Skip to content

מונו חברים זמניים לוועדות חוץ וביטחון והכספים

בראש ועדת הכספים הזמנית יעמוד משה גפני; בראש ועדת החוץ והביטחון הזמנית - אביגדור ליברמן. חוק הכנסת קובע, שהוועדות הזמניות יפעלו עד להקמת ועדת כנסת קבועה. הוועדה הקבועה שתיבחר ע"י הוועדה המסדרת בסמוך להקמת הממשלה, תבחר את הרכב 12 הוועדות הקבועות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הוועדה המסדרת קבעה הבוקר הרכב זמני לוועדת החוץ והביטחון ולוועדת הכספים. חברי הכנסת אביגדור ליברמן ומשה גפני, יכהנו כיו"ר הוועדות.

בדיון שנערך הבוקר בוועדה המסדרת, הציע יו"ר הוועדה ח"כ זאב אלקין, להמשיך במסורת הנהוגה בכנסות הקודמות, ולקבוע את הרכב הוועדות הזמניות, לפי מפתח של חבר וועדה, לכל חמישה חברי כנסת. בנוסף, הציע אלקין שלא לאפשר חיבור של סיעות קטנות, חיבור המכונה 'בלוק טכני'. לצורך החלוקה המוצעת.

אביגדור ליברמן. יו"ר ועדת החוץ והביטחון, בינתיים מינוי זמני (צילום: רפי מיכאלי)
אביגדור ליברמן. יו"ר ועדת החוץ והביטחון, בינתיים מינוי זמני (צילום: רפי מיכאלי)

עפ"י ההצעה שאושרה ברוב גדול בוועדה, הוועדות הזמניות ימנו 17 חברים. הייצוג יהיה כדלקמן : מסיעת הליכוד ביתנו, יכהנו 5 חברים. מסיעת יש עתיד, יכהנו 3 חברים. מסיעת העבודה, יכהנו 2 חברים. מסיעת הבית היהודי, יכהנו 2 חברים. מסיעת ש"ס, יכהנו 2 חברים. וחבר אחד לכל אחת מהסיעות יהדות התורה, התנועה ומרצ.

בוועדת הכספים יכהנו חברי הכנסת משה גפני (יו"ר זמני) חיים כץ; זאב אלקין; יריב לוין; פניה קירשנבאום; רוברט אילטוב; מאיר כהן; יעל גרמן; קארין אלהרר; ניסן סלומינסקי; אורי אריאל; אמנון כהן; דוד אזולאי; עמיר פרץ ואילן גילאון. סיעת העבודה טרם הודיעה מי יהיו חברי הוועדה מטעמה.

בוועדת החוץ והביטחון יכהנו חברי הכנסת אביגדור ליברמן (יו"ר); ראובן (רובי) ריבלין; צחי הנגבי; זאב אלקין; רוברט אילטוב; יעקב פרי; עפר שלח; מיקי לוי; נפתלי בנט; זבולון קלפה; נסים זאב; אריה דרעי; אורי מקלב; עמרם מצנע וזהבה גלאון. גם כאן סיעת העבודה טרם הודיעה מי יהיו חברי הוועדה מטעמה.

בדיון התריס ח"כ מוחמד ברכה כלפי אלקין על כי אין אף נציג, של הסיעות הערביות בוועדות הללו.  "אם סיעת רע"מ- תע"ל הייתה מקבלת 5 חכי"ם, הרף לייצוג בוועדה, היה עולה ל 6 חכי"ם?", שאל. ח"כ אחמד טיבי הציע, כי לצורך החלוקה, יראו בסיעות קטנות, כסיעה מאוחדת. ח"כ זאב אלקין השיב, כי חבר הכנסת לשעבר אופיר פינס, שכיהן כיו"ר הוועדה המסדרת, התנגד לבקשת סיעות ישראל ביתנו והאיחוד הלאומי להתאחד, לצורך קבלת מושב בוועדות הזמניות. הצעותיהם של טיבי וברכה, נפלו בהצבעה ברוב קולות.

בוועדה התלקח ויכוח גם סביב מינויו של ליברמן ליו"ר ועדת חוץ וביטחון. ח"כ טיבי שאל: "איך זה שח"כ המואשם במרמה והפרת אמונים, שלא יכול לכהן כשר, יכהן בראשות ועדת חו"ב?" אלקין השיב: "יש תקדים לכך במינוי ח"כ צחי הנגבי". טיבי ענה בזעם "צריך לקבוע בתקנון הכנסת, שרק ח"כ המואשם במרמה והפרת אמונים, יכול לכהן כיו"ר ועדת חו"ב".

יצוין, כי חוק הכנסת קובע, שהוועדות הזמניות, יפעלו עד להקמת ועדת כנסת קבועה. ועדת הכנסת קבועה, שתיבחר ע"י הוועדה המסדרת בסמוך להקמת הממשלה, תבחר את הרכב 12 הוועדות הקבועות.

בדיון שהתנהל אח"כ בוועדת חוץ וביטחון, יו"ר מר"צ, ח"כ זהבה גלאון הייתה היחידה שהתנגדה לאשר את מינויו של ליברמן.  ח"כ גלאון טענה כי הכנסת נדרשת לקבל את חוות דעתו של היועץ המשפטי לכנסת טרם מינויו של ח"כ ליברמן, מאחר וקיימת להבנתה בעיה עם העובדה שהשר לשעבר עתיד לעמוד בקרוב למשפט, במהלכו יידרש להתייחס לתפקודו במשרד החוץ – בו בזמן שכיו"ר הוועדה הוא נדרש לפקח ולבקר את משרדו לשעבר. עוד הוסיפה יו"ר מר"צ כי התנהלות זו יש בה כדי "להלך אימים על עובדי משרד החוץ, הגם אם הדבר חוקי".

 על טענתה של ח"כ גלאון, השיבה היועצת המשפטית של הוועדה, מירי פרנקל שור, כי אין במינויו של ח"כ ליברמן כל בעיה משפטית.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן