Skip to content

נתניהו הורה לקדם טיפול בפיצוי אזרחים שנפגעו מנזקי טבע

ראש הממשלה אמר גם כי יבחן צעדים שיאפשרו להוזיל את מחירי המים בעקבות הגשמים המרובים. בתגורבה אומרת יו"ר העבודה, שלי יחימוביץ', כי דברי ראש הממשלה נתניהו על הוזלת המים בשל הגשמים הם בורות מוחלטת או הבטחת בחירות חסרת כיסוי דומה לזו שהשמיע ערב הבחירות הקודמות, כי יפחית מיסים בעשרים אחוז
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים אמש הערכת מצב נוספת של המשך הטיפול באזרחים בעקבות הסופה במזג האוויר.

בהערכת המצב שהתקיימה בשיחת ועידה טלפונית השתתפו השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ, השר להגנת העורף אבי דיכטר, שר האוצר יובל שטייניץ,  שר האנרגיה והמים עוזי לנדאו, מפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו ומנכ"ל משרד ראש הממשלה הראל לוקר.

(צילום: משטרת ישראל)
(צילום: משטרת ישראל)

ראש הממשלה בנימין נתניהו הנחה את גורמי החירום וההצלה להמשיך ולשים בראש סדר העדיפויות את השמירה על חיי אדם. בנוסף ביקש ראש הממשלה לקדם את הטיפול בפיצוי האזרחים שנפגעו מנזקי טבע, וכן לבחון צעדים שיאפשרו להוזיל את מחירי המים בעקבות הגשמים המרובים.

בסיום ביקש ראש הממשלה להודות לכל אנשי כוחות הביטחון, ההצלה והחירום שממשיכים גם בשעה זאת לעבוד. נתניהו: "בשמם של אזרחי ישראל אני מודה לכל אלה שעובדים גם עכשיו בתנאים של קור מקפיא ובתוך סערת שלגים וגשמים".

יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ שלי יחימוביץ' אומרת כי דברי ראש הממשלה נתניהו על הוזלת המים בשל הגשמים היא או בורות מוחלטת או הבטחת בחירות חסרת כיסוי דומה לזו שהשמיע ערב הבחירות הקודמות, כי יפחית מיסים בעשרים אחוז.

"כששמעתי את דברי נתניהו, התחלתי לחשוד שחזרנו לימיו של חוני המעגל שתפילותיו הביאו לירידת הגשמים. זה עלבון קשה לאינטליגנציה של הציבור שכבר מזמן הבין את מה שראש הממשלה כנראה טרם הפנים. מחירי המים עלו בעקבות הפרטת משק המים שבוצעה בכהונתה של הממשלה הזאת. כך הופקרו אזרחי ישראל בידיהם של תאגידי המים המופרטים, כך הוטל מע"מ על המים כאילו היו מוצר צריכה רגיל, וכך שולטים בעלי ההון במתקני ההתפלה. את מחירי המים אפשר וצריך להוריד בלי כל קשר לגשמים שאינם קשורים לזה כלל, אלא מכיוון שמדובר בזכות יסוד שעל המדינה לספק לכל אזרחיה, ללא תלות ביכולתם הכלכלית".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן