Skip to content

חמאס: משעל לא יתמודד על ראשות הלשכה המדינית בבחירות הקרובות

משעל: "אמשיך לשרת את התנועה ואת העם הפלסטיני אבל לא בתפקיד רשמי". הנהגת החמאס ביקשה ממנו לשקול בשנית את הודעתו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

משעל: "אמשיך לשרת את התנועה ואת העם הפלסטיני אבל לא בתפקיד רשמי". הנהגת החמאס ביקשה ממנו לשקול בשנית את הודעתו

מאת אליק מאור, עידו וולקן ואסף דוד

ח'אלד משעל, ראש הלשכה המדינית של חמאס
ח'אלד משעל. דין התנועה?

דובר חמאס הוציא היום (ש') הודעה רשמית המאשרת כי יו"ר הלשכה המדינית של הארגון, ח'אלד משעל, החליט לא להגיש מועמדותו לראשות הלשכה המדינית הארגון. בהודעת התנועה צוין כי בישיבה האחרונה של מועצת השורא, שנערכה על פי הדיווחים לפני כחודש בסודאן, הודיע משעל על פרישתו מהתפקיד ואמר כי "ימשיך לשרת את התנועה ואת העם הפלסטיני אבל לא בתפקיד רשמי".

התנועה ביקשה ממשעל לבחון מחדש את עמדתו ובכל מקרה ההחלטה תיוותר בידי מועצת השורא ומוסדות התנועה "בהתאם לאינטרס הלאומי". "החלטה כזאת צריכה להיות נתונה בידי מוסדות התנועה",  נאמר בהודעת הדובר, "ולא בידיו של משעל עצמו".

סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" מסרה מוקדם יותר שמקורות רשמיים בתנועה דיווחו עוד במהלך השבוע שעבר כי משעל לא יתמודד לקדנציה נוספת בראשות הלשכה המדינית של חמאס, זאת בהתאם לתקנון התנועה, האוסר על אדם לכהן בתפקיד יותר מפעמיים ברצף.

הדעות בנוגע ליורשו של משעל חלוקות ובשלב זה מסתמן כי המועמדים הבולטים להחליף את משעל הם מוסא אבו מרזוק, סגנו של משעל; אסמאעיל הניה, ראש ממשלת חמאס בעזה; אוסאמה חמדאן, אחראי קשרי החוץ של התנועה; ומחמוד אל-זהאר, שר החוץ של התנועה. סוכנות הידיעות האיטלקית דייוחה היום כי מסע הדילוגים האחרון של הניה במדינות המזרח התיכון היה חלק מהקמפיין המתוכנן שלו לראשות הלשכה המדינית בחמאס.


error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן