Skip to content

הירוקים: להכריז על רמת הגולן כשמורת טבע בינלאומית

רוב מכריע בציבור הישראלי, 81%, מתבלבל ואינו יודע להבדיל בין מפלגת הירוקים והצעירים בראשות עו"ד מלצר לבין מפלגת "עלה ירוק". כך עולה מסקר שביצעה חברת גיאוקרטוגרפיה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

גם הירוקים היו בין אלפי הישראלים שיצאו בסוף השבוע לנפוש בצפון. עו"ד עמיר מלצר, תושב מטולה, העומד בראש רשימת הירוקים לכנסת, מבהיר את עמדת הירוקים בקשר לרמת הגולן והחרמון: "החרמון הוא העניים של המדינה ואסור למדינת ישראל לוותר בשום מקרה על האחיזה בהר. לגבי רמת הגולן, אנו מציעים להכריז על הרמה כשמורת טבע בינלאומית. זו צריכה להיות התפיסה הביטחונית והסביבתית של מדינת ישראל. אנחנו צריכים לעשות שלום עם שכננו ועם הסביבה למען הדורות הבאים.

כאשר עידן אסד יגיע לקיצו, ממשלת ישראל צריכה להציע לסורים להכריז על הרמה כשמורת טבע בינלאומית. כדאי שאנחנו נוביל ולא נהיה מובלים בנושא הזה, נציע לסורים כי תושבי הגולן יישארו במקומם ומצד שני יוכלו הם להשוות את מספר התושבים לשלנו. הרמה תהפוך לאבן שואבת לתיירות מכל העולם והדבר יתרום לכלכלת האזור".

סקר גיאוקרטוגרפיה קובע: רוב הציבור אינו יודע להבדיל בין "מפלגת הירוקים" ל"עלה ירוק"

רוב מכריע בציבור הישראלי, 81%, מתבלבל ואינו יודע להבדיל בין מפלגת הירוקים והצעירים בראשות עו"ד מלצר לבין מפלגת "עלה ירוק". כך עולה מסקר שביצעה חברת גיאוקרטוגרפיה בהנהלת פרופסור אבי דגני.

פעילי מפלגת הירוקים בצפון
כדאי שאנחנו נוביל ולא נהיה מובלים. פעילי מפלגת הירוקים בצפון (צילום: יח"צ)

את הסקר, שנערך ב-2 בינואר, הזמינה מפלגת הירוקים, לאחר שפעיליה נתקלו בעת האחרונה בתגובות קשות בשווקים ובמספר אירועים, כאשר אזרחים תקפו מילולית את אנשי המפלגה והאשימו אותם בכך שהם תומכים בשימוש בסמים.

בסקר עולה עוד, כי 64% מהציבור אינם יודעים לומר, שהמפלגה המייצגת את נושא הקיימות – הסביבה הירוקה והשמירה על הסביבה – היא מפלגת הירוקים והצעירים, ו-13.7% טועים ואף מייחסים את המסר הסביבתי למפלגת עלה ירוק.

עו"ד עמיר מלצר: "מפלגת הירוקים קיימת כבר 16 שנה, אנחנו מתנגדים לשימוש חופשי בסמים ובעד השימוש רק למטרות רפואיות. אנחנו מקדמים את נושא הקיימות והסביבה הירוקה למען עתיד ילדינו.
כאשר נהיה בכנסת נפעל לקידום מדיניות ירוקה. כולנו פועלים בהתנדבות, בלי תקציבים לפרסום, ולצערנו אנו גם נתקלים בחומה בצורה בכלי התקשורת אשר מעדיפה לתת ביטוי לגימיקים כמו שימוש חופשי בסמים, ומכאן הבלבול אצל הציבור.

"בזמן הקצר שנותר לנו עד לבחירות נעשה את המקסימום כדי להסביר לציבור שהירוקים והצעירים הם לא חבורה של סטלנים שרוצה מקום בפרלמנט. מדובר כאן באנשים רציניים שפועלים כבר שנים רבות ברשויות המקומיות לקידום נושאי הסביבה, חבורה שמודאגת מאד מכך שיש בישראל מדי שנה 26 אלף חולי סרטן חדשים, אשר רובם לוקים במחלה בגלל בעיות של זיהום אוויר. רק בגוש דן מתים מדי שנה 1,100 אנשים בגלל זיהום אוויר ולאף אחד לא אכפת".


error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן