Skip to content

הקראת כתב האישום נגד דפני ליף נדחתה ל-23/1

משטרת ישראל התכוונה להגיש הבוקר כתב אישום נגד הפעילה החברתית שהפגינה ונעצרה בתל אביב ביוני 2012. הקראת כתב האישום נדחתה ל-23 בינואר. כתבי אישום נגד 11 פעילים אחרים שהשתתפו בהפגנה בוטלו. ליף, שזהו יום הולדתה, נאלצה לחגוג חלק ממנו בין כתלי בית המשפט. ברשת החברתית הוזמנו חברים לחגוג יחד עמה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הבוקר אמור היה להיות מוקרא כתב האישום נגד דפני ליף, ממובילות מחאת קיץ 2011, בבית משפט השלום בתל אביב. משטרת ישראל, באמצעות פרקליטות מחוז תל אביב, מאשימה אותה בהשתתפות בהתפרעות, הפרעה לשוטר במילוי תפקידו ושימוש בכוח או באיומים למניעת  מעצרה. ליף המופתעת קיבלה את כתב האישום כ"מתנת הולדת", ליום הולדתה ה-27, אותו היא חוגגת היום. לאחר דיון קצר נדחתה ההקראה ל-23 בינואר, יום לאחר הבחירות. 

מעצרה של ליף (צילום: רפי מיכאלי)
מי הפעיל אלימות? מעצרה של ליף (צילום: רפי מיכאלי)

"תודה רבה למשטרת ישראל, שהתקשרה אלי הרגע על מנת להזכיר לי שהגישו נגדי כתב אישום ושיש לי שימוע מחר. תודה לכם באמת. לא רק עצרתם אותי על כלום, הבאתם אותי ליד חבושה ופגיעה בצלע – עכשיו אתם גם מנסים להרוס לי את היום הולדת". כתבה ליף אתמול בדף הפייסבוק שלה. חבריה פתחו ברשת החברתית אירוע (איוונט) הקורא לכולם להגיע לבית המשפט: "יום הולדת לדפני בבית המשפט – כולם מוזמנים". עד עתה נרשמו כמה מאות פעילים המתכוונים להשתתף.

מכתב האישום עולה, כי בסוף יוני 2012 הגיעה ליף לשד' רוטשילד בתל אביב ו"השתתפה בהתפרעות המתוארת… הובילה את המפגינים הזועמים ועודדה אותם במעשיהם נגד הפקחים והשוטרים". לטענת המשטרה, הבחינו שני שוטרי יס"מ בליף כשהיא דוחפת שוטר "ומשכך הודיעו לה כי היא עצורה והובילוה לניידת המשטרה". בשלב זה, נטען בכתב האישום, כי המפגינים סביב ליף הבחינו שהיא נעצרת ו"החלו להשתולל, קפצו על אחד השוטרים ואחד המפגינים אף תקף שוטר באגרופים לפניו".  התביעה תטען כי בנסיבות האלו החלה ליף להתנגד למעצר, התיישבה על הרצפה באופן המקשה על השוטרים להובילה, בעוד חלק מהמפגינים מתיישבים עליה ומנסים למשוך אותה מידי השוטרים תוך מתן מכות לשוטרים ובכוונה על מנת להכשיל שוטרים בביצוע תפקידם.

על כך תבקש המשטרה להרשיעה בשלושה סעיפים: השתתפות בהתפרעות, הפרעה לשוטר במילוי תפקידו ושימוש בכוח ובאיומים למניעת מעצר. 

בכתב האישום מתארת המשטרה את מהלך ההפגנה ונסיבותיה. על פיו, ליף  וחבריה ניסו לחדש את המחאה החברתית שהחלה קיץ לפני כן. הם קראו לחבריהם באמצעות הרשתות החברתיות להגיע לרוטשילד ולהקים שוב מאהלים כפי שהיה בקיץ 2011. הפרקליטות מוסיפה כי לא ניתן למפגינים רישיון להפגין כחוק. המפגינים ניסו להקים אוהלים כשאין בידיהם רישיון מעיריית תל אביב להקים אוהלים בשטח ציבורי בתחומה. שוטרי היס"מ הגיעו על מנת לאפשר לפקחי העירייה  לבצע את תפקידם ולסלק מהשטח את האוהלים שניסו ליף וחבריה להקים  ברחוב.

המשטרה מתארת בכתב האישום אווירה בה הותקפו שוטרים, התיזו עליהם מים וחלקם, שהיו בשורה הקדמית, אף הוכו באגרופים. בכך, נטען בכתב האישום, "הפרו המפגינים את שלום הציבור באופן שיש בו כדי להטיל אימה על הציבור  ובכך שהשתתפו בהפגנות".

"אני השתתפתי במשמרת מחאה חוקית", הגיבה אמש ליף, "זה שקר גס לטעון שתקפתי שוטרים. אני רואה אנשים בצמרת הפוליטית עושים דברים דוחים ויוצאים נקי וכשאני נאבקת על החיים שלי ועוצרים אותי, זה כואב". לגבי המעצר היא אמרה שמעצרה, היה ברוטאלי ומכאיב פיזית.  ואכן, במהלך מעצרה היא נפגעה בידה ועם שחרורה מהמעצר פנתה לחדר מיון שם נחבשה ידה  וזמן רב סבלה מכאבים בזרועה.

 ליף שקלה להגיש תלונה במח"ש כנגד השוטרים, שלטענתה פעלו כלפיה בברוטאליות, אבל נמנעה מכך. במהלך ההפגנה המדוברת נעצרו עוד 11 פעילים. כתבי האישום שהוגשו כנגדם בוטלו על ידי הפרקליטות. פרקליטתה של ליף בעת מעצרה,  עו"ד גליה שמילוביץ', הגיבה בעת המעצר כי זו חציית קו אדום על ידי המשטרה. לדבריה, ליף ביקשה טיפול רפואי בעת המעצר ולא נענתה.

עו"ד גבי לסקי אמרה בתום הדיון הקצר, בו הוחלט על דחייה של הקראת כתב האישום נגד דפני ליף ל-23/1: "מוזר שהמשטרה, שמספר ימים אחרי האירוע האלים הודתה בכך שזו הייתה טעות אסטרטגית כשעצרה את דפני ליף ופעלה כפי שפעלה, מוצאת לנכון להגיש כעת כתב אישום נגד דפני. זה לא מתיישב עם ההצהרה ההיא וזה אחד הדברים שנטען בביהמ"ש. הגשת כתב אישום נגד דפני ליף מהווה למעשה הגשת כתב אישום נגד כל אחת ואחד שהשתתפו בהפגנות על צדק חברתי. זה כתב אישום ללא בסיס".

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן