Skip to content

מטוס המנהלים הישראלי G-280 קיבל רישוי אירופי

המטוס מתוצרת התעשייה האווירית הוא בקטגוריית גודל בינוני-גדול. טווח הטיסה שלו 6,667 ק"מ, מהירות השיוט שלו היא 0.80 מאך, תצרוכת הדלק שלו משופרת ולכן היא מוזילה עלויות התפעול. למטוס יש עתה רישוי ישראלי, רישוי אמריקני ורישוי אירופי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

מטוס G280. טס מלונדון ישירות לניורק. צילום: התעשייה האווירית
מטוס G280. טס מלונדון ישירות לניורק. צילום: התעשייה האווירית

מטוס המנהלים החדש של התעשייה האווירית קיבל החודש תעודת רישוי אזרחי של רשות התעופה האירופית (EASA). תעודת הרישוי האירופית מהווה אימוץ של תעודת הסוג הישראלית שהוצאה על ידי מחלקת הנדסה ברשות התעופה האזרחית (רת"א) באוגוסט 2012. רישוי זה מאפשר מכירת מטוסי מנהלים מדגם זה לארצות אירופה והפעלתם במרחב האווירי האירופי. בכך יש היום למטוס רישוי ישראלי, אמריקני ואירופי.

בחודש אוגוסט 2012 קיבל מטוס המנהלים הסילוני החדש G280 מתוצרת התעשייה האווירית (תע"א), את תעודת הרישוי האזרחי הישראלי ואמריקני. בטקס מתן האישורים השתתפו נציגי רת"א הישראלית, רשות התעופה האמריקנית (FAA – Federal Aviation Administration), חברת גאלפסטרים, צוותי הפרויקט, מנהלים ועובדים.

נתוני המטוס מרשימים

מטוס G280 נמנה על קטגוריית מטוסי מנהלים בגודל בינוני-גדול ( Super Midsize) כאשר תוכנית הרישוי, תוכנית הפיתוח וסדרת הניסויים נערכו בישראל עבור חברת גאלפסטרים אירוספייס האמריקנית (Gulfstream Aerospace Corporation – GAC), חברה בת של ג'נראל דינמיקס (General Dynamics)

טווח הטיסה של המטוס הוא 6,667 ק"מ, מהירות השיוט שלו היא 0.80 מאך, תצרוכת הדלק שלו משופרת ולכן היא מוזילה עלויות התפעול. זהו המטוס היחיד בקטגוריה שיכול לטוס ללא הפסקה מלונדון לניו יורק. המטוס מסוגל להמריא ממסלולים באורך של 1,448 מטר, במשקל המראה מרבי. יש לו תא נוסעים מרווח, המותאם לכ-10 נוסעים בנוחות בשני אזורי ישיבה.

המטוס מצויד בשני מנועי Honeywell HTF250G, מערכת אוויוניקה המתקדמת ביותר (Fusion) מתוצרת חברתRockwell Collins , מערכת בקרה רוחבית ומערכת בקרת טיסה מסוג fly-by-wire. המטוס מרושיין למעטפת טיסה עד גובה 45,000 רגל ומאך 0.85. בזכות המנועים החזקים והתיכון האווירודינמי החדשני, יכול המטוס להגיע לגובה טיפוס ראשוני של 41,000 רגל במשקל המראה מרבי של 39,600 ליברות.

2 Comments

  1. יוסי גדור
    24 בפברואר 2013 @ 13:02

    נכון שהמטוס מיוצר בתעשייה האווירית אבל הוא תוכנן וניזום בידי חברת "גולפסטים" האמריקאית שמטוסי מנהלים קטנים יותר וגדולים הם עסק הליבה שלה. המוניטין הוא בעיקר אמריקאי וצריך לעיתים זכוכית מגדלת כדי לקרוא בפירסומי החברה האמריקאית שהמטוסים שלה מיוצרים בתעשייה האווירית.

    • יוסי גדור
      24 בפברואר 2013 @ 13:03

      התגובה היתה רק לגבי הכותרת כמובן. אני מצטער.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן