Skip to content

נתניהו: "הסכנה לעולם איננה אוניברסיטה באריאל"

"ההיסטוריה תשפוט לחומרה את אלה שמשווים בין ישראל הדמוקרטית שמקימה אוניברסיטאות לבין משטרי עריצות הטובחים בבני עמם ומשטרי עריצות שמחזיקים בנשק אטומי להשמדה המונית"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"אני מבקש להבהיר לעולם: הסכנה לעולם איננה אוניברסיטה באריאל, הסכנה לעולם איננה מזה שישראל בונה שכונות בירושלים. הסכנה היא איראן שבונה נשק גרעיני, הסכנה היא ממאגרי הנשק הכימי בסוריה". כך אמר ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בביקור שערך במרכז האוניברסיטאי באריאל.

"הסכנה לעולם אינה מאוניברסיטה באריאל". בנימין נתניהו. (צילום: קובי גדעון/לע"מ)
"הסכנה לעולם אינה מאוניברסיטה באריאל". בנימין נתניהו. (צילום: קובי גדעון/לע"מ)

"אני קורא לעולם להתעשת", אמר נתניהו. "ההיסטוריה תשפוט לחומרה את אלה שמשווים בין ישראל הדמוקרטית שמקימה אוניברסיטאות לבין משטרי עריצות הטובחים בבני עמם ומשטרי עריצות שמחזיקים בנשק אטומי להשמדה המונית. אנחנו נשארים נאמנים למולדתנו, נמשיך להגן על אזרחינו, לפתח את מדינתו ולבנות בארצנו. בעזרת השם נבנה ונצליח".

 בתחילת הביקור הוצג לראש הממשלה מאיץ האלקטרוניים החופשיים (FEL), מאיץ יחיד מסוגו בארץ מתוך 6 מאיצים מסוג זה בעולם. מתקן ה-FEL מספק קרינה אלקטרו-מגנטית בתדרים גבוהים של 80-120 ג'יגה הרץ ומשמש למגוון רחב של מחקרים בהם התחום הרפואי, הביטחוני ותחום התקשורת.

לאחר מכן, נפגש נתניהו עם הסגל האקדמי הבכיר של האוניברסיטה: רקטור האוניברסיטה פרופ' מיכאל זינגרד, דיקני הפקולטות, ראשי מחלקות, פרופסורים, מרצים ומדענים בכירים.

ראש הממשלה נתניהו ביקר גם התנחלות רחלים, כאורחו של ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה.

בפתיחת הביקור קיים ראש הממשלה   תצפית על שכונת הקבע של הישוב, הרי השומרון ונחל שילה. לאחר  מכן, ביקר ראש הממשלה בישוב רחלים וביקב "טורא", שהוקם בדיוק לפני עשור. ראש הממשלה ביקב של התנחלות רחלים (צילום: יוסי זמיר)

ראש הממשלה ביקב של התנחלות רחלים (צילום: יוסי זמיר)

במפגש שקיים עם ראשי ההתיישבות בשומרון ונציגי הישוב, אמר ראש הממשלה: "אנחנו עומדים מול מתקפה על מפעל ההתיישבות, ונגד הקיום שלנו במדינת ישראל. עמדנו מול הלחצים האלו בזכות העובדה שהיה לנו גיבוי חזק ויציבות שלטונית. אבי ז"ל היה קנאי גדול לארץ ישראל ואוהב ארץ ישראל, והנחיל לנו את חכמת הניווט, שהיא לשמר את הנכסים שלנו תוך כדי ניווט מתמיד במציאות המשתנה, ולפעמים – כמו שראינו עכשיו בנחל שילה – צריך ללכת גם בעמקים.

"בכל התחומים פעלנו בארבע השנים האחרונות. בכבישים, ברכבות, בהפחתת מחירי הסלולארי, בהגנת הסביבה, בתרבות, בחינוך, בבניית גדר למניעת כניסת מסתננים. בכל התחומים הצלחנו בזכות הגיבוי והיציבות, בזכות ששתי הידיים שלנו היו על ההגה, ולא של אחרים. כשהליכוד- ישראל ביתנו יהיו חזקים, נוכל לתמרן, לנווט ולהמשיך לדאוג לעתיד ההתיישבות. אם התמיכה תקטן, עתיד הממשלה יהיה בסכנה ואז עתיד ההתיישבות גם הוא יהיה בסכנה. בסיס ההתיישבות הוא בתמיכה שלכם ברשימה המאוחדת של הליכוד ישראל ביתנו. עם התמיכה שלכם נוכל להמשיך בעשייה למען ההתיישבות. אני סומך עליכם שתביאו גשם של פתקי מח"ל לקלפי".

1 Comment

  1. תרגיל מסריח
    8 בינואר 2013 @ 14:45

    ביבי מסבך את ישראל!
    בגלל שביבי מפחד להפסיד את הבחירות לבנט ולשלי יחימוביץ' הוא מנסה לעשות ספין על חשבון ההשכלה הגבוהה בישראל.
    על פי כל המומחים ההחלטה הזאת תגרום נזק גדול לאוניברסיטאות בישראל, הן מבחינת אובדן התקציבים הנמוכים ממילא והן מבחינת הקשרים הבינלאומיים של האקדמיה הישראלית והאפשרות של מדענים ישראלים לעבוד עם חוקרים אחרים בעולם.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן