Skip to content

ברלוסקוני לא יציג מועמדותו לראשות ממשלת איטליה

האהדה לברלוסקוני בציבור האיטלקי גוברת, על אף האישומים הפליליים והרשעתו בהעלמת מס. עם זאת, בהסכם עם מפלגת "הליגה הצפונית" התחייב שלא יציג את מועמדותו לראשות הממשלה בבחירות הקרובות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
ברלוסקוני - לא יהיה ראש ממשלה
ברלוסקוני - לא יהיה ראש ממשלה

רשת אל-ג'זירה מדווחת מפי מנהיג מפלגת "הליגה הצפונית", רוברטו מארוני, ש"סילביו ברלוסקוני נעתר לבקשה שלא להציג את מועמדותו לראשות הממשלה".

ההסכם שנכרת עם הליגה הצפונית, שותפתו לקואליציה הקודמת, לקראת הבחירות בחודש הבא: "קובע מפורשות שהמועמד לראשות הממשלה לא יהיה סילביו ברלוסקוני". מוקדם יותר בריאיון רדיו אמר ברלוסקוני אפוף השערוריות שיעדיף להיות שר הכלכלה בממשלת איטליה.

לפני חודשים אחדים הורשע ברלוסקוני, בן 76, בהעלמת מס ובשבועות הקרובים שני פסקי דין צפויים להתקבל בתיקים פליליים שנפתחו נגדו. עם זאת, על פי משאלי דעת קהל, האהדה למפלגתו השמרנית גוברת מאז משך בחודש שעבר את תמיכתו בממשלת הטכנוקרטים של מריו מונטי.

הבחירות הכלליות הצפויות להיערך ב 25-24 בפברואר הופכות למרוץ בין מונטי במרכז, ברלוסקוני בימין ומנהיג המפלגה הדמוקרטית, פייר לואיג'י ברסאני בשמאל. אליהם מצטרף ג'וזפה פיירו "בפה" גרילו – קומיקאי, שחקן, בלוגר ופעיל חברתי. נכון לעכשיו מוביל ברסאני במרוץ, ובמקום השני נמצאת הקואליציה השמרנית.

גרילו - קומיקאי ופעיל חברתי
גרילו - קומיקאי ופעיל חברתי

"הליגה הצפונית", מפלגת ימין הדוגלת בפדרליזם, היתה שותפה שלוש פעמים בקואליציה של ברלוסקוני, אך היחסים בין המפלגות היו רעועים תמיד – הליגה היא שהיתה אחראית לנפילת ממשלת ברלוסקוני הקודמת.

השווקים הפיננסיים אינם מאמינים ביכולתו של ברלוסקוני לשקם את כלכלת איטליה, שהחוב הלאומי שלה יחסית לתוצר הלאומי הגולמי, שני רק לזה של יוון.

מונטי מונה לראש ממשלת איטליה כדי להשיב את האמון בכלכלתה ולערוך רפורמות כלכליות. קיצוצי התקציב שערך והעלאות המסים הורידו את עלויות האשראי שנוטלת איטליה אך גם הובילו אותה למיתון. הוא התפטר בחודש שעבר אחרי שברלוסקוני חדל לתמוך בממשלתו, ועומד בראש ממשלת מעבר עד לבחירות.

ברלוסקוני, המשתעשע לאחרונה במחשבות על קדנציה רביעית בראשות ממשלת איטליה, צפוי להאזין לשני פסקי דין פליליים לפני הבחירות. אחד מהם נוגע לשערוריית המין שבה הוא מואשם בתשלום תמורת מין לקטינה ממוצא מרוקני, ובניסיון לכסות על מעשיו.

המשפט נתקע מאחר שהנערה, קארימה אל-מחרוג, לא הופיעה להעיד בשל חופשה במקסיקו. בית המשפט קנס אותה וציווה עליה להופיע להעיד ב-14 בינואר. בינתיים התארס ברלוסקוני לצעירה בת 27.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן