Skip to content

"עדותו של דני איילון מסבכת את ליברמן עוד יותר"

בהודעה שמסר ליברמן היום הוא טוען כי כל השמועות והציטוטים, כביכול מטעמו, בדבר טענות שיטען או השמצות על אנשים אחרים, לא היו ולא נבראו. בלשכת סגן שר החוץ, דני איילון, מכחישים כי הוא מסר עדות. בכל מקרה, צפוי ליברמן להחקר כבר בימים הקרובים ולהיות מעומת עם עדויות חדשות שנשמעו בפרשה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שר החוץ לשכבר, ח"כ אביגדור ליברמן, הגיב הבוקר לראשונה בשמו על הפרסומים בדבר הסתבכותו בחקירה המתנהלת בפרשת השגריר בן אריה. בהודעה שפרסם נאמר: "ביממה האחרונה הוצפו כלי התקשורת בהדלפות ושמועות שונות ומשונות, שבינן לבין המציאות אין שום קשר. ברצוני להדגיש שכל השמועות והציטוטים, כביכול מטעמי או מטעם 'מקורבים', בדבר טענות שאטען כביכול במשטרה או השמצות על אנשים אחרים, לא היו ולא נבראו וכל מטרתן היא מניפולציה, לא מתוחכמת במיוחד, לשבש את ההליכים ולזרות חול בעיני הציבור. כל מה שיש לי לומר אגיד בהשלמת החקירה במשטרה ובבית המשפט".

סגן שר החוץ, דני איילון, הכחיש אמש (יום ב') כי נחקר ע"י המשטרה בפרשת ליברמן והשגריר בן אריה. בהודעה שפרסמה לשכתו נמסר: "איילון כלל לא נחקר".

סגן שר החוץ, דני איילון. עדות מפתח? (צילום: אתר הכנסת)
סגן שר החוץ, דני איילון. עדות מפתח? (צילום: אתר הכנסת)

עם זאת, עפ"י מקורות אחרים, שעליהם נסמכו גם דיווחי ערוצי הטלוויזיה 10 ו-2 – איילון מסר את העדות המרכזית שמסבכת עוד יותר את מצבו של ליברמן ואשר בעקבותיה שוקלת הפרקליטות להחמיר את כתב האישום נגד שר החוץ לשעבר בפרשת השגריר. עפ"י דיווחים אלה העיד דני  איילון – שכיהן כיושב ראש ועדת המינויים במשרד החוץ, כאשר עלה מינויו של השגריר בן אריה לתפקיד בריגה על הפרק – כי ליברמן פעל באופן אקטיבי, כדי לקדם את המינוי של בן אריה.

יצוין עוד, שמשרד המשפטים הבהיר השבוע, כי שר החוץ המתפטר, אביגדור ליברמן, צפוי להיחקר בימים הקרובים בעקבות עדות חדשה שהגיעה למשטרה. בהודעת משרד המשפטים נאמר: "כמה ימים לאחר פרסום ההחלטה החלו פרסומים בתקשורת בהם צוטטו גורמים שונים בעילום שם בנוגע להליך המינוי בוועדת המינויים של משרד החוץ, הליך שקדם למינוי בועדת השרים ובממשלה".

בהודעת משרד המשפטים נאמר: "מהפרסומים השתמע שייתכן שליברמן היה מעורב במינוי השגריר ברמה העולה על זו שיוחסה לו על פי עובדות כתב האישום. בעקבות ידיעות אלה, ולמרות שלא היה בכך צורך לביסוס כתב האישום שכבר הוחלט להגישו, הוחלט לחקור את הטענות החדשות".

במשרד המשפטים אמרו עוד כי בימים האחרונים חקרה המשטרה את "הגורמים הרלוונטיים" וכי  לפני קבלת החלטה סופית, אם לתקן את נוסח כתב האישום, יוזמן ליברמן כדי למסור את גרסתו  למידע החדש שנאסף.

כזכור, הודיע היועץ המשפטי לממשלה לפני כעשרה ימים כי יוגש כתב אישום נגד ליברמן בגין עבירה של הפרת אמונים. זאת, לאחר שהביא הצעה לאישור ועדת המינויים של משרד החוץ ולאישור הממשלה הצעה למנות את זאב בן אריה לשגריר בלטביה. על פי כתב האישום המקורי, שהיה אמור להיות כבר מוגש, קיבל שגריר ישראל בבלארוס, זאב בן אריה, בקשה לעזרה באיתור ראיות בחו"ל בפרשת ליברמן. הבקשה, שנשלחה על ידי רשויות האכיפה בישראל, עברה דרכו במסגרת תפקידו כשגריר – אך הוא חשף אותה בפני ליברמן שלא בסמכות ולא ברשות.

מספר חודשים לאחר שסיים את תפקידו בבלארוס ושב ארצה, ביקש בן אריה להגיש מועמדות לכהונת השגריר בריגה, לטביה. ליברמן, שאליו בא בן אריה להתייעץ, הסכים שיתמודד על התפקיד. בן אריה הגיש מועמדות לוועדת המינויים של משרד החוץ – וזו בחרה בו לתפקיד מתוך עשרה מועמדים. ליברמן, נמנע, עפ"י כתב האישום המקורי, מלהביא לידיעת ועדת המינויים וגם לידיעת הממשלה את פרשת מסירת המידע הסודי.

בן אריה בעצמו נידון באוקטובר לארבעה חודשי עבודות שירות לאחר שהורשע במסגרת עסקת טיעון במסירת מידע לאדם שאינו מוסמך, בגילוי הפרת חובה ובשיבוש הליכי משפט.

עוד התברר היום כי מבקר המדינה, השופט בדימוס יוסף שפירא, החליט לפתוח בבדיקה ראשונית של התנהלות מערכת אכיפת החוק בפרשת ליברמן. המבקר מסר על-כך ליו"ר תנועת אומץ, אריה אבנרי, בעקבות תלונה שהגישה אומץ למבקר.

הבדיקה תכלול את התנהלות המשטרה, הפרקליטות והיועץ המשפטי לממשלה, במשך כ-16 שנים, בפרשת ליברמן ותקיף את פעולותיהם של כל הבכירים שעסקו בפרשה מתחילתה ועד סופה. החלטת המבקר התקבלה בעקבות הכשלים החמורים שהתגלו בטיפול בפרשת השגריר בן אריה – שבה התברר כי שום גורם לא חקר את חברי ועדת המינויים של משרד החוץ, שבחרו בבן אריה להיות שגריר בריגה. המבקר מסר בתגובה כי פניות בנושא זה התקבלו מתנועת אומץ ומהתנועה למען איכות השלטון – אך המכתבים טרכם נבחנו.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן