Skip to content

בוצע תידלוק כפול של שני מטוסי קרב F-35C

שני המטוסים מיועדים לפעול מנושאות מטוסים. ישראל הזמינה 25 מטוסים מדגם F-35A, המבצעים המראות ונחיתות רגילות, שיכנסו לשירות מבצעי בחיל האוויר הישראלי במשך 2016. סימונו של המטוס בתצורה הישראלית יהיה F-35I
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לראשונה בוצע אתמול בהצלחה ניסוי תידלוק באוויר של שני מטוסי F-35C לייטנינג II בו בזמן. שני המטוסים מתוצרת לוקהיד מרטין, תודלקו על ידי מטוס הרקולס KC-130, גם הוא מתוצרת לוקהיד מרטין.

לראשונה: ניסוי תידלוק באוויר של שני מטוסי F-35C לייטנינג II בו זמנית. (צילום: לוקהיד מרטין)
לראשונה: ניסוי תידלוק באוויר של שני מטוסי F-35C לייטנינג II בו זמנית. (צילום: לוקהיד מרטין)

מודל C של מטוס הקרב המשולב (JSF) מיועד לפעול מנושאות מטוסים. שני המטוסים שביצעו אתמול את ניסוי התידלוק הכפול, CF-1 ו-CF-2, סיימו נקודת ציון נוספת בתוכנית הניסויים של מטוסי F-35, שב-2013 יסיימו כ-1,000 שעות טיסה.

ישראל סיכמה, בספטמבר 2010 על רכישה של 25 מטוסים מדגם F-35A, המבצעים המראות ונחיתות רגילות, שיכנסו לשירות מבצעי בחיל האוויר הישראלי במשך 2016. סימונו של המטוס בתצורה הישראלית יהיה F-35I. הרכישה התבצעה על אף שבקשת ישראל לשלב מערכות ישראליות ייחודיות במטוס נדחתה באותה עת, אך לאחר מכן פורסם, כי הפנטגון הגיע להסכם עם יצרנית המטוסים לוקהיד מרטין לתקציב בסך 450 מיליון דולר לשיפור ציוד הלוחמה האלקטרונית ובמסגרתו יותקנו גם המערכות הנדרשות מתוצרת ישראל‏.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן