Skip to content

אוויבראס מצטרפת לשותפות AEL ואמברייר בהרפיה

AEL, חברת בת של אלביט מערכות, תחזיק 40% במניות הרפיה, אמברייר תחזיק ב-51% ואוויבראס תחזיק 9%. החברות ישתפו פעולה בקידום פרויקטים בתחום המל"טים בברזיל. פרויקט המל"ט Falcão של אוויבראס יהיה חלק מסל המוצרים של הרפיה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

AEL Sistemas, חברת הבת של אלביט מערכות בברזיל, חתמה על הסכם עם חברת אמברייר דיפנס הגדולה (Embraer Defesa), השותפה איתה בחברת הרפיה (Harpia Sistemas) לכניסתה של חברת אוויבראס (Avibras Divisão ) כבעלת מניות נוספת בחברת הרפיה, כדי לשתף פעולה בתחום המל"טים בברזיל. על פי ההסכם תחזיק אוויבראס ב-9% ממניות הרפיה וכתוצאה מכך תחזיק AEL ב-40% מהמניות, כאשר אמברייר תישאר בעלת המניות הגדולה עם 51% מהמניות.

מל"ט הרמס 450 בתצוגה בברזיל
מל"ט הרמס 450 בתצוגה בברזיל

איסוף מודיעין והרכשת מטרות

במסגרת ההסכם שנחתם בין שלוש החברות הוחלט, כי פרויקט Falcão של מטוסים ללא טייס של אוויבראס ייכלל בסל המוצרים של הרפיה ויחזק את התכולה המקומית ברזילאית של השותפות. פרויקט Falcão מפותח על ידי אוויבראס עבור צבא ברזיל ומיועד לביצוע משימות איסוף מודיעין, הרכשת מטרות, תמיכה בהכוונת אש, הערכת נזקים ויכולת תצפית בים וביבשה.

הגדלת המרכיב המקומי

"הצטרפותה של אוויבקראס מגדילה את המרכיב המקומי בהרפיה, העומדת עתה בכל הדרישות לתעשייה ביטחונית אסטרטגית", אמר לואיז קרלוס אגייאר, נשיא אמברייר דיפנס ויו"ר מועצת המנהלים של הרפיה וציין בנוסף, כי "הרפיה תחוזק באמצעות היכולות של אוויבראס".

"הסינרגיה בין היכולות הטכניות והמומחיות הייצורית של שלוש השותפות בהרפיה, בנוסף לנכסים הטכנולוגיים הקיימים בפרויקט Falcão תבוא לידי ביטוי בפתרון מל"טי בעל כושר תחרות גבוה בברזיל ומחוצה לה", אמר סמי חסואני, נשיא אוויבראס.

יכולות מתקדמות ביותר

"אוויבראס מביאה להרפיה את יכולות המל"ט המתקדמות ביותר שפותחו באופן עצמאי בברזיל עד כה, והופכות את הרפיה, שכבר נהנית משילוב היכולות המתקדמות של אמברייר דיפנס ו-AEL, לחברה בעלת כל המרכיבים הדרושים להצלחתו של פיתוח הדור המתקדם ביותר של מטוסים ללא טייס בברזיל, העונים לצרכי המדינה", אמר שלמה ארז, מנכ"ל AEL.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן