Skip to content

חוף דדו והמרינה בהרצליה מועמדים לתו התקן "הדגל הכחול"

תו התקן הבינלאומי "הדגל הכחול", המוענק לחופי ים ומרינות, הוא תו התקן העליון לחופים מפותחים ומרינות ברחבי העולם, העוסק באיכות המים והחוף, חינוך סביבתי ומידע, ניהול סביבתי ובטיחות. בתו התקן מתהדרים החופים המפורסמים ביותר בריביירה הצרפתית, בקליפורניה, בקאריביים, באוסטרליה ובניו זילנד
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חוף דדו החיפאי עלה לשלב הגמר בתחרות "הדגל הכחול" ובקרוב תיערך ההצבעה ויוחלט האם חוף דדו במבואות הדרומיים של חיפה יצטרף בקרוב לחופים המומלצים בעולם. בשבוע שעבר אושר החוף בוועדה הארצית, כחוף בעל "דגל כחול". האישור עובר לוועדה הבין לאומית היושבת בדנמרק. הדגל הכחול הינו תו התקן העליון לחופים מפותחים ומרינות ברחבי העולם העוסקים באיכות המים והחוף, חינוך סביבתי ומידע, ניהול סביבתי ובטיחות ושירות נוספים. הדגל הכחול הינה תכנית בבעלות ארגון לא ממשלתי וללא כוונת רווח בשם ה-
FEE (Foundation for Enviromental Education) – הקרן לחינוך הסביבתי.

הרעיון של הדגל הכחול החל ב-1985, ברשויות המקומיות הממוקמות לאורך חופי צרפת, אשר קיבלו לראשונה את האות על פועלם לניקיון מי שופכין וביוב. מ-2001 תו התקן הגבוה ביותר לחופים ברחבי העולם הינו הדגל הכחול, אשר כולל את החופים המפורסמים ביותר בריביירה הצרפתית, בקליפורניה, בקאריביים, באוסטרליה ובניו זילנד.

את הפרוייקט הובילו בעיריית חיפה, ראש מנהל התפעול דוד לוריא, והאחראי על חופי חיפה, יעקב לופו. בפרוטוקול הוועדה נרשם כי חוף דדו הינו מוקד תרבותי וחברתי בעיר. החוף עדיין שומר על יופי פתוח ופראי, אך יחד עם זאת מציג חיי ים שוקקים, עם מסעדות ובתי קפה, דשא ירוק ואפילו בריכות שכשוך עם מים מתוקים. החוף הינו חוף מוכרז. עם ארבע תחנות הצלה ותחנות עזרה ראשונה. החוף הוא מוקד לספורט ימי כגון גלישה, מקום הזינוק לתחרויות ספורט לאומיות ובהן הטריאטלון הישראלי ומוקד עלייה לרגל לגולשים רבים. "החוף מוקפד ואנשי העירייה דואגים לאין שיעור לטיפוחו וניקיונו", נכתב בפרוטוקול, "עם השנים נוצר בחוף כור היתוך כמעט בלתי אפשרי של פסיפס ארץ-ישראלי: דתיים וחילונים, ערבים ויהודים, צעירים וזקנים, גולשים וחוקרי ביולוגיה ימית, מסיבות והרצאות, גורמה ואוכל רחוב. על כל אלה והרבה יותר מכך, אנו מקבלים בברכה את אות הדגל הכחול", כתבה הוועדה.

"הדגל הכחול" מתנוסס בכ-4000 חופים ומרינות

גם המרינה בהרצליה עשויה לקבל את תו הדגל הכחול בחודש מאי. בין היתר, עוסקות הדרישות באיכות המים, נגישות לנכים, פחי מחזור, הגנה על אצות ואלמוגים ועוד. החברה העירונית לפיתוח התיירות בהרצליה נערכת לקבלת התו כאשר המסמכים האחרונים הוגש בימים האחרונים להנהלת הארגון בדנמרק.

בכך תצטרף המרינה בהרצליה לרשימה מכובדת של מרינות, המתהדרות ב'דגל הכחול', בהן: מרינות בדנמרק, ספרד, בלגיה, בולגריה, קורטיה, איסלנד, ניו זילנד, רומניה, פורטו ריקו, איטליה ואף דרום אפריקה. בסך הכל מתנוסס "הדגל הכחול' ב-4,000 חופים ומרינות בקירוב, בכ-50 מדינות. במקביל, החלה החברה העירונית להיערך לקבלת "הדגל הכחול' לחופי העיר.

לדברי יריב פישר, יו"ר החברה העירונית לפיתוח התיירות בהרצליה, כחלק מההיערכות ל'דגל הכחול', מוקמת ועדה לאיכות סביבה, שבה יהיו נציגים בעלי כלי שייט במרינה, בעלי מסעדות סביב המרינה, נציגים מבתי המלון בעיר ונציגי הציבור. "הוועדה תפקח על שמירת איכות הסביבה באמצעות דגימות איכות מי המרינה, פיקוח על נושאי הנגישות, השילוט וההכוונה, הניקיון השוטף ועוד. ברגע שנקבל את 'הדגל הכחול', יתבקשו העוגנים במרינה לחתום על אמנה מיוחדת ויקבלו את הדגלון לכלי השייט שלהם. אנו גאים על ההישג הצפוי, שיבטא את ההשקעה המרובה בסביבה ובקיימות".

לדברי ראש עיריית הרצליה, יהונתן יסעור, "הרצליה שמה לה למטרה להיות עיר מובילה בתחום איכות הסביבה והקיימות, אנו שמחים על הצטרפותה של המרינה לתקן הדגל הכחול ורואים בכך חותמת איכות לעיר".

אתר הארגון – http://www.blueflag.org.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן