Skip to content

שלושת מנהיגי ש"ס נאלצו להסתייג פומבית מביטאון מפלגתם

בהודעה רשמית שפרסמו השלושה - דרעי, ישי ואטיאס - הם נאלצו להסתייג מהתקפות חריפות נגד הבית היהודי, שפורסמו היום בבטאון ש"ס: "הדברים שנכתבו ב'יום ליום' לא נתבקשו ולא אושרו על ידי איש בהנהגה של ש"ס והינם על דעת הכותבים בלבד". הרב דרוקמן: "התורה מחייבת אותנו להשתתף במלחמת מצווה והיא לא משחררת ממלחמה שכזו"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
שלישיית ש"ס (צילום: אתר המפלגה)
הודעה מסתייגת. שלישיית ש"ס (צילום: אתר המפלגה)

דווקא בעיצומו של ניסיון להגיע למתווה מוסכם לשוויון בנטל, פרסם היום בטאונה של ש"ס, "יום ליום", התקפה חריפה על מפלגת הבית היהודי בראשות נפתלי בנט – עד ששלושת מנהיגיה של ש"ס נאלצו לפרסם בבהילות הודעה המסתייגת מפרסומי "יום ליום".

ובינתיים: פגישה בת שעתיים וחצי בין ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לבין יאיר לפיד, הסתיימה לאחר ש"התנהלה באווירה טובה מאוד".

 במפלגתו של נפתלי בנט, "הבית היהודי", חשבו בימים האחרונים כי המתיחות עם ש"ס מתחילה להתפוגג. אולם הבוקר נדהמו ראשי "הבית היהודי" למצוא מתקפה מרוכזת נגדם בבטאונה של ש"ס.  "זאת המפד"ל הישנה והטובה מבית היוצר של בורג וזבובוניו העסקנים הממאיסים ההיסטוריים", נכתב באחד המאמרים. אחד מכותבי הטורים בעיתון, הרב משה שפיר, כתב: "הבנתם מה כואב לבנט? הג'ובים. לקחו לו אותם. הם היו של סבא בורג פעם".

במאמר אחר נאמר: "בנט מודה שהוא גדל בבית חילוני מרוקן מתכנים תורניים, ואם נשפוט על פי מעשיו היום, הוא להוט להפקיר את כל הערכים היהודיים והתורניים, תוך שהוא משתמש במנדט שניתן לו על ידי מאות אלפי שומרי תורה ומצוות".

עוד נאמר בביטאון ש"ס, כי המפד"ל ניצל את כוחו "בעיקר בכדי להשמיט את הרבנות הראשית מידי לומדי התורה, רבניה ושותפיה הטבעיים, לטובת לומדי האידאולוגיה הציונית ותופשיה שנאלצו להתמצא גם בבחינות הרבנות… הם מכרו את נשמתם אפילו למפא"י ההיסטורית ובלבד שיקבלו ג'ובים ממשלתיים באינסוף משרות החל מהרבנות הכשרות והנישואין וכלה במשרדי הפנים החינוך והדתות, שם כילו כל חלקה טובה שרק יכלו".

"בורג וזבובוניו". בטאון ש"ס, יום ליום. (צילום: ויקיפדיה)
"בורג וזבובוניו". בטאון ש"ס, יום ליום. (צילום: ויקיפדיה)

במפלגתו של נפתלי בנט הגיבו בחריפות. ""ש"ס מעבירה את עם ישראל טירונות בליבוי שנאת אחים וכדאי שיפנימו שגיוס לצבא אינו רפורמה ואינו הופך את המתגייסים לגויים", נאמר בתגובת המפלגה. "הבית היהודי, שחבריה ידעו לשלב גם לימוד תורה וגם שירות קרבי, לא זקוקה לתעודת הכשרות של ש"ס. אנו נמשיך לייצג את היכולת לעסוק בתרומה לעם ישראל ולא בתרומה לשיח שנאה הזוי".

לא עברו אלא כמה שעות ושלושת מנהיגיה של ש"ס – אריה דרעי, אלי ישי ואריאל אטיאס – התנערו בהודעה רשמית שפרסמו מהדברים שנכתבו בבטאונה של ש"ס. "הדברים שנכתבו ב'יום ליום' לא נתבקשו ולא אושרו על ידי איש בהנהגה של ש"ס והינם על דעת הכותבים בלבד", נאמר בהודעה. "בעת הזאת, לנוכח האתגרים העומדים לפתחנו, יש למצוא את המאחד ולא חלילה את המפריד, עלינו לפעול כגוש אחד למען הערכים המשותפים: הגברת הזהות היהודית, שמירה על עולם התורה ושאיפה לאחדות העם".

בינתיים הסתיימה בצהריים באווירה טובה, פגישה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לבין יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד. הפגישה, שנמשכה שעתיים וחצי, התקיימה במעונו הרשמי של ראש הממשלה בירושלים.

בהודעה רשמית שפרסמו שני הצדדים לאחר הפגישה נאמר: "הבוקר התקיימה פגישתם של יו״ר הליכוד ביתנו רה״מ בנימין נתניהו ויו״ר יש עתיד יאיר לפיד. הפגישה, שהתקיימה במעונו של רה״מ בירושלים,  נמשכה שעתיים וחצי והתנהלה באווירה טובה מאוד. נקבע כי פגישה נוספת בין השניים תתקיים בקרוב".

עיקרה של הפגישה התמקד בניסיון למצוא מתווה מוסכם לנושא השוויון בנטל. זאת, במאמץ להגיע לפתרון שיהיה פשרה בין מתווה יעלון לבין המתווה שהציג יאיר לפיד. לא ברור בשלב זה אם השניים הגיעו להסכמה או התקרבו בעמדותיהם, אולם בליכוד ביתנו אומרים כי ראש הממשלה לא ויתר על כוונתו להקים ממשלה רחבה, שבה יהיו שותפים גם החרדים וגם מפלגתו של יאיר לפיד ומפלגות נוספות, וזאת כדי שאפשר יהיה להתקדם בתהליך המדיני.

ובתוך כך, ראש ישיבת ההסדר אור עציון ויו"ר מרכז ישיבות בני עקיבא, הרב חיים דרוקמן, התייצב היום לצידה של מפלגת "הבית היהודי" ואמר כי התורה אינה משחררת איש ממלחמת מצווה. בראיון לערוץ 7 ענה הרב דרוקמן – הנחשב לאחד מחשובי הרבנים של הציונות הדתית – לטענות לפיהן ראשי הבית היהודי אינם מתייעצים עם רבנים. "אני חושב שהבית היהודי מתנהל כשורה", אמר. "לא כל הצעדים גלויים לכולם ולא צריך להתרשם מכל מיני דברים הנשמעים על ידי בעלי אינטרסים. הדברים מתנהלים כשורה מתוך אחריות גדולה ושיקול דעת מרובה ועם התייעצות. יושבים שם אנשים ראויים ורציניים בכל הדברים העומדים על הפרק – תורה, צבא ושאר דברים".

בנושא השוויון בנטל אמר הרב דרוקמן: "יש כאן שתי מצוות גדולות מאוד – לימוד התורה והשתתפות במלחמת מצווה. התורה מחייבת אותנו להשתתף במלחמת מצווה והיא לא משחררת ממלחמה שכזו".

הרב דרוקמן הוסיף כי "יש צורך בשיקול דעת על מנת שהדברים לא יתנגשו אחד עם השני אלא יבואו על פתרונם, זאת מתוך התייחסות לשניהם ולא מתוך התעלמות, לא מלימוד התורה ולא מביטחון המדינה".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן