Skip to content

הנשיא פרס: "שלום אינו רק חלום. ניתן לקדמו באומץ ובכנות"

חרף דבריו על השאיפה לשלום, הנשיא פרס הדגיש כי הוא מתנגד נחרצות לניהול משא ומתן עם החמאס , כל עוד אינו מקבל את שלושת תנאי הקוורטט שהם הפסקת פעילות טרור, קבלת ההסכמים הקודמים, והכרה במדינת ישראל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

יממה אחרי שגרם בדבריו לסערה רבתי, ממשיך הנשיא פרס לדבר על שלום – אבל מבהיר כי הוא מתנגד נמרצות למו"מ עם החמאס.

"שלום אינו רק חלום, או שאיפה רחוקה, זהו הישג שניתן לקדם ועלינו לעשות זאת באומץ ובכנות". כך אמר היום הנשיא במהלך קבלת הפנים המסורתית לראשי העדות הנוצריות, לרגל השנה החדשה.

"שלום אינו רק צורך אלא ציוויי מהברית הישנה והברית החדשה". פרס. (צילום: מארק ניימן/ לע"מ)
"שלום אינו רק צורך אלא ציוויי מהברית הישנה והברית החדשה". פרס. (צילום: מארק ניימן/ לע"מ)

הנשיא נשא ברכה חגיגית בפרוס השנה החדשה ואמר: "אני מאחל לכל הקהילות הנוצריות בעולם, שנה חדשה טובה – מירושלים העיר הקדושה לכולנו, העיר המייצגת שלום בעולם כולו. מי ייתן ושנה זו תהיה שנת שלום לעולם כולו. ברצוני לציין את הערכתי לקהילה הנוצרית בישראל על היחסים החמים והחזקים בתוכה ולקהילה הנוצרית בעולם".

בהקשר זה ברך הנשיא את האפיפיור ואמר: "יש לי כבוד עצום לאפיפיור, אני מאזין לו ויודע כי התפילה לשלום והתקווה לשלום משותפת לנו. זוהי התקווה המאחדת את כולנו. כולנו היינו שמחים לראות סוף לשפיכות דמים, לסבל ולאלימות. כיום, אנו יודעים כי שונות אינה סיבה לאלימות. כל בני האדם נולדו שווים אך לא זהים, ועלינו לכבד את כולם".

הנשיא המשיך והדגיש כי השאיפה לשלום היא העומדת בראש סדר העדיפויות ואמר: "שלום אינו רק צורך אלא ציוויי, עוד מהתנ"ך, מהברית הישנה והברית החדשה. שלום אינו רק חלום, או שאיפה רחוקה, זהו הישג שניתן לקדם ועלינו לעשות זאת באומץ ובכנות. ישנה התחלה של שלום במזרח התיכון, יש לנו שלום עם מצרים שאנו מעריכים מאד, ישנו הסכם שלום עם ירדן והתחלנו תהליך אל מול הפלשתינאים. אנו לא מרימים ידיים בדרכנו לשלום, עלינו להמשיך בניסיונות לקידום השלום, זהו לא ענין של פוליטיקה זהו עניין עקרוני של חזון".

לא למו"מ עם החמאס. פרס (צילום: מארק ניימן/ לע"מ)
לא למו"מ עם החמאס. פרס (צילום: מארק ניימן/ לע"מ)

הנשיא פרס הדגיש כי הוא מתנגד נחרצות לניהול משא ומתן עם החמאס , כל עוד אינו מקבל את שלושת תנאי הקוורטט שהם הפסקת פעילות טרור, קבלת ההסכמים הקודמים, והכרה במדינת ישראל. הנשיא שב ואמר: "ישנה רשות פלשתינית אתה חתמנו על הסכם, וישנו ארגון נפרד בעזה והוא החמאס. עליהם לבחור האם רוצים לבנות או שרוצים לפתוח בירי. אין לנו עניין בסבל בעזה, ישראל תשמח לראות את עזה משגשגת".

הפטריארך היווני תיאופולוס אשר נשא ברכה לשנה החדשה בשם ראשי העדות הנוצריות אמר: "ההיסטוריה המשותפת שלנו לימדה שהדרך לשלום היא בתהליך דינאמי, שאינה דרך אלימות אלא דרך דיאלוג. דיאלוג זה בונה אמון והכרה הדדית ומראה לנו את המשך הדרך. אנו מגנים אלימות בכל גילוי שלה, וכמו שאר הכנסיות אנו עובדים בלב שלם לבנות שלום מתמשך וביטחון לכולם ללא הבדלי דת או זהות תרבותית. שלום מאחד את רצון היחידים, רצון הקהילות ורצון העולם כולו".

בקבלת הפנים השתתפו כל ראשי העדות הנוצריות, הפטריארך היווני תיאופולוס, הפטריארך הלטיני פואד טואל, נציג הפטריארכיה הארמנית ארכיבישוף ארוס, הקוסטוס פייר בטיסטה הממונה על המקומות הקדושים בוותיקן והארכיבישוף אליאס שקור ושר הפנים אלי ישי.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן