Skip to content

טיולי יין על המפה

לאחרונה הסתיים בבית הספר לתיירות שלוחת ת"א, קורס יין למורי דרך שמסמיך אותם לערוך טיולי יקבים ויין במסגרת הטיולים בישראל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בית הספר לתיירות, שלוחת ת"א, בניהולה של נעמי יהל-ניר, הרים את הכפפה ופתח השתלמות למורי דרך ישראליים דוברי מגוון שפות, על מנת להכיר את עולם היין, מרכזי המבקרים ואתרי התיירות באזורי היין השונים בישראל.

תכנית ההשתלמות נבנתה על פי מתווה דרכי היין של משרד התיירות ובשיתוף משרד התיירות. מרכזי ההשתלמות היו דני בירן, יועץ למשרד התיירות בנושא דרך היין, ודוד פרלמוטר.

במסגרת ההשתלמות, נערכו ארבעה ימי לימוד עיוניים מרוכזים, בהם הרצו בפני מורי הדרך פרופ' עמוס הדס על ההיסטוריה של היין בא"י, רוני ססלוב על ייצור היין בארץ ובעולם בעת החדשה, טעימת יינות ועוד.

חלק אחר של ההשתלמות היה ארבעה ימי סיור. כל יום סיור הוקדש לחבל ארץ אחר שיש בו עולם יין מתאים לתיירות וכולל גם מרכזי מבקרים של יקבים גדולים וקטנים.

שלושים מורי הדרך המנוסים, שניסיונם הכולל מסתכם ביותר מ-500 שנות הדרכת תיירים במדינת ישראל, גילו עולמות חדשים שלא היו מוכרים להם כלל או לא מוכרים מספיק על מנת שישלבו אותם בתכניות הטיול של קבוצות מטיילים בישראל.

יקב קדמא (צילום:דני בר)

יקבים רבים הציגו את מרכז המבקרים ואת הערך המוסף של ביקור בכל אחד מהם. בין היקבים היו יקבי כרמל, יקב בינימינה, יקבי ברקן, קדמא, ויתקין, קדש-ברנע, עמק-האלה, ססלוב, הרי-גליל, דלתון, אדיר, עגור, אסף ועוד.

לדברי נעמי יהל-ניר, זו הפעם הראשונה בה מתקיימת השתלמות או התייחסות תוכנית לנושא היין, בעולם התיירות המאורגנת. "זו השתלמות ראשונה", מדגישה נעמי ומוסיפה כי: "בהמשך יערכו השתלמויות נוספות המתמחות בעולם היין, בירה ואף שמן-זית, המתאימים כל כך לעולם התיירות, המחפש תמיד צבע וייחוד, ואין כמו יין, בירה ושמן זית להעשיר את עולמו של התייר".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן