Skip to content

שלמה בן צבי מסתכן בהפסד עסקת מעריב

הדיון המשפטי בפניית נאמני מעריב לבית המשפט המחוזי בתל אביב בעניין הליכי הקפאת הקבוצה, גלש היום לטענות קשות נגד רוכש מעריב, שלמה בן צבי שקיבל מן השופטת אלשיך איתות אזהרה, הכולל התראה כי עסקת רכישת מעריב על ידיו עלולה להתבטל בגין הפרה לכאורה של תנאיה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הטלטלה הקשה שחוו עובדי מעריב בחודשים האחרונים לא הגיעה לסיומה. עתה, מתברר כי הסכם רכישת העיתון יושב על כרעי תרנגולת. המו"ל -עורך החדש שלמה בן צבי שכבר שינה את העיתון לבלי הכר והכניס אליו אנשי מערכת ופרשנים מעיתונו השני, מקור ראשון, אינו עומד בהבטחותיו: כך לטענות עובדים בעיתון.

הדיון המשפטי שהתקיים היום נסב על כינוס אספות נושים בכדי לאשר את ההצעות הנפרדות לרכישת חלקיה השונים של קבוצת מעריב: החברה הציבורית, החברה הפרטית, ובית ההפצה של העיתון.
השופטת ורדה אלשיך, סגנית נשיאת בית המשפט המחוזי תל אביב יפו החליטה להקפיא את ההליכים ב- 21 ימים נוספים. זאת, במגמה לאפשר לנאמנים, עו"ד ירון ארבל ועו"ד שלמה נס, לכנס את אסיפות הנושים, לאחריהן תחליט השופטת על המשך ניהול ההתדיינות. בין הנושים נמנים הבנקים: לאומי, מזרחי טפחות, הבינלאומי הראשון, דיסקונט ובנק אוצר החייל. בנוסף, רשומים כנושים גם הרמטיק נאמנות , עובדי החברה, הבורסה לניירות ערך בתל אביב, הרשות לניירות ערך וכונס הנכסים הרשמי.

בית מעריב: הבטחות לחוד ומציאות לחוד (צילום: שרית פרקול)

השופטת אלשיך ציינה במהלך הדיון: " הועלו בפני מספר טענות קשות ביותר מטעם עובדי מעריב כנגד הרוכש, בעניין הפרת הבנות והסכמות, בעיקר בכל הנוגע להמשך העסקת עובדים בכמות שהוסכמה בין הצדדים, טרם שנתנו העובדים את הסכמתם להצעתו של מר בן צבי".
התנאי של העסקת עובדים, ציינה אלשיך, כמו גם תנאים אחרים הקשורים להמשך הפעלת העיתון ככזה, "לא היו בגדר 'מצוות אנשים מלומדה', שניתן לחתום עליה היום, ולזנוח אותה למחרת".

בביקורתה נגד התנהלותו של שלמה בן צבי, ציינה השופטת אלשיך כי אם אכן הוא הפר את התנאים "הרי הוא חשוף, ככל מפר חוזה, הן לסעד אפשרי של ביטול, מה שיוביל לקיום התמחרות חדשה וחיפוש מציעים אחרים, והן לסעדים נלווים כגון חילוט ערבויות ומהלכים דומים. אין ספק כי עניין לנו בטלטלה, היכולה לסכן את הקבוצה עצמה, ולא בכדי נראה כי בשלב זה, אף  העובדים אינם מעוניינים 'לשבור את הכלים', אלא להוסיף ולנהל משא ומתן. דרך פעולה שאין לי  אלא להסכים עימה; עם זאת, טוב יעשה מר בן צבי, אם יתן דעתו, ובכובד ראש, לאמור לעיל".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן