Skip to content

ממחר – התייעצויות הנשיא לקראת הרכבת הממשלה

הרכבת הממשלה החדשה תוטל על נתניהו - שעליו ימליצו רוב חברי הכנסת ה-19
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מחר מתחיל נשיא המדינה שמעון פרס, בתהליך ההתייעצויות הרשמי, עם נציגי הסיעות השונות בכנסת – לקראת החלטתו על הטלת הרכבת הממשלה על נציג אחת המפלגות.

הנשיא פרס יקבל לידיו מחר אחר הצהריים, בטקס רשמי בבית הנשיא, את תוצאות הבחירות הרשמיות מידי יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט אליקים רובינשטיין. בתום הטקס יחל הנשיא בסבב התייעצויות עם נציגי המפלגות שנבחרו לכנסת ה-19.

סיעות הליכוד ביתנו ויש עתיד יהיו המפלגות הראשונות להגיע להיוועצות אצל הנשיא, זמן קצר לאחר סיום הטקס. ביום שלמחרת, יגיעו נציגי שאר הסיעות. סדר הגעת נציגי המפלגות לבית הנשיא נקבע על פי סדר גדלן מהגדול לקטן. על פי הנוהג, הנשיא ייפגש עם נציגי הסיעות שנבחרו לכנסת, ישמע את המלצתן ולאחר גמר סבב ההתייעצויות עם כלל הסיעות יכריז על חבר הכנסת עליו תוטל מלאכת הרכבת הממשלה.

כבר עתה ברור כי הנשיא יטיל את הרכבת הממשלה על בנימין נתניהו, שכן רוב ברור מסיעות הבית כבר הודיע כי ימליץ עליו: סיעות הליכוד ביתנו, יש עתיד, הבית היהודי וקדימה. גם סיעתה של ציפי לבני שוקלת להמליץ על נתניהו. לעומת זאת, סיעת העבודה כנראה לא תמליץ על אף אחד ותשאיר את ההחלטה בידי הנשיא. כמוה, כנראה גם סיעת מרצ.

מרגע שהטיל הנשיא את מלאכת הרכבת הממשלה על חבר הכנסת הנבחר עומדים לרשות חבר כנסת זה, על פי חוק יסוד הממשלה, 28 ימים להרכיב ממשלה חדשה בישראל. במצב בו תידרש ארכה לתהליך על פי החוק יש לנשיא המדינה סמכות להעניק ארכה נוספת של עד 14 יום נוספים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן