא נענית בחיוב.

מדוברות משרד האוצר נמסר עוד כי הם מעריכים את עבודתן המסורה של האחיות ומכירים בחשיבותן, אך יחד עם זאת, המשרד מחויב להתנהלות זהירה ואחראית כדי שיוכל לדאוג הן למערכת הבריאות והן למשק כולו גם ביום המחרת.

תלוש השכר שפורסם על ידי האוצר
תלוש השכר שפורסם על ידי האוצר

היום פירסם האוצר בדף הפייסבוק שלו תלוש משכורת של אחות לאחר 28 שנות ותק. משכורת ברוטו לחודש אוקטובר: 22,854 שקל, ממוצע חודשי לשנה: 28,195 שקל, סך הכל שעות בחודש: 171. הם מציינים כי אפשר לראות כי ההפרש בין שכר היסוד (8,327 שקל) המפורסם בתקשורת לבין השכר בפועל בסוף החודש הוא כמעט פי שלושה. לפוסט פורסמו תגובות רבות. להלן כמה מהן כלשונן:

  • אני הייתי עם הילדה שלי בבית חולים 10 ימים וישנתי שם 9 ימים האחיות שם מדהימות. רחמנות על איך שהם עובדות. חבורת בכיינים לכו תעבדו שם אתם ניראה אותכם ואם הם מתוגמלות אז מצוין הם נותנות שירות הם צריכות להיות מתוגמלות. נכון שיש את המעצבנות אבל רובם היו בסדר גמור.

  • אני חושבת שאחיות טיפול נמרץ צריכות להשבית מחלקה ליום אחד או אפילו משמרת אחת בשביל שכל מי שמתחכם פה ורושם שזה לא עבודה קשה או שלא מגיע לנו יותר כסף יטפל לבד בהורה/ילד/ או כל קרוב משפחה אחר מורכב או מונשם כדי שיבין אותנו!!
  • כל השביתה הזאת פוליטית! מי שלא מבין זאת – טיפש!
  • התעקשות שלהם לא לדחות את הדיונים לאחרי הבחירות אומר הכל
  • משרד האוצר אתם הזויים.
  • אני מאמין לכם שזה השכר רק שאני לא מאמין לכם שהיא חיה אחרי כל ה-150 אחוז ו-125 אחוז ותוספת שבת חג ועוד.

ראש צוות התגובות של "התנועה", ח"כ יואל חסון, בהתייחסות לשביתת האחיות: "הגיע הזמן שרה"מ יפשיל שרוולים, יתערב וישים סוף אחת ולתמיד למשבר הזה. מאבק האחיות הוא מאבק שנוגע לא רק להן אלא לחברה הישראלית כולה – מדובר בעתידה של הרפואה הציבורית בארץ ובחיים של כולנו. מוטב שנתניהו יירד מהגדר, ידפוק על השולחן, ינחה את האוצר לדאוג לתנאים הבסיסיים שדורשות העוסקות בעבודת קודש זו ויעשה פעם אחת בכהונתו את הדבר הערכי והנכון".

בעקבות משבר האחיות, ח"כ אילן גילאון וצעירי מרצ משיקים את קמפיין "הצמיד הלבן". הם יפגינו מחר (יום ג') בכניסה לבית החולים איכילוב (רח 'ויצמן), בשעה 10:30 בבוקר. על פי ההודעה: במחאה על התעמרות הממשלה באחיות יחלקו ח"כ אילן גילאון ופעילי מרצ צמידים לבנים, ויבקשו מהציבור לענוד אותם לאות הזדהות עם משבר האחיות. תומר רזניק, יו"ר צעירי מרצ: "נבקש מהציבור להזדהות עם מה שעובר על האחיות, הן מטפלות בכולנו אבל הממשלה לא מטפלת בהן".

1 Comment

  1. אודי מי-ם
    11 בדצמבר 2012 @ 11:48

    הבעיה היא מחוסר עצום באחיות שמביא לעומס עבודה שוחק ומתיש!

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן