Skip to content

לבני קוראת ליחימוביץ' ולפיד להקים חזית משותפת מול נתניהו

"אני קוראת לחברי יאיר לפיד ושלי יחימוביץ לפעול יחד כקבוצה ולייצר תקווה וכח פוליטי אפקטיבי להחלפת נתניהו", אומרת לבני. "החזית המשותפת , גדולה יותר מהליכוד ביתנו ואין לי ספק כי עצם יצירתה יגרום לרבים מהמתלבטים להצטרף ולהצביע". יו"ר העבודה, שלי יחימוביץ', נענתה מיד. מלפיד טרם הגיעה תגובה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

יו"ר התנועה ציפי לבני קראה הערב לראשי המפלגות בגוש המרכז לחבור להקמת ״חזית משותפת״ אשר תפעל ביחד להחליף את נתניהו או תייצר גוש חוסם שימנע ממנו הקמת ממשלה קיצונית ימנית חרדית. יו"ר העבודה, שלי יחימוביץ', נענתה מיד. מלפיד טרם הגיעה תגובה.

"לשים בצד את כל הנושאים האישיים". לבני (צילום: דן בר דוב)
"לשים בצד את כל הנושאים האישיים". לבני (צילום: דן בר דוב)

"דווקא לנוכח הייאוש ששרוי בו הציבור אסור לנו כמנהיגים להרים ידיים", אומרת לבני. "העובדה היא שהליכוד ביתנו צולל בסקרים ונוצרת הזדמנות עבור חזית משותפת בגוש המרכז.

"אני קוראת לחברי יאיר לפיד ושלי יחימוביץ לפעול יחד כקבוצה ולייצר תקווה וכח פוליטי אפקטיבי להחלפת נתניהו", אמרה לבני בראיון לאולפן שישי בערוץ השני. "החזית המשותפת , גדולה יותר מהליכוד ביתנו ואין לי ספק כי עצם יצירתה יגרום לרבים מהמתלבטים להצטרף ולהצביע. אני קוראת לחבריי לחבור לחזית אחת בה נקבע את העקרונות לשיתוף פעולה, במטרה להחליף את נתניהו. זוהי שעת צרה למדינת ישראל-  דבריו של ראש השב"כ דיסקין על כך שנתניהו מסוכן לישראל מצטרפים לדברי דגן ולדברי נשיא המדינה על הצפוי כאן בהעדר שינוי. אני קוראת לכל מי שעתיד מדינת ישראל חשוב לו, ואינו מוכן לקבל את המצב הקיים לשלב ידיים ולפעול יחד.

כאשר נשאלה לבני האם תסכים לוותר על דרישתה לעמוד בראש הגושד, ענתה: "בשעה זו, נכון יהיה לשים בצד את כל הנושאים האישיים, ולהתרכז בדבר החשוב מכל ובמטרה לשמה אנו כאן. עתידה של מדינת ישראל חשוב יותר מכל אחד ואחת מאיתנו. זוהי מלחמה על דמותה של המדינה ואני בטוחה ששלי ויאיר שותפים להערכה שיש להציע כיוון חדש, לפעול באחריות ובשיקול דעת, לקבל החלטות משותפות על הדרך להחלפת הממשלה ולהתחייב שנקבל  החלטה משותפת על דרך הפעולה גם אחרי הבחירות  למען אזרחי מדינת ישראל", אמרה לבני. "אני יכולה לשאת נאום על הניסיון שיש לי בקבלת החלטות והאנשים שנמצאים לצדי, ובכל זאת אכנס לחדר מתוך הבנה שצריך דרך קבלת החלטות מסויימת".

כשנשאלה מדוע, אם כך, לא נוצר חיבור כזה עוד לפני הגשת הרשימות השיבה לבני – "זה לא משנה מה היה. לא רוצה לחזור. חשוב מה יהיה, זו זה לא גזירה משמיים. נתניהו ראש הממשלה היוצא, לא חייב להיות הנכנס".

דקות אחדות לאחר קריאתה של לבני, שיגרה יו"ר מפלגת העבודה, שלי יחימוביץ, הודעת טקסט לציפי לבני בה היא מזמינה אותה לפגישה בביתה כבר מחר. יחימוביץ מביעה סיפוק מהעובדה שלבני מצטרפת למהלך שיזמה אתמול החלפת ממשלת נתניהו ולהעמדת אלטרנטיבה חברתית כלכלית, מדינית בטחונית ובשמירה על שלטון החוק. "כפי שמבינים יותר ויותר, יש סיכוי ממשי שיחימוביץ ומפלגת העבודה ירכיבו את הממשלה הבאה ונראה שהמהלך מתחיל לקרום עור וגידים. מערכת הבחירות למעשה נפתחה אתמול", אומרים במפלגת העבודה.

יו"ר מרצ, זהבה גלאון, בירכה על קריאתה של לבני. "אני מברכת על היוזמה לאיחוד השורות. מרצ תתמוך במהלך של הקמת גוש חוסם ביבי, ואם אכן מנהיגי שלוש המפלגות יחליטו על מועמד אחד ויתחייבו לבלום את ממשלת הימין המסוכנת, אנחנו במרצ נמליץ לנשיא על המועמד הזה לראשות הממשלה", אמרה. "טוב לגלות שלפיד, יחימוביץ' ולבני 'הומרצו'".

מהליכוד-ביתנו נמסר בתגובה: "מדברי לבני ויחימוביץ' הערב ברור שהשמאל מנסה להתאחד במטרה להפיל את נתניהו והמחנה הלאומי מהשלטון. מול כל השמאל צריך כוח ליכוד ישראל ביתנו גדול כדי שישמור על ביטחון ישראל ויגן על האינטרסים החיונים של מדינת ישראל".

2 Comments

  1. גיא
    5 בינואר 2013 @ 13:55

    מפלגת אור – להפרדת מוסדות הדת מהמדינה.

    שואפת למדינה נאורה ודמוקרטית, אשר תתנהל על פי עקרונות השוויון, ההומניזם, כבוד האדם וחירותו, סובלנות, ופלורליזם;
    ביטול התמיכה הציבורית במערכות החינוך המגזריות הקיימות (כ-70% מתלמידי ישראל לא מתחנכים במערכת החינוך הממלכתי כללי), ויצירת מערכת חינוך שוויונית לכלל אזרחי המדינה, אשר תקנה ערכים הומניים ודמוקרטיים, ותחנך לתבונה, יצירתיות, פתיחות, אהבת האדם, השכלה ומדע;
    עמוד הפייסבוק:
    http://www.facebook.com/Or.party
    מצע המפלגה:
    http://www.orr.org.il/index.php?option=com_content&view=article&id=1

  2. עירית
    5 בינואר 2013 @ 11:14

    אני בעד.
    שלי וציפי – GIRL POWER
    יש לי סיסמה בשבילן:
    פחות טסטוסטרון – יותר הגיון!!

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן