Skip to content

בית המשפט העליון סתם את הגולל על דוכני הטיילת באילת

בית המשפט העליון החליט אתמול כי על בעלי הדוכנים בטיילת יהיה להתפנות ובכך הביא לקיצו של מאבק ממושך בין הרוכלים לבין עיריית אילת שמנסה לפנותם. עם זאת מועד פינוי הרוכלים נדחה בתשעה חודשים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הרוכלים באילת יתפנו מהטיילת בתוך תשעה חודשים. כך החליטה שופטת בית המשפט העליון, עדנה ארבל. השופטת כתבה בפסק הדין כי בית המשפט "שמע את זעקתם של הרוכלים, אך נראה כי גם הם הפנימו והבינו שאת החוק צריך לקיים, ולא ניתן להמשיך ולהימצא במקום שאינו מוסדר על-פי דין".

דוכנים בטיילת באילת. מאבקם של בעלי הדוכנים הוכרע. (צילום: עירית רוזנבלום)
דוכנים בטיילת באילת. מאבקם של בעלי הדוכנים הוכרע. (צילום: עירית רוזנבלום)

השופטת ארבל הביעה תקווה כי עיריית אילת תעשה מאמץ למציאת פתרון חלופי ולסיוע למערערים.

באחרונה פנה מנכ"ל משרד התיירות, נועז בר ניר, אל היועץ המשפטי לממשלה, כדי שיטיל את כובד משקלו ויתערב כדי להביא לידי גמר את פינוי הבסטות בטיילת באילת. הוא רמז שהשקעות משרד התיירות באילת הן בסכנה וכי המשרד לא ישקיע בעיר שלא עומדת במיתוג שנעשה לה כעיר מערבית.

בעלי הדוכנים טענו שעיריית אילת היא זו שהביאה אותם לטיילת לפני 20 שנה ושהיא חייבת לתת להם פתרון. "הפתרון שראש העיר מציע לנו כרגע הוא בבחינת לעג לרש, אין בו פתרון אמיתי והוא נותן מענה לחלק קטן מאוד מהדוכנים ובאותה העת חורץ את גורלן של 200 משפחות לחיות מתחת לקו העוני", טענו הרוכלים.

לאחר שלקחו בחשבון את התמשכות ההליכים לאורך תקופה ארוכה, הגיעו שופטי בית המשפט העליון למסקנה כי יש לאפשר למערערים תקופת התארגנות לפני פינויים, אשר תאפשר להם ולעירייה לנצל את הזמן למציאת פתרון חלופי, או שאם הדבר לא יתאפשר, מקור פרנסה חלופי; ומנגד, לא תהיה ארוכה מדי, על מנת שלא לפגוע באינטרס הציבורי.

לאור כך החליטו השופטים להורות על פינוי הרוכלים תוך תשעה חודשים, בהתאם להוראותיו של בית המשפט המחוזי.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן