Skip to content

הסרת גידולים ב-MICRO WAVE בנהריה

בביה"ח בנהריה מבצעים ניתוחים להסרת גידולים סרטניים באמצעות טכנולוגיה חדשנית בישראל. השיטה החדשה מביאה עימה הקלה למטופל בעת ההליך הניתוחי בהשוואה לניתוח הקיים וזמן האשפוז מתקצר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בבית החולים לגליל המערבי בנהריה החלו לאחרונה לבצע ניתוחים להסרת גידולים בכבד באמצעות שיטה חדשנית בארץ – MICRO WAVE. במסגרת הניתוח מוחדרת אלקטרודה ממנה מופצים גלים המחממים את הגידול ומשמידים את תאיו ללא צורך לבצע כריתה.

מנהל מחלקה כירורגית ב' בבית החולים בנהריה ד"ר אריה אריש: "עד כה טופלו על ידינו בשיטה זו בהצלחה כ-40 איש. השיטה שהיתה נהוגה בעבר אצלנו וקיימת גם כיום במרבית בתי החולים, היא טיפול בגידולים בשיטת  RF ABLATION המבוססת על גלי רדיו. יתרונה של השיטה החדשה, היא בהגעה לגידול דרך אלקטרודה ללא מעגל סגור שצריך להיווצר בפעילות מסוג זו". האשפוז של מי שנותח בשיטה זו עומד על תשעה ימים בממוצע והיא זוכה להצלחה בעיקר בארה"ב.

רוני אלברט – צילום רפואי
ניתוח בשיטה החדשנית (צילום: רוני אלברט צילום רפואי)

ד"ר אריה אריש הנחשב למומחה עולמי בתחום ניתוחי הכבד, נוהג להשתתף כמרצה אורח וכמנתח בבתי חולים ברחבי העולם. לאחרונה שב מסנט פטרסבורג שברוסיה, שם ביצע במסגרת קורס ניתוח בשיטה אותה הוא מוביל בבית החולים בנהריה, ניתוח בו צפו עשרות מומחים ומנתחי כבד מרוסיה, המבקשים ליישמה במסגרת עבודתם.

לאחרונה הוחלט לערוך שימוש בשיטה זו גם לטיפול בגידול בכליה. תושב הצפון (74) אושפז במחלקה האורולוגית בבית החולים נהריה. ד"ר סורין פאפורה, רדיולוג פולשני בבית החולים, ביצע ביופסיה לחולה בסיומה התברר כי הגידול ממאיר והוא החליט לבצע הליך רפואי על ידי דקירה מלעורית בודדת תחת בדיקת C.T. והפעלת אלקטרודה של מערכת ה-MICRO WAVE בתוך הגידול, פעולה שנערכה לראשונה בישראל בשיטה זו.

ד"ר פאפורה: "המטופל הגיע לניתוח אלקטיבי בו אובחן הגוש כסרטני ובתום התייעצות רפואית הוחלט על טיפול בו באמצעות  MICRO WAVE. השיטה החדשה מביאה עימה הקלה למטופל בעת ההליך הניתוחי בהשוואה לניתוח הקיים וזה מתבטא גם בזמן אשפוז קצר. לשמחתנו, במקרה זה יכולנו לשחרר את המטופל לביתו לאחר יממה של השגחה וללא כאבים שעלולים להיות בניתוח מורכב".

ד"ר אנגלשטיין מנהל המחלקה האורולוגית: "מדובר בחולה מבוגר יחסית שסובל ממחלות נוספות ולכן הוחלט, להימנע מניתוח פולשני מורכב. השיטה החדשה סייעה במניעת כריתה חלקית או מלאה של הכליה להסרה של הגוש הסרטני".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן