Skip to content

אוסטרליה מגנה את יפן בגין ציד לווייתנים "למטרות מדע"

"אין שום הבדל בין מה שהיפנים עושים בשמורת הלווייתנים של הים הדרומי למה שעושים ציידי הפילים מסיגי הגבול במזרח קניה. למעט זאת שהציידים בקניה הם שחורי עור, עניים ויורים בהם בגלל מעשיהם"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
רצח מטעמי "מדע"
רצח מטעמי "מדע"

רשת אל-ג'זירה מדווחת שיפן שלחה שוב את צי הלווייתנים שלה אל הים הדרומי למה שהיא מכנה משלחת מדעית. ביום שישי דיווחה סוכנות הידיעות היפנית ששלוש ספינות ציד לווייתנים יצאו את מערב יפן.

אוסטרליה מאיימת בפעולה דיפלומטית אם יפן לא תחדל מציד "למטרות מדעיות". ממשלת אוסטרליה מבקרת זה זמן רב את פעילות צי הלווייתנים היפני במימי האזור, ובמאי 2010 הגישה נגד תכנית הלווייתנים היפנית תביעה בבית המשפט הפלילי בהאג.

השר לאיכות הסביבה, טוני ברק, גינה אתמול, שבת, את המעשה וכינה את הטיעון המדעי העומד לכאורה מאחוריה, "בדיחה". ברק אמר לכתבים בסידני שהוא אינו מצפה לתגובת בית המשפט לפני השנה הבאה, וקרא ליפן לכבד בינתיים מורטוריום על ציד לווייתנים בים הדרומי.

"בינתיים מותר ליפן דבר יום ביומו לנהוג כשאר העולם, היינו לכבד מורטוריום ביום הדרומי. כלומר להכיר בכך שציד לווייתנים אינו ראוי וציד למטרות מדע הוא בדיחה", אמר ברק. "איננו יכולים לשאת עוד את המצב שבו הכול יודעים שאין לזה שום קשר למדע ועם זאת, בצקצוק לשון וקריצת עין, ציי יפן סובבים ברחבי העולם, ומפרים את המורטוריום בכל שנה מחדש". ברק הוסיף שכמו בשנה שעברה יפן אינה טורחת לאשר רשמית שעונת הציד התחילה.

פול ווטסון, מייסד חברה לשימור הימים, Sea Shepherd Conservation Society, אמר מסיפון ספינה הנמצאת בדרכה לבלום את הצי היפני, שעל הנציבות הבינלאומית לציד לווייתנים לאכוף את איסור הציד. "לרוע המזל גוף זה נעדר שיניים של ממש. ועל חברי סוכנות ציד הלווייתנים הבינלאומית לעשות משהו, אלא שאין להם שום מניע כלכלי או פוליטי".

מסעות ציד לווייתנים קודמים של יפן בים הדרומי חוללו התנגשויות אלימות בין ספינות יפניות לכלי שיט של ארגון שומרי הסביבה, ועוררו גינויים חריפים של אוסטרליה וניו זילנד.

בשנת 1982 אמצה הנציבות הבינלאומית לציד הלווייתנים אמנה על מורטוריום, השעיית פעילות הציד המסחרי בכל רחבי העולם, החל משנת 1986. שלוש מדינות אינן מקיימות את האמנה: נורבגיה שפשוט מתעלמת ממנה, יפן ואיסלנד מנצלות "חור" באמנה, המתיר ציד למטרות מדע.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן