Skip to content

״נתניהו לפיד ובנט הם גברים לבנים, קפיטליסטים, עשירים מאוד"

כך אומרת ח"כ מרב מיכאלי (עבודה) באירוע שבתרבות שהתקיים היום בחולון. לדבריה, "כגוש ימין אין סיבה שנתניהו לא יקים ממשלה וינהל מדיניות ימנית. נגמור עם הקשקוש עם המרכז ונראה באמת לאן ממשלה ימנית תיקח אותנו"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

״נתניהו לפיד ובנט הם שלושה גברים לבנים, קפיטליסטים, עשירים מאוד, שרואים את העולם אותו דבר. הם דומים מאוד גם בעמדות הימניות שלהם – וכגוש ימין אין סיבה שנתניהו לא יקים ממשלה וינהל מדיניות ימנית. נגמור עם הקשקוש עם המרכז ונראה באמת לאן ממשלה ימנית תיקח אותנו". כך אומרת ח"כ מרב מיכאלי (עבודה). ח"כ מיכאלי אמרה זאת במסגרת אירוע שבתרבות בתאטרון חולון, בהנחיית העיתונאית נחמה דואק.

לשאלה האם על שלי יחימוביץ לקבל את פניית נתניהו ולהיכנס לממשלתו, אמרה ח"כ מיכאלי: ״האידיאולוגיה שלו (נתניהו) שונה מזו של העבודה ואין לנו סיבה להיכנס לממשלה שלו. כפי שדווח בישיבת הסיעה אצלנו, הפערים הם תהומיים ונתניהו צריך להמיר את דתו כדי לגשר על הפערים בין שתי המפלגות. יש נטייה לומר, שצריך להיכנס לממשלה, כי צריך להציל את המדינה. המדינה ברוך השם יציבה וקיימת ואני לא חושבת שהיא אוטוטו קורסת כמו הקו שנתניהו מוביל ושיש עלינו איום קיומי ושעוד שנייה איראן או סוריה משמידות אותנו, ושמהצד הכלכלי נהיה כמו יוון. אני גם נגד המצב הנפשי שזה מכניס את כולם. אנחנו מדינה שאותה לא צריך להציל. יש אזרחים ואזרחיות בתוכה שצריך כן להציל".

״כל עוד נתניהו לא אומר שתי מדינות לשני עמים - זה לא על באמת". מרב מיכאלי (צילום: רפי מיכאלי)
״כל עוד נתניהו לא אומר שתי מדינות לשני עמים - זה לא על באמת". מרב מיכאלי (צילום: רפי מיכאלי)

"ברור לנו", אמרה ח"כ מיכאלי, "שאם המפלגה היתה נכנסת היא הייתה מותקפת והיו אומרים, שאנחנו רוצים רק כיסאות … זכינו רק ב-15 מנדטים בסיבוב הזה ואופוזיציה זה דבר חשוב. אין דמוקרטיה בלי אופוזיציה והאופוזיציה צריכה להשפיע ולהיות כלב השמירה של השלטון, ולהחליף אותו כשיכשל."

עוד אמרה ח"כ מיכאלי: ״נתניהו עושה נזק נוראי למדינה כבר עשרים שנה, מאז הקמפיין הראשון שלו. בתקופתו נהיו פערים בין עשיר ועני, שליש מאזרחי ישראל מתחת לקו העוני והעובדה היא שאנחנו מבודדים בעולם. צריך להחליף אותו, אם לא בסיבוב הזה אז בסיבוב הבא, גם אם יפגין גמישות רבה כדי להקים ממשלה".

בהתייחסה לביקור נשיא ארה"ב, ברק אובמה, שצפוי בסוף החודש, אמרה מיכאלי: "כל עוד נתניהו לא אומר שתי מדינות לשני עמים – זה לא על באמת. אולי לכבוד אובמה הוא יגיד את זה למרות שבנט לא ייתן לו. הדבר הנכון שביבי צריך להגיד ולהתכוון אליו הוא משא ומתן על בסיס קווי 67  עם חילופי שטחים. זה לא מסובך. אלה שתי המדינות שצריכות להיות".

לשאלה מדוע הלכה לפוליטיקה, אמרה ח"כ מיכאלי: "פוליטיקה הולכת בחיים שלי הרבה לפני שהחלטתי ללכת לבחירות. מבחינתי כל דבר שאנחנו עושות או לא עושות, יש לזה משמעות פוליטית. אני נאבקת כמה שנים על שוויון למגזרים חלשים במדינת ישראל  ולא רק לנשים. אני עושה זאת מתוך הכרה שזה לא עניין חברתי אלא גם פוליטי".

 האם תמיד הצבעת למפלגת העבודה?

מיכאלי: "לא תמיד הצבעתי לעבודה. בחברה שלנו נעשה לגיטימי לשאול למי הצבעת – זו אמורה להיות הצבעה אישית וחשאית לפי חוק, כדי שאף אחד לא יאיים עליך. למה אני צריכה להישפט על בסיס מה שהצבעתי בעבר?… אני הצבעתי לפי מה שהיה נכון וטוב למדינת ישראל בכל רגע נתון. לא כל האידיאולוגיה שלי היא האידיאולוגיה של מפלגת העבודה. אני באה אחרי חמש שנים שבהם האידיאולוגיה שלי פרושה במאמרים וטורים שכתבתי ב"הארץ", ואפשר למצוא את האג'נדה שלי בקלות רבה.

"אין מפלגה שמייצגת את האידיאולוגיה שלי ב-100%. בעבר גם תמכתי באהוד ברק ובעמיר פרץ. יש הנחה שאני יותר שמאלה. אני מאמינה בדמוקרטיה, בזכויות אדם, בשיוויון בין בני אדם. זה בטח לא אידיאולוגיה ימנית".

3 Comments

  1. משה
    3 במרץ 2013 @ 8:46

    יותר טוב מר דרעי הפושע….
    מירב מיכאלי שונאת גברים לבנים ואולי גם את החבר שלה .היא האדם הכי גזען .
    אני לא מבין מה מפריע שלפיד ובנט לבנים ?

    • תמר
      3 במרץ 2013 @ 9:15

      למרב לא מפריע שהם גברים לבנים ובוודאי שאינה שונאת גברים (מי שאומר על פמיניסטית שהיא שונאת גברים, אולי שונא נשים בעצמו?). מיכאלי רק רוצה להצביע על כך ששלושתם נמצאים בעמדות כוח בחברה הישראלית הנשלטת על ידי גברים אשכנזיים ממעמד מסוים. שלושתם חולקים באג'נדה קפיטליסטית שמשמרת את המצב הקיים. מיכאלי דיברה על שוויון בנטל שבו העשירים נותנים לעניים ולכך היא התכוונה.

  2. יעקב
    2 במרץ 2013 @ 17:35

    את מירב לא מכיר אותה כפוליטיקאית. אבל אם היא באמת מאמינה במה שהיא אומרת ואם היא תצליח לתמרן בתוך הזוהמה הפוליטית כמו שהיא יודעת לתמרן באמנות הדיבור אז היא באמת מגיע לה להחליף את כולם

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן