Skip to content

נחתם הסכם "הקמפוס הצפוני" לדיור מוזל באוניברסיטת בן גוריון

אלף סטודנטים שיגורו בו ישלמו רק 840 שקל שכירות במעונות שייבנו מתחם. מדובר במחיר מפוקח הנמוך בכ-30% ממחירי השכירות הממוצעים בבאר שבע.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בטקס חגיגי שהתקיים אתמול באוניברסיטת בן גוריון בין מינהל מקרקעי ישראל לבין אוניברסיטת בן גוריון, נחתם הסכם בין המינהל לבין האוניברסיטה על הקצאת 200 דונם לטובת הקמת "הקמפוס הצפוני" של האוניברסיטה, שבו ייבנו 1,000 חדרי סטודנטים. השטח לטובת המעונות יוקצה ללא תשלום. זהו הסכם שני בסדרה שמקדם מנהל מקרקעי ישראל מול מוסדות אקדמיים להקמת 20 אלף חדרי מעונות סטודנטים ברחבי הארץ.

על פי ההסכם יקצה מינהל מקרקעי ישראל לאוניברסיטת בן גוריון שטח של 200 דונם בחלק הצפוני של האוניברסיטה, להקמת "הקמפוס הצפוני" שיכפיל את שטח האוניברסיטה. בשטח החדש יוקמו מעונות לאלף סטודנטים, שישלמו רק 840 שקל שכירות במעונות שייבנו מתחם. מדובר במחיר מפוקח הנמוך בכ-30% ממחירי השכירות הממוצעים בבאר שבע. בניית המעונות, שיבנו בסטנדרט מודרני, תמשך כשלוש שנים. בעתיד מתכננת האוניברסיטה להשתמש בשטח להרחבת מעונות הסטודנטים עד ל- 2,500 מיטות, ובנוסף להקים מעבדות וכיתות לימוד נוספות.

הקצאת הקרקע חינם על ידי מינהל מקרקעי ישראל מיישמת למעשה את החלטת מועצת מקרקעי ישראל בראשות שר הבינוי והשיכון, להקצות קרקע לבנייה של עד 20 אלף חדרי מעונות סטודנטים ברחבי הארץ.

הקצאת הקרקע על ידי המינהל תאפשר לאוניברסיטה להגדיל בעתיד את מספר הסטודנטים. כיום קיימות באוניברסיטת בו גוריון 1,700 מיטות במעונות הסטודנטים הישנים, רובן המכריע מאוכלסות.

"המטרה היא ליצור פתרונות דיור לסטודנטים במסגרת המאמץ הכולל להורדת מחירי הדיור לכלל האוכלוסייה. נקים מעונות בהיקף של אלף מיטות גם בטכניון בחיפה, באוניברסיטת בר אילן, במרכז הבינתחומי הרצליה ובמרכז האקדמי באריאל. מדובר בהטבה משמעותית לסטודנטים שתוריד את יוקר המחייה שלהם באופן ישיר ומורגש, בשכר דירה מפוקח ובמגורים בסטנדרט גבוה. מדובר בצעד גדול שיחזק את הצעירים וההשכלה הגבוהה בישראל, ויביא בסופו של דבר גם להורדת עלויות הדיור של הציבור כולו", אומר בנצי ליברמן, ראש מינהל מקרקעי ישראל.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן