Skip to content

ישראל העבירה לצלב האדום את גופת העציר הביטחוני

משפחתו ועורך דינו: "הוא מת מעינויים ומכות ולא מהתקף לב" אלפי אסירים בטחוניים החזירו הערב את ארוחת הערב וסיימו יום של שביתת רעב. מחר צפויות ההפגנות להתחדש בעת ההלוויה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ישראל העבירה הערב (ראשון) את גופת אחמד ג'ראדאת (30), שמת בשבת בכלא מגידו, לידי נציגי הצלב האדום במעבר תרקומייא במערב חברון. הוא ייקבר ביום שני בבוקר בכפר סעיר, מקום הולדתו. טרם התפרסמו תוצאות נתיחת הגופה, שהתבצעה בצהריים בנוכחות נציגי המשפחה. למרות זאת, התייצבו עורך דינו, רופא מטעם הרשות הפלסטינית ובני משפחתו של המת לפני התקשורת וטענו כי תוצאות הנתיחה  מעידות בבירור, כי הוא לא מת מבעיית לב אלא כתוצאה מחבלות בראשו. 

(צילום: PNN)
האשמות לפני שהתפרסמו תוצאות הנתיחה. ג'אראדאת (צילום: PNN)

עורך הדין כמאל סבג, שנכח בנתיחה, טען כי "תוצאות הנתיחה מעידות בברור כי  ג'ראדאת עונה במהלך החקירות".  סבג, שמייצג את הרשות הפלסטינית, נפגש לאחרונה עם העציר ביום חמישי כשמעצרו הוארך בבית המשפט ל-12 יום. "כשנכנסתי לדיון ראיתי את ג'ראדאת עם גב קמור, יושב על ספסל עץ לפני השופט והוא נראה חולה ושברירי", אמר העו"ד וסיפר כי ישב לפניו "והוא סיפר לי כי הוא אחוז כאבים קשים כי הוא הוכה ונקשר במשך  שעות ארוכות".  

כמאל הוסיף, כי כאשר "ג'ראדאת שמע כי השופט דחה את הדיון ב-12 יום, הוא נראה מפוחד באופן קיצוני ושאל אותי אם הוא חייב לחזור למאסר לתקופה הזו ואני עניתי לו שזה החוק ואין לי כעורך דין מה לעשות בנדון". עוד טען, כי השופט הורה שג'ראדאת "יילקח לבדיקה בפני רופא בכלא, אך זה לא קרה".

צה"ל וכוחות הביטחון נערכים לקראת התחדשות המהומות ברחבי הגדה המערבית במהלך הלוויתו של העציר שתיערך בכפרו. הערב החזירו 4,500 אסירים פלסטינים את ארוחת הערב ובכך סיימו יום של שביתת רעב כאות הזדהות עם שובתי הרעב. עדיין לא ברור אם שביתת הרעב תמשך  גם מחר.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן