Skip to content

נתניהו: "לא די בגשם – צריך מבול של פתקי מחל"

"יש לנו הרבה מאוד מה לעשות", אמר נתניהו בנאום הבחירות שלו. "בראש ובראשונה אנחנו חייבים לעצור את תכנית הגרעין של איראן. הזמן הולך ומתקצר. זאת המשימה הראשונה שלי". למצביעי הימין הבטיח: נמשיך לחיות ולבנות בירושלים שתמשיך להיות מאוחדת תחת ריבונות ישראל. עשינו רבות בשנים האחרונות לחזק את ההתיישבות ונמשיך לחזק את ההתיישבות".
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 "רק פתק אחד". זה היה המוטיב העיקרי בנאומו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הערב – עם פתיחת הקמפיין של הליכוד במערכת הבחירות, בצילה של ירידת רשימת הליכוד ביתנו בסקרים.

"בעוד ארבע שבועות אזרחי ישראל ילכו לקלפי", אמר נתניהו. "הם יצטרכו לבחור בפתק אחד. יש רק פתק אחד – וכאשר הם ייכנסו לקלפי אני מבקש מהם לשאול את עצמם שאלה אחת: מי הם רוצים שיהיה ראש הממשלה שלהם וינהיג את מדינת ישראל בארבע השנים הבאות? מי הם חושבים שהוא המועמד המתאים ביותר להתמודד עם האיום האירני, עם איום הטילים עם איום הטרור? מי יש לו את הניסיון והאחריות להתמודד עם המשבר הכלכלי הנמשך בעולם? מי האיש המתאים ביותר להבטיח את עתיד ילדינו?

"רק פתק אחד". נתניהו. (מתוך אתר הליכוד)
"רק פתק אחד". נתניהו. (מתוך אתר הליכוד)

"אני רוצה לשאול את אזרחי ישראל את השאלה הזאת וגם להציע להם הצעה", אמר נתניהו: "אל תבזבזו את הקול שלכם. תבחרו במי שלדעתכם צריך להנהיג את מדינת ישראל בעת הזאת ואל תגידו טוב ברור כבר מי יהיה ראש הממשלה. להצביע למפלגות קטנות סקטוריאליות תהיה טעות שתחליש את מדינת ישראל. מי שרוצה לחזק את ישראל יצביע לראש הממשלה. ויצביע למפלגה של ראש הממשלה. יצביע מחל. מול הסערות שישראל עומדת בפניהן לא די בגשם של פתקי מחל – צריך מבול של פתקי מח"ל. בעוד ארבעה שבועות נדע האם אזרחי ישראל הצביעו לישראל חזקה או חלשה ומפורדת".

ראש ממשלה חזק. קמפיין הליכוד
ראש ממשלה חזק. קמפיין הליכוד

נתניהו – שדבריו נאמרו בצל הירידה של הליכוד ביתנו בסקרים – הדגיש כי רק הוא היחיד, שיוכל לעמוד באתגרים הקשים הניצבים בפני המדינה. "יש לנו הרבה מאוד מה לעשות", אמר. "בראש ובראשונה אנחנו חייבים לעצור את תוכנית הגרעין של איראן. הזמן הולך ומתקצר. זאת המשימה הראשונה שלי". נתניהו גם הבטיח כי בקדנציה הבאה הוא ימשיך לבנות את הכוח ההתקפי וההגנתי של צה"ל. "נכסה את ישראל כולה בכיפות ברזל ובמערכות טילים אחרים", אמר.

בפנותו לציבור המתנחלים ומצביעי הימין אמר נתניהו: "נמשיך לחיות ולבנות בירושלים שתמשיך להיות מאוחדת תחת ריבונות ישראל. עשינו רבות בשנים האחרונות לחזק את ההתיישבות ונמשיך לחזק את ההתיישבות". ראש הממשלה גם לא שכח לציין את הישגו האחרון: "אמש אושרה האוניברסיטה באריאל ובעצם בכך תישאר אריאל תמיד חלק ממדינת ישראל. זו בשורה גדולה לחינוך בישראל, אבל גם בשורה גדולה לאריאל, שתמיד תישאר חלק מישראל".

הכוח לשינוי השיטה. קמפיין הליכוד
הכוח לשינוי השיטה. קמפיין הליכוד

גם בעניין המסתננים לא שכח נתניהו לציין את הירידה החדה בכמות המסתננים: "אם לא היינו עוצרים את המסתננים לא היה עתיד למדינת היהודים. אני אמרתי, קודם כל נבלום ואחר כך נוציא. החודש לא הגיע אפילו מסתנן אחד. עכשיו אנחנו מוציאים אותם, אנחנו שומרים על מדינת ישראל".

ראש הממשלה הבטיח לחברי הליכוד כי בקדנציה הבאה יחזיר את משרד השיכון ואת מנהל מקרקעי ישראל מידה של ש"ס – לידי הליכוד ביתנו. "כפי שהפחתנו את מחירי הסלולר, נפחית את מחיר הדיור", אמר נתניהו. "סיכמתי עם אביגדור ליברמן שנחזיר את משרד השיכון ומנהל מקרקעי ישראל לידי הליכוד – ישראל ביתנו", אמר. זה לא יהיה בידיים סקטוריאליות. זה צריך לשרת את כל אזרחי ישראל. ככל שרשימת הליכוד ישראל ביתנו תהיה גדולה יותר ותלויה פחות במפלגות סקטוריאליות, כך נוכל להביא הישגים גדולים יותר לכל אזרחי ישראל".

גם בנושא גיוס החרדים לצה"ל ושילובם בשוק העבודה אמר נתניהו כי ככל שהליכוד ביתנו יקבל יותר מנדטים – יגדל הסיכוי לממש את היעדים האלה. "המצב הזה לא יכול להימשך", אמר. "אנחנו חייבים לשנות אותו בדרך אחראית ואמיתית. ככל שהרשימה תהיה גדולה יותר, נוכל להביא תוצאות טובות יותר".

רגע השיא מבחינתו של נתניהו היה כאשר הזמרת שרית חדד שרה לכבודו את השיר "אתה תותח" והלהיבה את קהל אוהדי הליכוד.

"גן עדן". אביגדור ליברמן (צילום: דן בר דוב)
"רק ממשלה לאומית". אביגדור ליברמן (צילום: דן בר דוב)

שר החוץ לשעבר, אביגדור ליברמן, הפגין מצב רוח מרומם, לפחות כלפי חוץ, ואמר: "הערב על הבמה הזאת אני באמת מרגיש גן עדן. בפעם האחרונה שבה עמדתי על הבמה הזאת יחד עם נתניהו – זה היה אחרי הניצחון הדרמטי של הליכוד ב-1996 נגד כל הסיכויים. אדוני ראש הממשלה, אני מבטיח לך שנחזור לכאן שוב, בפעם השלישית, אחרי הניצחון הגדול ב-22 בינואר". ליברמן הדגיש: "ישראל זקוקה בעת הזאת לכוח אחד שיבטיח את קיומה כדמוקרטית ומשגשגת. שיתוף הפעולה בין שתי התנועות הוא הערובה האמיתית ליציבות שלטונית. חשוב שהניצחון יהיה סוחף. אנחנו צריכים ראש ממשלה חזק. ראש ממשלה חזק פירושו הנהגה חזקה המובילה את ישראל לעתיד טוב ובטוח יותר. חייבים לחזק את ראש הממשלה בהצבעה עבור רשימתו. אי אפשר לחזק אותו באמצעות הצבעה למפלגה מימין או משמאל.

"רק ממשלה לאומית תדע להתמודד עם האתגרים הגדולים בזירה הבינלאומית", אמר ליברמן. "מי יידע להתמודד עם חמאס – יאיר או ביבי? מי יידע להתמודד עם האיום האיראני – שלי או ביבי? מי יידע להתמודד עם חזבאללה – ציפי או ביבי?"

גם ליברמן התייחס לבנייה בירושלים ואמר: ״יש לנו מחלוקת אחת עם העולם. המחלוקת היא בנייה בירושלים ובגושי ההתיישבות. לכן צריך ממשלה מאוחדת וחזקה שיודעת לעמוד בלחצים. זה ההבדל בינינו לבין השמאל. אנחנו רוצים ירושלים הבנויה והם רוצים ירושלים החצויה".

יו"ר ישראל ביתנו, שר החוץ לשעבר אביגדור ליברמן, הצהיר היום (שלישי) כי אחרי הבחירות בכוונתו לכהן בתפקיד יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ולאחר סיום משפטו לשוב לתפקיד בכיר בממשלה. מדובר בהתבטאות הראשונה של ליברמן לגבי תכניותיו הפוליטיות, מאז הודעת היועץ המשפטי לממשלה על כתב האישום בעניינו.

יו"ר מפלגת העבודה, שלי יחימוביץ' הגיבה על דברי נתניהו הערב: "נתניהו ממשיך לאיים על אזרחי ישראל במקום לתת להם תקווה. אין לנתניהו שום פתרון אשר יכול להבטיח לאזרח הצופה בו בטלוויזיה שהחיים שלו יהיו טובים יותר, שישראל תהפוך למדינה בלי פערים חברתיים ושמעמד הביניים יפסיק לספוג מהלומות מדי שבוע. אם נתניהו כל כך בטוח במה שהוא אומר, אני חוזרת על קריאתי – בוא נתעמת על כל הנושאים וניתן לציבור הישראלי לשפוט".

ח"כ איתן כבל ראש צוות התגובות של מפלגת העבודה: "מי שמצהיר על עצמו שהוא חזק כל כך הרבה פעמים מעיד אך ורק על חולשתו הרבה. אפשר להכתיר את נאום ראש הממשלה נתניהו כ'נאום הפחדן שהתחפש לחזק'".

מהתנועה של ציפי לבני נמסר בתגובה לנאום נתניהו: "קמפיין הייאוש וההפחדות של הליכוד ביתנו מציג ראש ממשלה זחוח, מנותק מהמציאות ומסוכן. חאלד משעל צפה הערב בנתניהו וראה את מי שאפשר לו לחגוג על חשבון ישראל בעזה; אחמדניג'אד הסתכל על ראש ממשלת ישראל וראה את מי שבמדיניותו החריב את יחסיה של ישראל עם העולם ואת התמיכה הבינלאומית בה – אך חשובים מכולם הם אזרחי ישראל שצפו במי שבמשך ארבע השנים האחרונות לא בוחל בשום אמצעי בכדי לרסק כל שביב של תקווה לעתיד טוב יותר עבורם. בעוד פחות מחודש אותם אזרחים יכריעו בין האסון של נתניהו לבין החזרת ישראל לעצמה ולשפיות".

ובתוך זה הכריז ליברמן כי עד שיוכל לחזור לממשלה הוא מתכוון להיות יו"ר ועדת החוץ והביטחון. בראיון לאתר האינטרנט הישראלי בשפה הרוסית "קורסור", אמר ליברכמן: "עד לסיום ההליך המשפטי, אני מתכוון לעמוד בראש ועדת החוץ והביטחון". הוא אמר עוד כי אין לו כל ספק שהוא יוכיח את חפותו בפרשת השגריר בבלארוס שבה הוא מואשם.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן