Skip to content

פרס: "אובמה מנהיג קואליציה רצינית, אחראית ונכונה"

"איני יודע לצפות כיצד ישתנו הדברים באיראן", אמר הנשיא פרס למזכ"ל הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית. "על איראן להבין כי העולם הוא רציני בכוונותיו וכי כל האופציות מונחות על השולחן"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"איראן היא מרכז טרור, שולחת נשק וגרורות טרור לכל העולם. איראן אינה בעיה של ישראל בלבד אלא של העולם כולו". כך אמר נשיא המדינה, שמעון פרס, בהרצאה שנמשא במליאת הכנס הכלכלי הבינלאומי בדאבוס.

הנשיא התייחס לקואליציה נגד איראן אשר מובילה ארצות הברית ושיבח את מדיניות נשיא ארה"ב: "אני סבור כי מדיניות הנשיא אובמה בנוגע לאיראן נכונה", אמר הנשיא פרס. "הנשיא אובמה מנהיג קואליציה רצינית, אחראית ונכונה אשר מפעילה סנקציות כלכליות נגד איראן והעם האיראני חש את הסנקציות הכלכליות היטב".

הנשיא פרס קיים בדאבוס גם פגישת עבודה, עם מזכ"ל הסוכנות לאנרגיה אטומית יוקיו אמאנו. השניים דנו בתוכנית הגרעין האיראנית ובמאמצים למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני.

"איראן היא איום רציני". פרס. (צילום: דוברות בית הנשיא)
"איראן היא איום רציני". פרס. (צילום: דוברות בית הנשיא)

בפתח הפגישה הודה הנשיא פרס לאמאנו על שיתוף הפעולה בנוגע למאמצים למנוע מאיראן השגת נשק גרעיני ואמר: " ברצוני להודות לך על שיתוף הפעולה- אני יודע כי אתה משקיע מאמץ אדיר ונוהג ביושרה ובתבונה על מנת להפוך את העולם למקום טוב יותר".

אמאנו הודה לנשיא על הדברים ואמר: "אדוני הנשיא, זהו כבוד עצום עבורי לפגוש אותך. אני עושה במיטב יכולתי לממש את האחריות שניתנה לי".

הנשיא פרס התייחס לסנקציות הכלכליות אשר מפעילה הקואליציה הבינלאומית בהובלת ארצות הברית כלפי איראן ואמר: "איני יודע לצפות את כיצד ישתנו הדברים באיראן. איראן היא איום רציני, ועליה להבין כי העולם הוא רציני בכוונותיו וכי כל האופציות מונחות על השולחן".

בדבריו במליאת הכנס בדאבוס התייחס הנשיא גם לשפיכות הדמים בסוריה ואמר: "בסוריה מתקיימת שפיכות דמים רבה במשך זמן רבה, ואלפי פליטים סובלים. אני מאמין כי אסד מאבד את האפשרויות שנותרו לו, וזה עניין של זמן עד שעידן אסד יבוא לקיצו. אני מאמין כי הליגה הערבית המורכבת מהמדינות הערביות יכולה להביא סוף לשפיכות הדמים בסוריה, אם יפעלו ביחד בשיתוף פעולה ויכנסו בצבא מיוחד האחראי לשמירת הסדר והפסקת שפיכו ת הדמים בסוריה תחת חסות האו"ם. הדבר דחוף כיון וכל יום נהרגים חפים מפשע בסוריה".

הנשיא התייחס בהרחבה לאביב הערבי במצרים, למצב בסוריה ולשינויים והתמורות במזרח התיכון ואמר: "היום כמעט ובלתי אפשרי כבר להיות דיקטטור במזרח התיכון. הבעיה המרכזית של העם במצרים היום היא העוני, האבטלה, וזוהי בעיה של רבים במזרח התיכון. הדור הצעיר מבקש השכלה תעסוקה ופרנסה. ישראל מכבדת את הבחירות האחרונות שהתקיימו במצרים ואת הנשיא הנבחר מורסי. אנו מקוויים כי מצרים תצליח להתגבר על בעיות הכלכליות הקשות ותזכה לשגשוג כלכלי ולרווחה".

הנשיא פרס במליאת דאבוס: עורר גלי צחוק בקהל המכופתר (צילום: דוברות בית הנשיא)

הנשיא פרס במליאת דאבוס: עורר פרץ צחוק בקהל המכופתר (צילום: דוברות בית הנשיא)

קודם למליאה קיים הנשיא פגישות מדיניות עם נשיא אזרבייג'ן ונשיא גיאורגיה. בשתי הפגישות דנו הנשיאים בנעשה במזרח התיכון, ודנו בהרחבת שיתוף הפעולה האסטרטגי בין ישראל לאזרבייג'ן וגיאורגיה.

בסיום המליאה, לרגל יום הולדתו ה-90 של פרס, ביקש פרופסור קלאוס שוואב, מייסד ויו"ר הפורום הכלכלי העולמי מהנשיא, לפרוס את חזונו לדור הצעיר ולעשור הקרוב. הנשיא פרס ענה: "אספר לכם גילוי אישי: כילד הערצתי טלסקופים ואהבתי לומר לבת זוגי משפטי אהבה על הכוכבים, היום אני מעדיף מיקרוסקופים ולגלות את הקטן והנסתר שטרם התגלה. אני מאמין כי בעשור הקרוב העולם יהיה שונה לגמרי, מלא באפשרויות ועם הרבה יותר הזדמנויות וגילויים מדעיים. העשור הקרוב יתמקד בננו, בפיתוחים מדעיים, ומשם יבואו הפיתוחים העתידיים ופחות מהחלל והכוכבים. עדיף לכולנו להציע תקווה מאשר לייצר ייאוש, ובואו אגלה לכם סוד: אופטימיים ופסימיים מתים באותו אופן, אך הם חיים אחרת ולכן מניסיון חיי אומר לכם כי עדיף יותר להיות אופטימי". אמירה זו של הנשיא פרס גרמה לפרץ צחוק נרחב בקרב הקהל המכופתר".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן